1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Gameplay is toch ook belangrijkst. Ondanks dat ik er onder de indruk ben van Fifa 09 demo kan deze nog niet tippen aan pes 5.

2. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Zeg ik soms onzin? Dan mag je met dit soort reacties komen.
    Zolang ik ware dingen zeg, vind ik dat er geen reden voor kritiek is _0/

3. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga deze maar weer eens uit de kast pakken, werkt nog steeds prima met de xbox 360! En Mark van Bommel kan je weer heerlijk de aangemeten hondekop geven

4. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Heb nu de FIFA 09 demo uitgeprobeerd op de PS3 en de 360 en kom tot de conclusie (let goed op Fanboys: het is alleen maar mijn MENING): er is weinig veranderd vrees ik. Fifa is in alle aspecten een mooie game, mooie menus, muziek, graphics (daarover hieronder meer), opties, enz enz en de gameplay is weer een stukje verbeterd, maar gewoon volstrekt ANDERS (dus niet per definitie BETER) dan PES en het is maar net waar je van houdt en wat mij betreft is PES gewoon leuker om te spelen (ondanks de 2008 versie).

Daarnaast het volgende. Allereerst is bij de FIFA 09 demo het verschil tussen de demo op de PS3 en de 360 op het gebied van graphics echt shocking. Al het overige (behalve een ander stadion) is de game hetzelfde: beide overigens mooie framerate ingame. Tijdens de cut-scenes, niet altijd. Maar aangezien ik een graphic-whore ben, vind ik het toch wel heel belangrijk hoe het eruit ziet (los van het feit dat gameplay voorop dient te staan). Jezus: wat een verschil. Het ziet er echt uit alsof bijvoorbeeld die ps3 in 640x480 draait en de 360 op een resolutie van bijv. 1367x720, nog daargelaten dat de kleuren, belichting en diepte vele malen mooier is op de 360. En dan te bedenken dat EA beweert dat Fifa 09 dit jaar op de PS3 niet onder zou doen voor de 360.

Ik ben wat footy's betreft (lees: PES) een echte PS2/3man (met name omdat ik de controler (de d-pad van de ps controler) daarvoor veel fijner vind en het apparaat veel stiller is dan mijn xbox360). Nu de driehonderdzestiggraden bewegingen in FIFA zich beter laat spelen met het pookje en dus de D-pad niet meer gebruikt wordt , gaat mijn voorkeur zonder pardon uit naar de herriebak: 360.

Nu de link naar dit forum (het is per slot van rekening een PES forum): Kan iemand (bijv. een bezoeker aan de GC in Leipzich) mij (alstublieft) vertellen dat PES2009 op de PS3 i.t.t. Fifa 09 NIET onderdoet (in alle aspecten) voor de versie op die xbox 360 stofzuiger?

Of, om het makkelijker te maken: kan iemand met fatsoenlijke gronden/bronnen iets zeggen over de verschillen en overeenkomsten bij pes2009 op de beide genoemde consoles??

Laatst bewerkt: 12 sep 2008
  5. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111

Voor zover ik kon zien in Leipzig, deed de PS3 versie van PES09 niet onder tov die van de 360.

6. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    ook qua resolutie en framerate etc??? Zou super zijn, gewoon lekker op ps3!

7. Un4

Un4 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zat ook al in Viva Football, een game uit 98 of 99.

Damn, voel me wel oud nu.. :eek:

En dat schieten met de binnenkant werkte in PES 2008 in ieder geval niet optimaal. Bij de nieuwe FIFA merk je veel beter het verschil.

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    In PES 4 kon je al met je binnenkant van de voet schieten. Know your info. Het wijzen waar de bal moet komen, tegen de scheidsrechter op kunnen botsen, vragen om gele kaarten, voordeelregel (werkte in den beginsel niet zo best haha) enz.enz. zit al jaren in PES delen. Dus ik begrijp niet zo goed wat men bedoelt. Die kleine details zitten al jaren in PES, sommigen al heel erg lang. Al in de tijd dat Fifa nog een veredeld Pong spel was. Nu is Fifa echt een toffe voetbalgame en zal het allemaal op persoonlijke smaak uitkomen. Nou en?

Ik kies voor PES 2009, dat ligt me meer en ik speel het al jaren. Was PES 2009 zoals PES 2008 dan was ik zeker niet voor PES gegaan. Maar in Leipzig speelde ik een goede PES game. En dat ligt mij gewoon veel meer. Anderen spelen al weer jarenlang Fifa en zweren daarbij.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Inderdaad, net zoals Be A Pro, PES was daar eerder mee dan FIFA.
    Maakt verder helemaal niets uit natuurlijk, goed dat het nu ook in FIFA 09 zit.
    Ik ga dit jaar denk ik wel weer voor PES, het ligt me gewoon beter.

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad... ik ga ook gewoon weer voor PES! Hopelijk komt Konami volgend jaar met een nieuwe GFX engine!!

11. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ga pes sowieso niet kopen zonder dat ik 'm gespeeld heb. Hoop dat er nog een demo komt voor de release en dat ie zo goed is als demo van fifa 09.

12. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Net, eindelijk, de demo van Fifa2009 kunnen spelen. Zeker niet slecht. Lekker ballen. Denk dat ik uiteindelijk wel weer bij PES2009 uitkom, maar dan moet:
    A. de PES demo wel bevallen
    B. lag-loze onlinemode

13. Red&Yellow

Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat alles tegen zal vallen Maxqubit.

/Mod Als je wilt reageren doe dit dan met enige vorm van onderbouwing, hier schiet niemand wat mee op - Cookie

14. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Gebaseerd op?

15. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    weet hier iemand waneer de demo op XBL kommt, had hem eigenlijk al donderdag verwacht

16. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    de vorige delen..

En dan heb ik het vooral over het laatste deel en de previews die aangeven dat PES09 niet veel is verandert tov zijn voorganger..
    Ik heb PES6 en PES08 echt met alle plezier gespeeld (alhoewel het laatste deel heb ik me ongeloofelijk geirriteerd aan de online-modus) maar als ik het PES nieuws de laatste tijd heb gevolgd en zie dat er niet echt drastische veranderingen aan komen dan kan ik net zo goed PES2008 blijven spelen...Misschien dat ik volgend jaar PES weer eens een kans neem maar dit jaar is het toch echt FIFA voor mij..

Laatst bewerkt: 12 sep 2008
  17. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Don't mind him, die kerel loopt nu in alle footie topics zichzelf en FIFA op te hemelen..

18. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ok, heb je gelijk in. Maar als de gameplay terug gaat naar deel 5 dan is (voor mij) alles opgelost.
    Ik moet pes 2009 is gespeeld hebben voordat ik kan zeggen of het goed is of niet. Filmpjes die ik tot op heden heb gezien zien er idd niet veel anders uit dan deel 2008.
    Maar ook de filmpjes van Fifa 08 tov. van fifa 09 vond ik niet heel anders. Echter speelt 09 wel een stuk beter imo.

19. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Als er geen drastische veranderingen zijn bij PES2009 behalve dat Online nu wel werkt, zou je hem dan wel kopen? Ik kom er trouwens nu pas achter dat jij basovich bent. :+ Vroeg me al af waar die gozer nou gebleven was.

20. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0
    PES heeft ons anders goed, heel goed verneukt met het verkloten van de online gedeelte..en het oplossen ho maar, hele dure plusminus 60 euro op zo'n manier, eerst maar zien hoe dat dit jaar is voor ik er weer aan begin.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina