1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X-Seventeen-X

    X-Seventeen-X Forum lurker

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Notifications. Volgens mij onder die grote ronde knop op je controller, dan naar je profiel en daar ff zoeken.

    EDIT: net ff op de xbox gekeken. Gewoon als je in het hoofdmenu bent, dus gewoon als je de xbox zonder game aan hebt. De ronde knop, vervolgens naar rechts toe, System settings en daar de tweede van is Notifications. Als je alle vinkjes uitzet heb je nergens last van, let wel, ook Achievements krijg je niet meer door nu.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Volgens mij had hij het over het uitzetten van de radar.
    Dat kan volgens mij via de screen-settings in PES.
     
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Nee, ik bedoelde wel wat Seventeen uitlegde.

    Ga namelijk me radar niet verplaatsen.
    Aangezien die op zo'n vertrouwde plek zit dat ik er automatisch heen kijk. :)
     
  4. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    radar zit idd goed daar in het midden en is voor mij onmisbaar bij wedstrijden. ik zou juist die notifications willen verplaatsen, maar dat kan natuurlijk niet en ook deze moeten blijven want dat maakt het plaatje Xbox compleet natuurlijk
     
  5. Spire

    Spire Gears of War

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag kei mooie goal gescoort via live tegen een vriend. Met C. Ronaldo actie langs de zijkant. Nepschot schijnbeweging naar binnen toe (verdediger hapte) daarna roulette marseille om verdediger heen, toen nog een lobje over een verdediger die een sliding maakte en toen van een aardige afstand (25/30 meter) bal binnenkant paal gescoort. Jammer dat je online goals niet kunt opslaan. :mad:
     
  6. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Klinkt als een zeer fraai doelpunt inderdaad! :eek:
    Online kun je ze wel opslaan maar niet uploaden, ook een gemis.

    Psst, het plaatje in je onderschrift is te groot.
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Denk dat ik toch pes 2009 ga kopen, fifa begint me namelijk te vervelen (iets wat mij nog nooit is gebeurd bij een footie). Het is allemaal zo scripted en in PES juist niet. Bij PES 2008 speelde ik namelijk uren achter elkaar de Master League , maar bij fifa vind ik na 2 /3 potjes manager mode het wel weer ff genoeg omdat elk potje het zelfde is. Ook zijn er te weinig 'verschillende' manieren om te scoren waardoor er ook weinig variatie in zit.
     
  8. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Welcome at the club :)
     
  9. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Hoe krijg ik de standaard controls terug?

    Truukjes werken niet meer.
     
  10. Kyo

    Kyo Active Member

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok probeer deze game nu online te spelen... hoe creeer ik nu een 2 vs 2 match? Ik zie ook niemand een 2 vs 2 match doen en ook bgeen optie om zo'n match te vinden... beetje raar die lobbies.
     
  11. Kyo

    Kyo Active Member

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    2
    Holy shit, probeerde dit voor het eerst online... ongelofelijk, alsof het allemaal ninjas waren en de bal ook. Disappear and pop up somewhere else truuk in volle gang. Erger kan niet, nu snap ikw aarom sommigen zo boos zijn. Snap echt niet hoe sommige gasten hier (volgens hen) zonder vertraging of met minimale vertraging spelen, da's bs. Ik had zoiets gelezen, maar dit was weer een geval van: eerst zien, dan geloven. Ik geloof nu.

    Dit is 1985879030943 keer erger dan pes 08.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2008
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ja op de achterkant vh doosje staat "drastically improved online play" Ja het is iid drastisch maar in de negatieve zin. Ik ervaar zelf niet zoveel lag eigenlijk, maar dat is omdat ik altijd host. Ik ging een keer bij iemand joinen en het was meteen een andere ervaring, veel lag. Joinen werkt alleen goed als je tegen iemand uit nederland speelt. Ga je verder de grens over dan komt er vrijwel zeker lag voor. Tsja dus dan is het eigenlijk niet eerlijk als iemand je joint terwijl je weet dat je onder betere omstandigheden speelt.

    Toen ik die update via system settings had gedaan werd zelfs het hosten laggy. Ik heb hem maar weer verwijderd en het speelde meteen weer soepeltjes. Zonder die update is het voor mij wel goed te doen, als ik host. Joinen gaat het redelijk.
    Maar het is verre van optimaal wat konami heeft neergezet. Dit is écht(zei ik vorig jaar ook) de laatste keer dat ik pes koop. Tenzij ze volgend jaar met een compleet nieuw opgebouwde pes komen. Ik heb konami 3 maal scheepsrecht gegunt met pes6, pes08 en pes09 en 3x lukt het ze niet om een fatsoenlijke multiplayer te maken. Dan vraag je je toch af of ze het überhaupt wel kunnen!
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2008
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Het heeft sterk met je upload-speed te maken. Als die hoog is bij je tegenstander dan kan je rustig joinen. Voor een goede verbinding moet degene met de beste upload-speed altijd hosten.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het maakt geen donder uit. Ik heb een prima verbinding, bij mij is ie dan groen en degene die ik join zegt dat hij geel is. Omgekeerd is dat ook zo. Ik heb nog geen potje zonder vreselijke lag kunnen spelen. Ook ben ik voor het eerst sinds jaren PES nu al helemaal zat.

    Ook offline tegen vrienden is het spel gewoon slecht. Het lijkt allemaal wel kluitjesvoetbal (en nee, dat ligt niet aan mijn opstelling), verdedigers zijn zwakker dan de aanvallers, spelers stoppen met lopen (als je een hoge doorsteek bal krijgt en jij staat met een verdediger goed opgesteld om achter de bal aan te gaan dan kijkt je speler omhoog om vervolgens lekker stil te gaan staan terwijl ik toch echt wil rennen), passing systeem is TE random (slaat echt nergens op), dezelfde oude bugs die er al jaren inzitten en dat samen met de verouderde gare engine heeft ervoor gezorgt dat ik het spel allang niet meer speel. En wat dacht je van het aannemen van de bal? Dat is ook ruk, teveel onnodige animaties waardoor het vertraagt.

    Alleen de AI is aardig en dan vooral die van de CPU tegenstander. Want jouw mannetjes die je niet bestuurt zijn niet zo snugger, hoe je de looplijnen ook hebt ingesteld. Dus als iemand dit geweldige spel van mij wil overkopen.... Graag.
     
  15. Kyo

    Kyo Active Member

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    2
    Eindelijk, ik dacht dat ik gek was ofzo en de enige was die dit slecht vond:

    Nu lees ik van anderen dat ze dit juist fijn vinden, omdat vaak de AI de goede keuze/betere keuze voor je heeft gemaakt (wat ook niet altijd zo is). Ja, als soms is het idd zo dat je dan onverwachts alleen voor doel komt of door een pass gekozen door de AI nog sneller de aanval kan opzetten... maar als ikd an een doelpunt scoor krijg ik zo'n leeg gevoel van: heb IK dit gedaan of heeft de AI dit voor me gedaan? Dat laatste is dus duidelijk het geval.

    Dus of de AI nu een goede of foute pass voor je uitpakt, beiden is flink klote. Je wil gewoon ZELF het heft in handen hebben, wat nu minder kan dan ooit. :mad:

    Dit (zo ongeveer het ergste wat een voetbalspel kan overkomen), plus het belabberde online gebeuren, is nu echt de laatste druppel voor me geweest. Ok, dat zei ik ook na pes 08, maar nu is het echt afgelopen.

    EDIT: zat dit net met een maat van me te spelen die af en toe eens een keer een potje doet (niet echt een gamer, maar om de zoveel maanden een keertje als ie zich verveelt pessen dus). Dat ie gefrustreerd en pissed gekapt is, is niet voor het eerst... maar dit keer niet omdat ik zoveel beter ben: ik kon hem niet uitleggen waarom zijn poppetje de bal zo vaak naar een totaal andere richting/speler pass't dan ie ingevoerd heeft op de controller... dit is veel erger in deze pes dan in de voorgaande... tsja, wat moest ik daarop zeggen.

    Alleen PES fans (ik dus NIET MEER), kunnen hier een positieve draai aan geven.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2008
  16. Kyo

    Kyo Active Member

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij is nu trouwens alweer voor 40 euro te koop bij mm Ede. :+
     
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Maakt wèl een donder uit ;)
    Ik heb al eerder tegen je gezegd over die extra poorten die er open moeten, waar jij geen zin in hebt omdat je vindt dat het 'gewoon' moet werken.
    Als jij met een prima verbinding toch gaat joinen dan kan je iemand met een matige upload opschepen met iets wat zijn verbinding niet aan kan.
    Speelde je ranking matches? Dan heb je er ook nog eens typjes bij die opzettelijk laggen. Tegen Mgwlee? Die had een probleem met zijn verbinding waardoor hij in het begin ( toen jij dit spel nog probeerde ) C-C-C had! Ja, dat werkt niet natuurlijk :D
    Waarom heb ik na die instellingen een speelbare verbinding? Tikje schaatsgedrag zo nu en dan, maar voor de rest gaat het prima.
    Ik wil het nog wel tegen je bewijzen ook in een potje.

    Ja, toegegeven, die passing ziet er niet zo goed uit. Soms gaat de bal de andere kant op. Er is echter mee te werken als je steeds het mannetje precies manoevreert in de richting waar in je wilt passen. Lukt dat niet dan heb je de right stick manual passing nog die altijd werkt, al moet je wel goed leren snelheid bepalen. Maar inderdaad, dat werkt een beetje onnatuurlijk omdat je dan met de d-pad/linker stick het mannetje stuurt en met rechts moet passen. Dat doet FIFA inderdaad beter.
    Ik vind de AI beter dan die van FIFA. Je hebt veel meer mogelijkheden om dat goed te krijgen dan met FIFA. Dan heb ik het niet alleen over looplijnen, maar ook over defensive line en vooral strategien. Wist jij bijvoorbeeld dat verdedigers veel meer en beter overlap met de side midfielder doen als je left/right side attack instelt?
    Ik wil het spel niet van je kopen, want ik heb het al ;)
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb al mijn poorten geforward, daar ben ik een hele tijd mee bezig geweest. Ook omdat ik op de PS3 niet met bepaalde mensen kon spelen. Ik heb dus al mijn poorten geforward, al had ik daar geen zin in :)

    Ik speelde ranking matches en online kun je gewoon niet verdedigen als je tegenstander met C. Ronaldo of Tevez gaat dribbelen. Ik weiger mijn hele spel online aan te passen en net zo sneu te spelen als die nerds online met dat neppe gedribbel. Ik ben een pro speler en ik wil kunnen spelen op mijn manier en niet constant moeten aanpassen omdat Konami geen online service kan aanbieden die fatsoenlijk werkt.

    Er is ook niets meer over van de AI van je teamgenoten als je online gaat. Als jij me kan vertellen dat online voor 90% overeenkomt met het offline gedeelte qua spelen dan hoor ik het graag en mag je dat tegen mij bewijzen hoor.

    Over het offline gedeelte:

    De AI kan wel beter zijn, maar door de onnodig toegevoegde animaties gaat er toch echt iets goed fout. Het stoppen met lopen van je spelers is walgelijk en strookt niet met het predikaat realistisch. Die animatie zorgen ervoor dat je niet eens fatsoenlijk pressie kan spelen (als je dus de CPU laat jagen (op de PS3 is dat het vierkantje)) omdat de speler die de CPU bestuurt door de animaties nooit eens goed meeloopt en eerst nog onrealistisch gaat draaien of treuzelen.

    Nog altijd is de balans te slecht voor een speler die speelt zoals ik dat doe. Voor mij is PES 2009 dus gewoon niet goed genoeg, vooral vanwege de balans, de animaties die alleen maar vertragen op de verkeerde manier en het online spelen. De liefde voor PES is toch geheel verdwenen, en ik was toch een zeer trouwe aanhanger die wist hoe je dit spelletje dient te spelen en zelfs alle WE versie origineel in zijn kast heeft staan. Er klopt iets niet meer,

    Konami wil iets doen om bij Fifa te blijven, maar vergeet de balans. Het moet niet zo zijn dat een speler van veel minder niveau zo gemakkelijk kan dribbelen om en door verdedigers heen tegen een speler die in de loop van de jaren toch een behoorlijk niveau heeft bereikt.
     
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Over die balans ben ik het met je eens.
    Wat on-line betreft: 90% van off line? Hallo?! Dat heb ik nooit beloofd :D
    Ik heb niet voor niets links een rechts allerlei akties onderteund/geïnitieerd om on-line te verbeteren... Je kan zeggen dat het 70% van off-line is en nog altijd een stuk minder dan PES 6/ PES 5.
     
  20. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Pes moet gewoon drastisch veranderd worden. Ik geniet wel van pes09, maar dat is meer omdat er geen ander alternatief is. Fifa09 vind ik niks.
    Er moet nog een voetbalgame komen, want konami zit nu te slapen en ea heeft de gameplay niet die me trekt. En snap ook niet waarom mensen EA zoveel props geeft. Ok ze hebben fifa enorm verbeterd, maar daarvoor hadden ze van fifa95 t/m fifa07 lopen slapen en fans genegeerd. Welgeteld 12jaar dus. Fifa09 is de game die al bij wijze van in 2005 moest verschijnen. En bovendien hebben ze héél wat afgekeken bij pes. Ik denk zelfs dat ze op het kantoor van EA een xbox hebben staan waar pes op draait. Fifa09 zal wel goed zijn, maar wacht maar op fifa2010. Ik ben benieuwd hoeveel ze dan hebben verbeterd ofdat het meer van hetzelfde wordt. Het is namelijk makkelijker om van een poepspel(alle voorgaande fifa's) een geweldig spel(fifa09) te maken dan van een geweldig spel een nog geweldiger spel(PES) :b:
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina