Heb nu de FIFA 09 demo uitgeprobeerd op de PS3 en de 360 en kom tot de conclusie (let goed op Fanboys: het is alleen maar mijn MENING): er is weinig veranderd vrees ik. Fifa is in alle aspecten een mooie game, mooie menus, muziek, graphics (daarover hieronder meer), opties, enz enz en de gameplay is weer een stukje verbeterd, maar gewoon volstrekt ANDERS (dus niet per definitie BETER) dan PES en het is maar net waar je van houdt en wat mij betreft is PES gewoon leuker om te spelen (ondanks de 2008 versie).
Daarnaast het volgende. Allereerst is bij de FIFA 09 demo het verschil tussen de demo op de PS3 en de 360 op het gebied van graphics echt shocking. Al het overige (behalve een ander stadion) is de game hetzelfde: beide overigens mooie framerate ingame. Tijdens de cut-scenes, niet altijd. Maar aangezien ik een graphic-whore ben, vind ik het toch wel heel belangrijk hoe het eruit ziet (los van het feit dat gameplay voorop dient te staan). Jezus: wat een verschil. Het ziet er echt uit alsof bijvoorbeeld die ps3 in 640x480 draait en de 360 op een resolutie van bijv. 1367x720, nog daargelaten dat de kleuren, belichting en diepte vele malen mooier is op de 360. En dan te bedenken dat EA beweert dat Fifa 09 dit jaar op de PS3 niet onder zou doen voor de 360.
Ik ben wat footy's betreft (lees: PES) een echte PS2/3man (met name omdat ik de controler (de d-pad van de ps controler) daarvoor veel fijner vind en het apparaat veel stiller is dan mijn xbox360). Nu de driehonderdzestiggraden bewegingen in FIFA zich beter laat spelen met het pookje en dus de D-pad niet meer gebruikt wordt , gaat mijn voorkeur zonder pardon uit naar de herriebak: 360.
Nu de link naar dit forum (het is per slot van rekening een PES forum): Kan iemand (bijv. een bezoeker aan de GC in Leipzich) mij (alstublieft) vertellen dat PES2009 op de PS3 i.t.t. Fifa 09 NIET onderdoet (in alle aspecten) voor de versie op die xbox 360 stofzuiger?
Of, om het makkelijker te maken: kan iemand met fatsoenlijke gronden/bronnen iets zeggen over de verschillen en overeenkomsten bij pes2009 op de beide genoemde consoles??
Laatst bewerkt: 12 sep 2008