1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 09 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Viktortje, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Hanterp waar kan ik dat stuk van "online top priority" vandaan halen van seabass??
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
  3. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Kan me aub iemand vertellen hoe je tricks kunt doen,en of dat ook via de rechter stick kan?
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik bedoel ook niet dat jij dat hebt gezegd. Voor mij moet online minstens 90% overeenkomen met offline spelen wil ik online spelen. Nu zit ik op 25%, dat is voor mij reden genoeg om never nooit meer online te spelen.
     
  5. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    tricks kan je onder andere doen met: enkel de linker thumbstick, verder hangt het qua triggers, buttons een beetje van je instellingen af, moet je even kijken bij de controls (system setting volgens mij). Mijn controls zijn meer zoals in Fifa, dus met B schieten en X hoge pass.

    Ik vind trouwens dat online 90% dezelfde gameplay moet hebben als offline, 10% ivm lag of weet ik het wat
    nu is dat 60% ofzo en slaat nergens op, ik ben PES fan vanwege de gameplay en dan wil ik niet 2 verschillende gameplay hebben in 1 game.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2008
  6. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ik zou graag de orginele controls van PES 08 willen ,maar dat lukt me niet helmaal.
    Bewegen doe ik met linker thumbstick en ik zou graag tricks op de rechter thumbstick willen.
    Kan me iemand vertellen welke settings ik dan moet instellen?

    Ook merk ik dat het moeilijker is om een pass op maat tegeven.
    Heeft dit met assists temaken en zoja welke moet ik aan dan aan/uit zetten.
    Verder ben ik wel redelijk tevreden met Pes09.
    Jammer van de ps2 graphics en die verschrikkelijke sounds :mad:
    Het publiek is niet om aan tehoren.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  7. kuchiki Byakuya

    kuchiki Byakuya Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    hey gasten ik wou vragen, kan je nou online wel of niet met je eigen gecreëerde master league team spelen? want online zie ik wel de optie staan load master league.

    Moet je dat gewoon laden? en daarna de team selecteren die je gekozen had voor je ms team?


    zou een antwoord erg waarderen
    voorbaat dank
     
  8. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk wel dat dat kan hoor, maar de stats worden dan wel gereset.

    Ik heb even de discussie gevolgd, maar bij Fifa, waar ik sinds jaar naar overgestapt ben, is het niet veel beter. Door het Adidas Live Season is Man U echt superduperuber overrated, en heb je niet 1 Adriano maar 4!

    Ook zorgt de lag er samen met kansloosheid van tegenstanders voor dat iedereen alleen maar voetbal naar voren speelt om vervolgens keihard te gaan rennen met CR7 etc. Dat is echt het meeste kutte ooit kan ik je vertellen. Ik weigerde echt om ook een van de top 5 teams te kiezen (Barca, Inter, Man U, Brazil, kan even geen 5e uberteam bedenken) maar je MOET wel.

    Rio en Vidic beuken gewoon iedereen aan de kant en zijn steevast sneller dan jouw spelers. Je moet dus 10 keer zo slim zijn en een beetje mazzel hebben om uberhaupt een kans te maken. Die maak ik dus niet. Ik heb vandaag dus ook Man U geprobeerd, en o helll. Eerste gast die ik tegen kwam ontweek ik, dus nog eens proberen. De volgende wilde niet Man U- Man U spelen, dus die peerde hem ook. Drie keer is scheepsrecht, en zo was het. Ik stond vervolgens na 25 min 3-0 voor, en ja hoooooooor! Hij quit.

    Wat ik wil zeggen is, zowel Fifa als Pes zijn online kut. Je bent bijna genoodzaakt een superteam te nemen omdat je benadeeld wordt qua stats en lag. Bij PES was ik altijd van het rondtikken en gaten zoeken, maar dat was online ook een utopie. Grootse nadeel dat ook nog is compleet onredelijk is is het feit dat ze GOEDE spelers SNEL maken. Dit slaat echt helemaal nergens op!

    Berbatov is niet snel, en Ibrahimovic ook niet! Daarom kom je met een speler als van Persie (in PES altijd zo underrated) of Fabregas (Ja, ik ben Arsenalfan) bedrogen uit. Ze kunnen spelers niet slim maken, betere positioning geven etc. En dat is kut.

    Je bent genoodzaakt even triest te zijn omdat de verbinding niet goed is en je gewoon systematisch benadeeld wordt. Enige dat erop zit is een uberkoning worden en die pisventjes ownen, vervolgens een message te sturen dat ze is normaal moeten leren spelen en dat ze f*kcing sneu zijn maar ook dat is onbegonnen werk. Speel met vrienden, dat is eigenlijk de enige oplossing. En Fifa mag dan beter in elkaar steken dan PES, online is het allemaal extreem verneukt.
     
  9. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik snap je frustratie, want dat had ik in het begin ook. Echter het is zeker wel goed te verdedigen wanneer je tegen iemand speelt die meteen vanaf de middelijn probeert te dribbelen met 1 speler.
    Gewoon achteruit verdedigen en de ai op hem af sturen terwijl je erachter rugdekking geeft. Goed timen wanneer je van player moet switchen en supercancel gebruiken als dreigt dat je verdediger in een verkeerde lijn naar aanvaller rent.
    Als je dat onder de knie hebt dan is het vrij makkelijk tegen dit soort mensen te verdedigen.
    Het zal niet altijd lukken en er zal altijd wel een wedstrijdje zijn die je verliest van dit soort mensen, omdat de AI soms echt te gebrekkig is ja.

    enne berbatov is sloom in pes.
    en ja arsenal is zwaar underrated
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2008
  10. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    ibrahimovic is ook niet zo snel, hij heeft gewoon uberhoge bodybalance.
    bovendien heb ik het idee dat in PES09 het dribbelen belangrijker is geworden. de manier om mensen voorbij te spelen is nu meer door te kappen dan door er op snelheid voorbij te rennen, zo gaat dat bij mij. Dan zou je met van Persie ook een eind moeten komen.

    @ kuchiki Byakuya: je moet iig als je online gaat je masterleague team laden, vervolgens moet een lobby zoeken of maken waarbij er bij de te bespelen teams staat: 'All'. (dus niet Club teams of National teams of beide). Alleen dan kan je ook met je masterleague team spelen, ik weet niet zeker of dit ook ranked kan, volgens mij niet. Ik heb het ook nog niet bekeken in PES09, maar ik ga ervan uit dat dit toch wel hetzelfde werkt als in PES08.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2008
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Zo, is er met FIFA ook lag? Ik hoor op Digitaalgras alleen maar verhalen dat het zoveel beter bij FIFA on-line is.
     
  12. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    En of er lag is. Offline en online is echt een wereld van verschil. Sowieso is Fifa qua tempo lager dan PES en is een eerste aanname belangrijk, met lag wordt dit zodanig bemoeilijkt dat het echt niet te doen is tegen Man U.

    Berba is misschien in PES sloom, maar in Fifa niet. PES heeft er ook een handje van om spelers snel te maken. Spelers die snel acceleren krijgen vaak ook een hoge dribbelspeed. Ronaldinho bv, stopt en start gewoon heel vaak. Die buffelt niet in een keer naar het doel, daarom was die ook zo moeilijk bespeelbaar. Maar in 08, en vast ook in 09 was zijn dribbelspeed 95. En dat snap ik niet.

    Ik was ook zo verzadigd qua PES dat Fifa nu echt onspeelbaar is. De AI is anders en met X de CPU de speler laten aanvallen werkt niet altijd. Andere spelers stappen in, rennen achter de bal ipv de ruimte waar iemand in rent te dekken. Dat soort grappen. Had PES natuurlijk ook al, maar doordat ik ben overgestapt moet ik helemaal opnieuw beginnen. Fifa heeft bv wel Stamina binnen stamina, je kan dus niet oneindig sprinten zoals bij PES. En dat is goed, maar bij Fifa kan je geen spelers fixen. Iets dat ik bij PES vaak deed met een vriend. Hij de spits, ik de rest. In PES 09 is het zelfs mogelijk allebei meerdere spelers te fixen, hoe vet is dat? Maar bij uittrappen kan je nog steeds maar naar een speler passen, de CL-licentie is een grap en de licenties laten te wensen over.

    Ik moet eigenlijk tot de conclusie komen dat beide games niet goed genoeg zijn. PES is een sleur, meer van hetzelfde en meer van dezelfde slechte keuzes van Konami. Het wordt echt is hoog tijd voor een nieuwe engine, want het ziet er ook niet uit vergeleken bij Fifa. Fifa heeft wel de trickstick, licenties en vette gamemodes maar voelt toch niet goed. Afstandsschoten zijn niet hard, en je mist dat balgevoel dat je bij PES meteen had. Je wist dat het goed was wanneer je een bal schoot, en de menus waren prima. Van een CB een CF maken is bij Fifa een 5 jaren plan, maar een CF op LMF zetten zorgt er wel voor dat hij minder presteert. Kaka is bij pes Kaka, SS, CF of LB. Het maakt niet uit.

    Ik moet eigenlijk PES spelen om te zien dat het nog steeds dezelfde bende is als PES 6 en 08, zodat ik Fifa weer een kans geef want ik ben daar echt klaar mee. Je hebt wel meer licenties, maar naast Engeland en Duitsland is het niet veel meer. Het is misschien kort door de bocht, maar ook in Fifa kan ik niet de orginele CL naspelen.

    Het wordt hoog tijd dat er is een Pro Fifa of een Fifa Evolution Soccer komt want op dit moment is geen van beide spellen goed genoeg, en dat is kut.
     
  13. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik ben het met je eens dat de nadruk teveel op snelheid ligt. Dit is het geval sinds konami next gen is gegaan. Het is echt lastig om snelle spelers te verdedigen en dat ligt niet aan jezelf, maar meer aan de geberekkige AI vd verdedigers. Ze maken stomme haperingen op cruciale momenten of ze reageren gewoonweg niet. Op de ps2 ging het verdedigen veel makkelijker, waardoor je genoodzaakt was om een passing spel te spelen.

    En wat je zegt over de positie die een speler inneemt is ook waar. Ik heb altijd gezegd dat je beter met 11 henry's dan met 11 puyols kan spelen, want die henry's kunnen ook perfect verdedigen, maar die puyols niet aanvallen.
    Hiermee bedoel ik dat de stat defence helemaal niks zegt in pes. Een eto'o of henry met een def van 50 kunnen zeer makkelijk een bal ontnemen. Zelfs beter dan de beste verdedigers in pes.
    In pes draait het meeste om snelheid, ze moeten meer stats toevoegen die het verschil kunnen maken en die je ook werkelijk merkt. Zoals passing. Ik merk nu vrij weinig van iemand met een passing van 90+ en iemand van 70. Iedereen passt vrijwel hetzelfde. En sowieso moet het passen minder scripted, soms geef je een steekpass en wordt die express in de richting gegeven waardoor een verdediger hem net kan onderscheppen, terwijl je de andere kant op richt waar een zee van ruimte lig. Ja, manual passing, maar zeg nou zelf de situaties wanneer je zo een pass kan uitvoeren zijn schaars, want meestal moet je zo snel handelen dat je niet een nauwkeurige manual pass kan geven.
    Positie is ook belangrijk. In hoeverre weet een speler in de vrije ruimtes te lopen. Dit ligt ook wel aan de opstelling die je maakt, maar het lijkt wel of pes al die dingen negeert. Spelers doen wat ze willen en bij een uitbraak lopen ze zo ontzettend traag mee of lopen ze naar je toe ipv de vrije ruimte.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2008
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik ben het met name niet eens hoe jij denkt dat de stat verdedigen werkt.
    Dat heeft meer te maken hoe verdedigers zich opstellen dan hoe ze tackelen. In die zin klopt het dat de stat niks zegt over de tackle-kwaliteit van Henry, want daar gaat de stat verdedigen ook niet over. Een goede verdediger zal zich gedragen hoe de pijltjes hem opdragen dat hij moet positioneren of runs maken. Ook de defensive line zal hij goed volgen. Dit alles doet een speler van laag verdedigen veel slechter en die loopt dan ook vaak uit positie.
    Natuutlijk speelt ook het level mee waarop je speelt.
     
  15. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    dat is misschien wel zo wat je zegt. Ik ga een keer als test met barca spelen en dan echt met etoo en henry als CB en messi en hleb als SB spelen. Kijken hoe dat gaat.
     
  16. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Be a legend is de bomb
     
  17. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben wel benieuwd of dat zo is. Als snelle sterke aanvallers een keer mee terugzakken zijn ze iig wel goede verdedigers maar de positionering zal idd misschien slecht zijn.

    Verder valt het mij op dat het spel weleens niet reageert. Zo wil ik soms een kant op lopen en blijft de speler stilstaan, ik kijk omlaag naar m'n controller en zie toch echt m'n duim op het knuppeltje naar recht/links wijzen, kijk ik weer naar het spel staat de speler nog steeds stil. Beetje vervelend, maar heb er gelukkig niet al te veel last van.

    Be a Legend is idd de bomb. Ik hoop nog steeds dat ik een wedstrijd volledig kan uitspelen. M'n record staat op gewisselt worden in de 87 minuut (vandaag gehaalt). Echt stom, dacht ik net, nou zal ik eens niet naar de kant geroepen worden, maar helaas ging de bal 3x in de minuut uit (matchtime 15min) en werd ik toch gewisselt.
     
  18. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaag, ben begonnen met ado, op topplayer, en heb na 5 trainings wedstrijden en daarna plus minus 3 halve wedstrijden meteen 4 hele gespeeld.
    Maar dat komt waarschijnlijk doordat mijn stamina na de eerste wedstrijd al op 81 stond :) de rest is bizar laag :mad:
     
  19. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij stond stamina ook aan het begin op 81 maar ik heb nog wedstrijd volledig gespeelt. Normaal ren ik me helemaal suf en is m'n energie snel weg, maar toen ik heel weinig liep werd ik ook gewisselt, misschien is een combinatie van beide het beste maar het liefst ren ik me helemaal kapot om mee te doen met elke aanval (ik sta midmid) en das toch het beste voor het team.
     
  20. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Sta zelf AM nu bij twente, maar daar wordt ik inderdaad elke wedstrijd gewisseld. Duurde erg lang voordat ik in de basis kwam, zelfs 3 wedstrijden achter elkaar er niet eens in gekomen... :mad: nu in seizoen 2 en begin elke wedstrijd.

    Even een vraagje, kan je ook nog strength points extra krijgen??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina