1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Mag toch hopen dat de update ook naar de Xbox 360 komt! :)
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Jazeker :)
    En waarschijnlijk zoals kwdtje zegt gelijk met de PS3 versie en die van de PC.
     
  3. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    Old firm heb ik nu al aantal maal mogen spelen. Gelukkig mocht ik de catholics zijn. Lekker moeizame duels zijn dat._O_
     
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    nah, dat vind ik dan weer teveel moeite voor zo iemand. Ik hou de eer aan mezelf:)
     
  5. Deji

    Deji Fun player

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je ook weer gelijk in, maar kan me er soms wel echt aan irriteren. Pak dan gelijk Man Utd ofzo weet je wel, dan weet je gelijk al dat je een "schijterd" te pakken hebt. Maar eerst doen alsof je een lagere ploeg pakt en dan op het allerlaatst gauw een andere ploeg..bah, eigenlijk moet je dan gelijk quitten, maar ja, dat zit dan ook weer niet in ons (in elk geval niet in mij) maar goed..het is niet anders.
     
  6. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    Doen ze met PES6 ook nog steeds met Inter :lol:
    Dan is het dubbel lekker als je ze pak geeft :b:
     
  7. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebeurt in PES08 ook met Inter. Opeens kwam ik die gast waarvan ik wist dat ie dat deed weer tegen en hoppa ik koos lekker Brazilie. Dat is nog ff een klasse hoger :)

    Vandaag PES2009 aangeschaft! Vooral Become a Legend vind ik fantastisch, 1e keer dat ik zoiets speel en ik zie mezelf al over 10 jaar ofzo bij Man Utd spelen.
     
  8. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor hier echt weinig minpunten over PES. Ik heb Fifa gekocht dit jaar, ben dus overgestapt na 4 PES delen (vanaf 4 dus). Het werd gewoon weer niet beter. Echt schandalig dat de transfers niet eens kloppen, en dat je weer een paar weken moet wachten voor een patch. Ik had echt gehoopt dat Konami het dit jaar wel gefixed had. Wel positief is dus dat Konami transfers kan doorvoeren, als ze dat nou ook met de winterstop doen blijft de game online echt tof. Als er geen lag en Barca/Man Utd gaytjes zijn tenminste.

    Enige dat kan zorgen dat ik PES nu alsnog koop is het fixen van spelers. Meerdere spelers fixen is echt lachen, vooral als je het 2<>2 online doet. Ik ben benieuwd of ik hem nog is haal, misschien later nog. Maar voor nu ben ik echt tevreden met Fifa, het is meer voetbal. Bij PES kan je alles nog rennend doen als je zou willen, bij Fifa is dat echt geen optie.

    En wat ik toch wel wil weten.. Is het de 60€ waard? Of wil je gewoon de nieuwe PES spelen?
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Yungsung, waarschijnlijk 4 november komt er een update van de transfers.
     
  10. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben het met je eens dat Fifa een goed spel is. Maar als ik de minpunten van FIFA pak die ikzelf ben tegengekomen even opnoem.

    -Keepers die naar achter springen inplaats van opzij
    -Scheidsrechters met de belachelijkste beslissingen ooit, hieronder vallen. Kaarten die 32 minuten later gegeven worden. Niet fluiten voor voordeel en dan als de kans is verprutst alsnog fluiten. Fluiten als je voordeel dient te krijgen, net op het moment dat je in een goede counter zit. Doorgebroken spelers van achter neerhalen zonder kaart.
    -Late reactie van spelers als je naar links of rechts duwt, je hebt weer een combinatie van 2189 knoppen nodig om een bal gewoon naar de linker voet te leggen.
    -De meest onmogelijke aannames op lange ballen
    -Ik zie elke keer dezelfde goals

    Vooral die scheidsrechter kan me enorm irriteren. Ik wordt echt knettergek van die kerel. Dit is vele malen beter uitgewerkt in PES. Ook spreekt de gameplay van PES mij beter aan. Die zie je waarschijnlijk aan het punt van die 2189 knoppen. Ik hou niet van het feit dat je een geplaats schot kan doen (welke trouwens welk ERUG vaak in de kruising vliegen) en een normaal. Dit moet gewoon aan de hand van hoe de speler ten opzichte van de bal staat gebeuren. Bij PES is dit en dit vind ik gewoon het fijnste spelen (is ook gewenning, maar ik vind FIFA daar echt een stapje minder in).

    FIFA is dan wel weer erg sterk in het Online gebeuren (niet de be a pro, want die is dramatisch slecht). Hierin heb ik heel veel lol als ik samen met mijn broer samen speel. Maar ik speel toch PES voor Be a Legend en FIFA met gewone wedstrijden. Ik heb namelijk ook een schijt hekel aan dat gekap van de nieuwe PES. Daardoor zijn de animaties houterig geworden en voelt het niet soepel aan.

    Conclusie is dat FIFA veel beter is dan zijn voorganger, maar PES 2008 nog niet heeft overtroffen. PES 2009 vind ik daarentegen weer minder dan PES 2008, waardoor deze weer op hetzelfde niveau komt als FIFA 09.

    Het is eigenlijk best dramatisch gesteld met beide voetbal spellen. PES had gewoon beter moeten zijn dan de 2008 versie. Dan was er geen discussie geweest na mijn idee. EA moet nu gewoon eens leren om schoonheidsfoutjes die wel erg irritant worden eruit te poetsen. Dit is echt FIFA eigen, dr is altijd wel iets waardoor je je zwaar irriteert aan het spel en dit jaar is het de scheids.
     
  11. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    ^^ hmmm, ik vind Fifa geweldig, herken geen enkel irritatiepunt. Gisteren ruim 1 uur bezig geweest met 1 offline match Benfica-Bordeaux 2-3 (semi,slow,prof,2x20m+verlenging) ... oa. prachtig steekpass doelpunt ... de hele wedstrijd voelde aan als een echte wedstrijd, veel meer dan enige PES ooit voor mij heeft gedaan ... Ik vind Fifa09 zo goed dat ik voorlopig niet eens meer PES2009 overweeg (Dat ik hier kom is omdat ik desondanks PES een heel warm hart toedraag)
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  12. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het wel grotendeels met je eens, beide spellen zijn natuurlijk niet perfect. Wat ik wel echt vet vind aan Fifa is het feit dat je echt aan het ballen bent. Je moet echt gaten zoeken, de bal rondspelen en kan niet in een keer het veld overbuffelen met een solo. Misschien is dit gewenning, en kan dit wel maar mij is het nog niet gelukt. Rennen is sowieso een stuk realistischer in Fifa, je hebt minder controle over de bal en kan niet a la PES je naar de keeper shot feinten. En die trick stick is natuurlijk supercool.

    De problemen waar jij het over hebt ben ik zelf nog niet tegengekomen, ik vind iig dat de keepers beter zijn dan in PES 08. De keepers uit 09 oogten wel beter, dat is positief. Die combinatie waar jij het over hebt, dat snap ik niet. Bij Fifa is je eerste balcontact superbelangrijk, dat kan je aanval maken of breken. Een bal fatsoenlijk aannemen doe je volgens mij met LT, de RT bij PES.

    Ik scoor vooralsnog ook veel op dezelfde manier, namelijk de PES manier. Zorgen dat je aan de binnenkant zit, en uithalen in de verre hoek. Dit werkt al sinds jaar en dag bij PES, en bij Fifa werkt het ook prima. Wat iig bij Fifa wel goed is uitgewerkt zijn de luchtduels, de physics sowieso en het balgevoel. Toegegeven, ik weet nog niet precies wanneer ik echt een kanonskogel eruit ga gooien zoals ik dat bij PES wel had, maar PES heb ik dan ook 4 jaar gespeeld.

    Ik vond btw de scheids bij Fifa wel goed, al maakt die soms wel rare voordeelbeslissingen. Maar het overgrote deel is prima, vooral het feit dat je lekker door mag ballen als er iemand omver wordt gekegeld. Bij PES werd er altijd gefloten bij een poep of een scheet, en door het ontbreken van een optie om de scheidsrechter te kiezen zat je soms opgescheept met die gekke mexicaan die echt overal rood om gaf. Beide spellen zijn gewoon niet perfect.

    Kutste aan PES vond ik toch het gedrag van je backs, die deden nooit hun werk. En dan kan het tempo wel lager liggen, met Ronaldo of Messi en een slapende back is het nog steeds kut verdedigen. Dit zie ik veel minder bij Fifa. En Fifa ziet er echt vet uit, ook al lijken de gezichten minder goed. Ze hebben nagenoeg alle licenties, Zenit mis ik wel, maar tegenover een neppe Premier league, La liga, Bundesliga etc, komt PES toch bedrogen uit.

    Misschien dat ik na een paar maanden Fifa helemaal klaar ben en toch PES wil, maar vooralsnog heb ik het gevoel de betere van de 2 in huis te hebben.


    En Ohja: Zo'n goal heb ik met PES nooit gemaakt, en als je hem maakt ziet het er lelijk uit met houterige animaties. Al zou het dan ook een vette goal zijn, maar dit ziet er gewoon realistisch uit. De manier waarop die in komt glijden en de bal in het doel werkt. En vraag me niet waarom Fred de corner neemt, dat is natuurlijk iets voor Juninho maar de Fifa menu's zijn een partij traag. Zo heeft PES toch nog iets dat sowieso beter is.

    http://www.easportsworld.com/en_US/video/1966317
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  13. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Bij Fifa zijn inderdaad de lucht duels super. Ook de keeper is mooi weergegeven en beweegt super realistisch, maar kan iemand mij uitleggen waarom je naar achter zou springen als je de bal gewoon klem kan hebben als je 1 stap naar links zet. Bij PES 2009 vind ik de keepers trouwens ook dramatisch, die gasten hebben niks klem.

    Jij zegt dat de scheids niet fluit bij voordeel, maar bij mij fluit hij altijd dan. Dan krijg ik eerst voordeel, maar als ik dan de bal niet binnen 1 seconde overspeel dan denkt de scheids dat de aanval niks wordt ofzo. Dan fluit hij dus wel. Terwijl ik niet ga overspelen als die speler een vrije doorgang naar de goal heeft. Heel vreemd dus.

    Om te komen bij de bal psychics, dan wint PES dit. Bij Fifa lijkt de bal een beetje zweeverig en ik kan niet zien wanneer de bal nu snel of langzaam gaat. Harde schoten blijken namelijk even snel te gaan als zachte schoten, alleen reageert de keeper daar dus verschillend op. Ook als een speler beter is met adidas live season, dan schiet die speler niet beter. De keeper reageert er kutter op. Hele vreemde keuze na mijn idee. En kan iemand mij uitleggen hoe ik een kneiterharde schuiver eruit tover bij FIFA? Je kan na mijn idee gewoon niet keihard over de grond schieten, alles gaat omhoog.

    Kwa licensies steekt FIFA er natuurlijk met kop en schouders er bovenuit, alleen jammer dat ik met Hoevenaar moet spelen in het NL elftal.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  14. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik denk dat het dit jaar een kwestie van smaak is. Voorheen was pes gewoon beter klaar. Nu zijn beide spellen even goed. Beide spellen hebben zijn minpunten. Echter heeft pes toch meer mijn smaak ook al vind ik de game verre van perfect. Veel irritatie punten zoals scheidsrechters die geen voordeel geven. Je eigen AI die voor niets slidingen maken en zorgen voor rode kaarten. Spelers die te traag reageren. Onzichtbare muren waardoor je de bal niet kan pakken etc.. etcc..
    maar het grootste voordeel dat van pes vind zijn de ballphysics. Voor mij maakt of breekt dit een game. Bij pes09 zijn die gewoon perfect. Ik heb echt het gevoel dat ik een bal schiet en bij fifa heb ik dat gewoon niet. Daar lijkt de bal wel een ballon die zweeft. En daarnaast vind ik fifa te omslachtig met de animaties. Draaien en kappen duurt veel te lang. Pes is dan wel weer veel te snel met kappen, maar als ik moet kiezen dan kies ik toch voor te snelle kapbewegingen.
    Het is dat ik echt van het voetbal genre houd en dat ik ieder jaar een nieuwe voetbal spel moet hebben. Als dat niet zo was had ik beide spellen laten liggen, omdat ze beide teveel minpunten hebben.
     
  15. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Kan je gewoon vantevoren vastleggen (en desnoods als default opslaan)

    PES heeft WEL een randomizer op de 'vorm' en dat maakt exhibition/playermatch in PES leuker want je moet elke keer een beetje schuiven met je opstelling. Bij Fifa exhibition heb je dat niet (moet je een league gaan spelen of zo voor dat effect)

    Andere dingen zijn ook goed geregeld. Bv meesturen van verdedigers met corners. Dat regel je bij PES in een menu, bij Fifa09 zet je hem op (Ultra)offensive ... eigenlijk wel zo makkelijk. In de laatste minuten komt dan zelfs de keeper mee naar voren:)

    Ik kan met de beste wil ter wereld niets echt slechts aan Fifa09 bedenken, maar ja dat kan aan mij liggen. O ja, toch wel een ding. Je kan geen replays op je HDD opslaan ... ZEER BIZAR!!!
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  16. Bartje..

    Bartje.. Nice

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is toch het Pro Evolution Soccer 09 topic en niet het Fifa vs PES topic?;)

    On: Met Master Leaque is het wel moeilijker geworden om spelers te kopen. Maar dat maakt het allemaal wel realistischer. Er zijn ook adviezen bij gekomen over spelers. Leuke toevoegingen allemaal.
     
  17. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan ook gewoon bij PES ingame, behalve de keeper meesturen. De computer kan het echter wel(al een paar keer meegemaakt) maar zelf nog niet geprobeerd!

    Anyway, ben benieuwd wanneer de x360 patch komt! Eergister Legends online gedaan met 3 vrienden, erg leuk en dan is er geen lag :{ Jammer dat die mode niet uitgebreid genoeg is om te kunnen boeien.
     
  18. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    He gasten..... Tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest.
    Ben over gestapt naar de PS3.. (i'm sorry :eek: )
    Beetje jammer dat jullie dan wel weer één van de betere forums bezitten en Playstation geen ;)

    Hé, zit met een probleem....
    Heb PES2009 (uiteraard) aangeschaft, maar loop een partij te kutten met de nieuwe besturing. Ik ben zo gewend aan de oude PES stijl.
    Nu met die nieuwe besturing (en dan doel ik op de rechter analoog, wat pass'en is geworden) vind ik het echt ruk... :mad:
    Ik heb al van alles geprobeerd om de besturing terug te zetten naar de klassieke PES-besturing maar het lukt me niet.
    Weet één van jullie hoe dit moet??? (dus dat die rechter analoog gewoon weer doet zoals voorheen)

    Daarbij heb ik het gevoel dat de bal afpakken van de tegenstander, en de tegenstander passeren moeilijker is geworden. (Passeren kan in mijn ogen te maken hebben met de wijziging van de rechter analoog)
    Het lijkt wel als je verdedigd en je op X drukt dat er een fractie van een seconde gewacht word als hij voor de tegenstander staat, waardoor de tegenstander je met "gemak" passeert.

    Iemand die antwoord hier op hebt, want ik wordt para :mad: (en verdom het om FIFA aan te schaffen }:] )

    Goed weekend :b:
     
  19. Bartje..

    Bartje.. Nice

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Een man passeren is nu wel anders geworden, het is echt even wennen. Heb het nu goed door gekregen en het makkelijkste is gewoon een fake shot, of een paar scharen. Met de bal afpakken heb ik geen moeite.

    Alleen dat met die rechter analog stick vind ik ook heel kut. Dus ik ben ook wel benieuwd of dat kan veranderd worden naar hoe het in PES 2008 was. Want je kon altijd heerlijk een balletje opwippen zo. Dus als iemand weet hoe je dit kan veranderen zou ik het graag horen;).
     
  20. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Weet iemand waar je goede chants kunt vinden voor de ps3 versie? Het liefst ook van Nederlandse clubs, Ajax/Feyenoord/Psv.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina