Pro Evolution Soccer 2008 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  2. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij invriezen en over 2 weken ontdooien?

3. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Kan ik wel, kost je 10.000 euro ;)

4. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Op xboxlive kan dit niet. Ze willen immers garant staan voor het niet krijgen van virussen. Alles loopt via hun eigen servers.

5. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik vind het altijd wel grappig en heel erg typisch.
    Altijd was de gameplay van Fifa te snel en was het daarom een kut spel, nu zie ik beelden van PES en vind ik de gameplay daarvan veel te snel ogen, en blijft PES een topspel..Nogal vreemd..

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Dat jij dit vreemd vindt, komt omdat je het nogal ongenuanceerd benadert.
    Het is niet alleen dat het ene snel was en het andere langzaam.
    Er is wel meer dan dat hoor... Ga ik ook niet uitleggen. Wil je het weten moet je al de posten in dit topic maar even goed in je opnemen ;)

7. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    hmm even kijken of het haalbaar is

8. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de nieuwe pes wel te snel trouwens. Kun je de snelheid weer instellen of is dat niet mogelijk?

9. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik begrijp best dat er "vroeger" meerdere dingen aan Fifa waren die gewoonweg kut was, maar 1 daarvan was dat de gameplay volgens velen altijd te snel was, en nu zie ik bij PES hetzelfde gebeuren wat er voorgaande jaren bij Fifa was en toch blijft PES zogenaamd een topspel volgens jullie.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vond PES altijd beter dan Fifa, maar dat is dit jaar echt anders, Fifa heeft gewoon de juiste snelheid, een lekkere gameplay, mooie beelden, veel betere en duidelijkere speelvelden (dus het gras) dat is bij PES ook iets waar je gewoon dizzy van word als er teveel naar kijkt..

Maar goed, ik vind Fifa dit jaar zeker niets slechter als PES, en de uiteindelijke versie van PES mag wel stukken beter zijn dan wat ik tot nu toe gezien,gevoeld heb om Fifa dit jaar te verslaan

10. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het deels eens met je maar ik vind de tactische inhoud van fifa nog ver beneden pijl. Als je fifa veel speelt merk je gewoon dat het best een linear systeem is en die "linie-mentaliteit" (passes gaan standaard verdediging-->middenveld-->aanval en met een aanvaller een middenvelder vinden is erg moeilijk) soms echt heel storend is.
    Verder zijn de bewegingen van de spelers niet dynamisch genoeg, je zou niet helemaal om een speler heen moeten lopen (of een truucje gebruiken) om erlangs te komen. Bij pes kun je met een subtiel tikje langs een speler lopen waarbij er nog enige sprake is van contact maar je je snel hersteld en doorloopt, zoals in het echt dus. Bij fifa is contact met een tegenspeler vaak balverlies...

11. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    dinjooo, het is eerder andersom. Vorig jaar kreeg PES de kritiek dat het zogenaamd te langzaam speelde. Dat was volgens hen niet realistisch.

Nu is PES weer iets sneller en is juist FIFA langzaam. Nu is FIFA opeens superrealistisch en is PES dat door de iets snellere gameplay (wat best meevalt als je niet continu rent) weer arcade.

Als je rustig rondtikt bij PES, dan is het tempo echt normaal. Een pass hoor je hard in te spelen. Je hebt overigens ook wedstrijden die traag zijn (neem bijv. het Nederlands Elftal) en wedstrijden die op het scherpst van de snede worden gespeeld (neem een Slavia Praag - Ajax).

Toen lag het tempo namelijk best wel hoog, omdat Ajax koste wat het kost moest winnen. Dus beide zouden mogelijk moeten zijn. Met PES heb ik het gevoel dat ik meer op pressie kan spelen dan met FIFA.

Elk voordeel heeft een nadeel..... (Johan Cruijff heeft altijd gelijk) :p

Overigens haal ik FIFA vanmiddag even....

Laatst bewerkt: 3 okt 2007
  12. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ja op sommige punten heb jij idd gelijk, vooral met het passeren van tegenstanders, maar hoe beter de speler in balbezit, hoe makkelijker die er voorbij gaat met een simpel tikje, dus bijv.. een christiana ronaldo ofzo..

Maar ik zeg ook verder niet dat Fifa perfect is dit jaar, maar ik vind het zeker NIETS slechter als PES wat in voorgaande jaren wel zo was, toen hoefde je Fifa niet eens te spelen want je wist bij voorbaat al dat Fifa nooit op kon tegen de gameplay van PES..

13. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0

Ik vind vooral qua snelheid dat de bal iets te makkelijk naar voren geschoten kan worden

edit/

Ik heb nu alleen maar met topspelers gespeelt natuurlijk (demo) dus in het uiteindelijke spel zal het wel minder zijn(ik speel altijd met mindere teams, zit meer uitdaging in)

14. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Hard in spelen en het gevoel hebben dat het te snel gaat is wel een verschil, maar dat is mijn mening..

Net zoals dat het mijn mening is dat ik wat ik tot nu toe gezien enzo heb PES in MIJN ogen te snel loopt te gehaast en dat is ook als je niet rent, de bal gaat te snel voor mijn gevoel.
    En verder zeg ik ook niet dat Fifa super realistisch is, alleen ik vind een langzamere gameplay gewoon lekkerder aanvoelen dan snel.

15. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Overigens is het tempo van de demo inderdaad hoger dan de full version. Dat kan je zien aan die Lyon-movie, die op de full version ( promo ) gespeeld is en aanzienlijk trager is.
    Meer zal je vanavond wel op WEMB kunnen lezen want die Adam gaat vandaag de promo-version op een conferentie in Birmingham spelen.
    Dan weten we meer...

16. BUZZA

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:

trouwens hoe staat het met de scouting e.d? hebben jullie al mensen op het oog en weet je al welk team je gaat pakken in de master league? Ik ga denk ik eerst de franse competitie doen

17. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    In de uiteindelijke PES2008 ligt het tempo toch iets lager dan in de demo? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

18. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Ik hoop wel dat het iets langzamer is (dat wel). Met PES6 was het overigens vaag dat het spel minder snel liep in HD dan op SD. Bij een maatje van mij ging het namelijk vrij rap, terwijl het spel bij mij thuis veel minder snel ging.

Misschien is dat ook weer een verschil? Lijkt me niet hoor, maar toch....

19. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Klopt, zei ik toch :)

20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Nee, daar ligt het niet aan. Het ligt vaak aan de movies zelf. Dan willen ze niet te lange download-tijden en dan gebruiken ze movie-maker of andere editors en daarmee knippen ze frames uit de movies en dan lijkt het inderdaad veel sneller.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina