1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer '09

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tript, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Jongens, ga de podcast op wenb luisteren. Geweldige nieuwtjes waar de gameplay enorm veranderd is plus een hoop ander nieuws! Meest interessante podcast in een jaar!
    http://www.winningelevenblog.com/

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    kan je nog ff wat punten noemen?? ik ben te druk/lui om dat hele verhaal aan te horen:+

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "Best looking sports game ever"

De editor van pes 2 zit erin.

En je kan mp3 uploaden.

Verder ben ik nog niet.

4. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Mja toen ik zag dat het 45 min duurde had ik al zoiets verwacht. Hopelijk maakt er iemand een leuke lijstjes met de ''nieuwtjes'' :b: En anders luister ik het later wel rustig.

5. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    haha oke thanks

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Er wordt gesproken wat ik al eerder op PESonly schreef en waaruit Shin-David in post#136 citeerde.
    Daar bovenop zijn ze erg uitgebreid ingegaan op gameplay en AI
    Wat gameplay betreft: Zoals dat bij de betere versies van PES ook altijd was: Je moet het spel helemaal opnieuw leren spelen! Je denkt dat er een fout in de controller zit, maar de oude manier werkt niet meer! Duidelijk anders dus dan PES 6 of 2008!
    De passing is sterk veranderd en er zijn geen klachten meer dat een bal de andere kant op gaat dan je mikt. Alles gaat in de richting die je ook wilt. Schieten is veel moeilijker geworden. Aan het einde van de podcast gaven ze nog een extra hint over de passing dat het geen analog control passing was, maar aan de manier waarop het nu gaat blijkt dat ze dat wel in gedachten hadden toen ze het op hun manier maakten. Wat daarmee bedoeld werd weet ik niet,maar ze waren niet toegestaan daar nu al over te praten.
    (Ondertussen heeft Adam op de WENB-site antwoorden gegeven hoe het zit met deze hint:
    De rechter analog stick kan je als extraatje gebruiken als analoge passing stick en die wordt daar exclusief voor gebruikt. Je hoeft niet meer op die stick te klikken, maar heb gewoon de juiste tijd in de juiste richting te houden, afhankelijk daarvan kan je harder of zachter schieten. De tricks die je met deze stick deed, kunnen nu als je een schouder-button ingedrukt houdt.)

AI: Het spel is qua verdediging aan aanval veel meer uitgebalanceerd. Verdedigen kan nu weer omdat de AI jouw mannetjes goed laat assisteren en aanvallend krijg je het niet meer makkelijk voor elkaar een verdediger uit te spelen. Kortom, het spel is veel moeilijker geworden. Als je tegen de CPU speelt is het zeker lastiger omdat de CPU goed pressing speelt en je niet veel tijd krijgt om op je gemak te spelen.

Dit zijn natuurlijk precies de dingen die we wilden, zeker als je ook tegen de CPU speelt.
    Ook werd uitgebreid stil gestaan bij de legend-mode, die door alle mensen heel enthousiast werd ontvangen. Er zit ook veel diepte in omdat je het niet 4 jaar kan spelen zoals bij FIFA, maar de hele carierre door!

Kortom, dit is meer dan een aanpassing op PES 2008, maar een gloednieuw spel
    Jammer genoeg wisten ze weinig over online te vertellen omdat je daar in die try-out versie niet op kon.

Laatst bewerkt: 26 jul 2008
  7. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    de ai is elk jaar weer super goed en vernieuwend bla-bla.

maar wel bedankt dat je dat je ff een verslagje schrijft:)

8. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Je vergeet dat dat over de vernieuwende AI is verteld door een game-journalist die het spel had gespeeld, dus dit komt niet uit de PR-koker van Konami. Alles wat ik schreef komt van die man die het spel had gespeeld. Je kan het dit keer dus rustig geloven \o/ _O_

9. Mystic2010

Mystic2010 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of het al langs is geweest, maar kwam dit zojuist tegen:
    bron: http://www.insidegamer.nl/xbox360/p...eel-nieuwe-informatie-PES-2009-uitgelekt.html

10. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    dus eigenlijk hebben ze de voorgaande jaren van alle clubs licentie gehad behalve op de shirts, en nu hebben ze alleen voor ManU en L'pool alle licenties en de rest niks (verzonnen namen etc)..zo lees ik het iig

'Liverpool en Manchester United zijn de enige Engelse teams in PES 2009 waarvan Konami de officiële licentie in handen heeft gekregen. Dit betekent dat niet alleen de namen en gezichten van deze twee teams kloppen, maar ook dat de clubnamen en spelerstenues correct zullen worden weergegeven.'

11. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    toch vind ik het bizar dat ze elk jaar precies andere engelse teams hebben, je kan toch wel zorgen dat je een meer jarig contract hebt waardoor je elk jaar meer teams kan toevoegen? maarja zolang de spelersnamen gewoon kloppen bij de "overige" engelse teams vind ik het prima.

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    :thumbs: En wie zegt dat die game-journalist er verstand van heeft? Ik geloof helemaal niets. Ik geloof het allemaal pas als iemand die er verstand van heeft zegt dat het top is. Die iemand moet ikzelf zijn, want wat een ander vindt hoef ik niet te vinden.

13. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Wauw! Kunnen we naar onze favoriete muziek luisteren onder de online lag _O_

Laten ze nou eerst zorgen dat de basis goed is.

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    en daar boven op is het altijd zo dat je de flaws en bugs van pes pas na een paar dagen spelen echt opmerkt. Met een uurtje spelen merk je die dingen echt niet op, dan lijkt alles verbeterd totdat je wat langer speelt.

15. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Dat zijn de enige twee clubs in de premier league waar de namen, gezichten en tenues van kloppen. De Serie A, Eredivisie, etc. zijn gewoon gelicenceerd.

16. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    maar de spelersnamen zijn nog wel goed toch.....
    Mag aannemen dat alleen de clubnamen niet kloppend zijn, anders zou het wel heel min zijn

17. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Ach, dan heb je binnen 2 weken ofzo wel een modje waarin dat alles aangepast is, en na 4+ weken ofzo kun je wel iets downloaden waar ook de shirts etc aangepast zijn.

18. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Voor online zal dat niet werken ;)

19. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Als je zó redeneert heeft het dus nooit zin om op deze topics te reageren, want je gelooft simpelweg niet dat de anderen capabel zijn om het goed te beoordelen. Tsja, dan zijn we uitgepraat :x

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Tja,

Waarom moet ik enthousiast worden omdat een game-journalist zegt dat de AI is verbeterd. Kom op nou. Alsof je dat zo snel al kunt merken. Net als dat geweldige teamvision. Ik dacht ook dat ik daar wat van terugzag toen ik PES 2008 speelde in Leipzig. En nu ik PES 2008 bijna een jaar in bezit heb, heb ik die teamvision nooit opgemerkt.

Ik ben zelf een aantal x in Leipzig geweest en daar heb ik heel wat potjes PES6 en PES 2008 gespeeld. Waarschijnlijk meer potjes dan die game-journalist PES 2009 gespeeld heeft. En ik kan je vertellen dat die tijd te kort is om goed te kunnen beoordelen of de AI beter is. Ik vond PES 2008 ook geweldig toen ik het daar speelde in Leipzig, maar eenmaal thuis was de euforie binnen 2 weken compleet verdwenen.

Dus nee, ik geloof inderdaad niets. Ik vind dat je iets te enthousiast reageert op dit soort dingen. De AI van PES is niet te bepalen in een paar potjes en als ik dat zelf al niet kan (ik weet zeker dat ik meer PES/WE heb gespeeld dan die games-journalist) dan neem ik dat wat hij zegt niet voor waarheid aan nee.

Konami heeft bij mij gewoon een hoop goodwill kapotgemaakt met de release van PES 2008. Ik loop niet meer warm voor een nieuwe PES en ben nu gewoon argwanend.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina