1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2008 [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drogba

    Drogba Guest

    Ik heb vandaag weer overal zitten bellen, zelfde gedoe weer. E-Plaza zei wel kom rond 2 uur even langs, als de andere winkels hem dan verkopen doen wij dat ook. Hopen dat het waar is..
     
  2. Sjarrl NL

    Sjarrl NL De Sjarrl

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ga straks rond 12 uur ook maar weer s kijken.. en n maat gaat voor sluitingstijd nog ff checken.. hoop wel dat ze em vandaag verkopen..
     
  3. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die grasmat nog steeds zo slecht als in de demo? heel erg blokkerig boven in beeld?
     
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
  5. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    http://www.gameshop.nl/

    Pro Evolution Soccer 2008, voor €38! Dit als protest tegen de grote winkelketens die zich niet aan de release houden.
     
  6. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb hem nu een flink aantal uren gespeeld en ik heb wel genoten hoor.

    Begonnen met Feyenoord op professional, na 18 wedstrijden op plek 1; 2 punten voor op Ajax.

    Wat me opvalt is het volgende (zat veelal ook al in de demo, maar voor de mensen die dat niet hebben gespeeld, is dit wel handig).
    + Scheidsrechter is een obstakel. Als je tegen hem aan loopt, verlies je je evenwicht. Alleen jammer dat dit niet altijd gebeurd bij de tegenstander.
    + Commentatoren zijn verbeterd. Er zit meer emotie in hun stemmen, wat je ook meer doet meeleven. Sommige zinnetjes hoor ik echter 2 á 3 keer per match.
    + Keepers zijn sterk verbeterd. Ze reageren goed op afstandsschoten; harde ballen stompen ze vaak naar buiten weg, ballen die geklemd kunnen worden, worden ook keurig gevangen. 1-op-1 laten ze niet meer zulke grote gaten vallen (heb ik nog niet ontdekt), dat scoren erg makkelijk wordt. Ze reageren erg goed.
    Ook leuk dat ze wel eens mis zitten bij voorzetten, dat zie je vaak als er veel mensen om hem heen staan. Het geeft je de kans om van de keeper in de lucht te winnen.
    + Het doen en laten van je spelers. Ze vliegen nu de duels in als ze niet goed bij de bal kunnen, bij PES6 gaven ze de bal een klein tikje, maar kreeg die wel veel snelheid mee. Nu maken ze een sliding om als eerste bij de bal te zijn.
    Ook halen ze voorzetten eruit door - zoals het hoort - in de lucht te springen, half te draaien en zo met hun rug naar de man en de bal te staan. Ziet er goed uit. Natuurlijk is het kousen optrekken ook een mooie animatie.
    + Corners zijn goed uitgewerkt. Mede doodat je nu verdedigers mee op kan sturen, is het véél drukker in het zestienmetergebied en is het lastig om de bal goed op het hoofd van je medespeler te plaatsen. Leuk om te zien, levert ook mooie klutsmomenten op in het zestienmetergebied waarbij de spanning te snijden is.
    + Hoge steekpass is iets eenvoudiger geworden. Ideaal voor de snelle counter!
    + Vrije trappen zijn ook eenvoudiger geworden. Ik heb mijn eerste er al inliggen, ze zijn lang zo onmogelijk niet meer als in deel 6. Ik vind ze vooralsnog ook niet te makkelijk.
    + Schietsysteem. Eindelijk lekker van afstand knallen zonder dat de bal alle kanten opvliegt, huizenhoog over gaat o.i.d.. Wel heb ook ik het gevoel dat de ballen te zwaar zijn. Je legt ze niet gauw in de kruising, laat staan dat ze overvliegen. Maar het is ook zeker niet te makkelijk, mede door de goede keepers.
    + Editten gaat mooi snel. Is zo gedaan.
    + Keeper hervat retesnel.
    + Cijfertjes terug na afloop!
    + Weer replays kunnen saven...
    + AI. Ik merk wel wat van Teamvision; ik kom er lastig doorheen op professional. Straks speel ik met alleen maar kleine clubs, dus dat wordt erg lastig.
    + Grasmat. Vind ik echt niet zo lelijk als iedereen hier doet geloven.

    Verder is geen game compleet, en deze zeker niet.

    - Replays stotteren nog erger dan Erben Wennemars. Niet normaal, ik hoop dat de truc van kwdtje lukt, dat is echt een opluchting.
    - Ik heb nog niet ontdekt hoe je de snelle vrije trap uitvoert. Staat vast in de handleiding, maar vooralsnog moet je wachten.
    - Menu's vind ik niet echt je van het.
    - Om over de muziek nog maar te zwijgen... Lang leve de eigen muziek.
    - Toch veel te weinig aanpassingen voor een nieuw deel. Ik zou dit deel blijven spelen, simpelweg omdat ik de gameplay heerlijk vindt, maar er mag toch wel iets echt drastisch gaan gebeuren.
    - Grafisch erg wisselvallig. In het "rustmenu" zien je supporters er leuk uit, maar let eens op bij corners... Het publiek is dan niet breder dan 1 centimeter.
    - Nog steeds zwaar klote dat er armen en benen door je lichaam heenvliegen. Makaay had laatste een kopduel met een verdediger, de verdediger stond achter hem, meer de hand van hem kwam uit Makaay zijn borst. Hallo zeg, laat hem ff heel...
    - Scheidsrechter fluit soms toch iets te snel.

    En dan vergeet ik nog het een en ander. Ik ga mezelf hier in ieder geval heel lang meer vermaken, dat weet ik nu al. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  7. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Wat kost hij daar dan?
     
  8. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n guide is toch gewoon pure afzetterij, wat heb je daar in vredesnaam nou aan ?

    Dit was al zo'n 34 jaar bekend, maar toch bedankt voor het posten :+
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Vind ik geen afzetterij hoor, 2 DVD's plus een boek voor nog geen 20 euro.
    Verder vind ik er altijd wel zinnige dingen in staan, maar jij bent zeker niet zo'n lezer hè? Er staat bevoorbeeld in hoe je een 1-2 doet, dus dat is voor jou nieuw :D
     
  10. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    :9 Er zullen best zinnnige dingen in staan, maar ik verdiep me te weinig in PES om echt al die tactieken te willen kennen. Geef mij maar gewoon de standaard dingetjes, en af en toe wat extra's. Maar tussen ons, als je weet hoe je een een-tweetje goed uitvoert, wil je hem dan ook aan mij leren ;)
     
  11. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Geeft de scheids nog steeds zoveel rode kaarten om niks als in de demo? Ik werd daar helemaal gek van.
     
  12. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Speler A: LB+A, vervolgen rent die naar voren.
    Speler B: Terugpassen.

    Daar is je 1-2.

    Iemand trouwens al een option file geprobeerd, of zijn die nog niet uit?
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nog niet uit; ze hebben problemen ze in de juiste folder op de HD van het console te krijgen. Verder zijn er voor de 360 enige veiligheids-restricties door Microsoft ingebakken, waardoor ze min of meer verbieden gamesaves van anderen te kopieren, dus dat gaat nog een probleem worden om dat allemaal te omzeilen.
     
  14. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Mooie opsomming man! Thx

    (lekkere lange quote:))
     
  15. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb 3 rode kaarten gehad inmiddels. Twee daarvan waren zwaar terecht (doorgebroken speler neer halen tot twee keer toe), maar de derde was onzin. Ik was iets te laat met mijn tackle, speler viel en ik kreeg rood. Maar over het algemeen zijn de gele en rode kaarten terecht. Twijfelgevallen houd je toch natuurlijk.

    Overigens heb ik gisteren een thriller van een wedstrid gespeeld. Mijn meest spannende PES-wedstrijd ooit, denk ik wel.

    Feyenoord-AZ was het, voor de KNVB Beker!

    Het begint allemaal slecht, Tiendalli krijgt rood omdat hij Martens neerhaalt in de 16, Ari benut in de 27e minuut de strafschop: 0-1. Een ongelukkig eigen doelpunt van Hofland zorgt dan voor de 0-2. Ik sta met 10 man en weet weinig te creëeren. Gelukkig heb ik een Koreaan in m'n team die een kwartier na rust een mannetje passeert en met links verwoestend uithaalt: 1-2 met nog dik 30 minuten.
    Helaas is het een minuut later al weer 1-3 als Dembélé een rebound intikt, nadat Timmer Ari nog van scoren had afgehouden. In de 71e minuut is Makaay scherp, eveneens na een rebound, hij gooit zijn lichaam voor Jaliens die de bal tegen Makaay aanschiet. De bal rolt tergend langzaam het doel in: 2-3, nog 20 minuten. Vervolgens is het een minuut later wéér raak. Het is echt een schitterende goal van Lee. Van Bronckhorst geeft een hoge bal, de bal stuitert voor Lee die met een halve omhaal de bal achter Waterman kegelt: 3-3 met 10 man!
    Vervolgens gooit AZ Pellé erin, hij krijgt twee kansen, maar twee goede reddingen van Timmer voorkomen erger.
    In de verlenging komen we zelfs op voorsprong. Chun-Soo Lee maakt zijn derde van de dag, met opnieuw een mooie goal. Een voorzet van Makaay volleert hij vanaf 16 meter keurig binnen. Ineens zitten we op rozen en is alles mogelijk.
    Toch is het AZ dat weer gelijk komt, typerend voor deze wedstrijd. Het is opnieuw Ari die een strafschop benut, nadat invaller Jordi Buijs diezelfde Ari neerhaalde. Ari kon een rebound binnentikken, ik speelde de man en de bal, maar kreeg wel rood en een strafschop tegen. Ari kiest dezelfde hoek, ik ook, dus zit ik weer verkeerd: 4-4.
    De tweede helft van de verlenging start, ik krijg een kans en dat is in de allerlaatste minuut. Bruins' schot uit de draai wordt van de lijn gehaald... Direct de laatste gebeurtenis. Strafschoppen.

    Makaay, Schaars, Chun-Soo Lee en Ari scoren. Van Bronckhorsts penalty wordt gestopt, Pelle scoort, ik mis weer en dan kan Cziommer het beslissen. Hij raakt echter de paal. Ik kan dan nog terugkomen, als mijn speler (Slory) scoort en de laatste AZ'er mist. Slory schiet echter naast, waardoor het exit is.

    Jammer, maar wel genoten.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga eerst gewoon zelf het spel spelen en zelf dingen leren, voordat ik die guide aanschaf. In PES 6 was de handleiding zo dun en nietszeggend dat je de guide eigenlijk wel aan moest schaffen, terwijl bij PES 4 en 5 de handleiding eigenlijk al genoeg was. Ik weet niet hoe het zit bij 2008, maar ik hoop dat de handleiding dit keer wel degelijk genoeg is. Die guide is gewoon een leuk extraatje voor als je alles uit de handleiding al kan, imo.
    Klinkt spannend! Zonde dat je die 2 strafschoppen en daarmee rode kaarten weggeeft ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dimplus heeft hem binnen, en verkoopt hem ook _O_ Ik ga hem vanmiddag ophalen :)
     
  18. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    De handleiding van PES 2008 is nog dunner. 18 pagina's vol met (nuttige) tekst, PES6 had er bijvoorbeeld 26 vol met (nuttige) tekst. Wel weer 4 pagina's over de besturingen.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nedgame amersfoort heeft hem binnen en verkoopt hem ook.
     
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Uit het '(nuttige)' maak ik op dat je het er niet mee eens ben dat ik hiervoor 'nietszeggende' had genoemd ;). Natuurlijk is wat er in staat nuttig, maar als je het boekje van PES 4 terugkijkt dan staat er zoveel meer in! Voor een beginnende PES speler is het boekje van deel 6 zeker nuttig, maar als je het al een tijdje speelt dan is het misschien handig om een keertje door te bladeren zodat je ziet wat er nieuw is, maar een guide is voor deze laatste categorie spelers een betere aanvulling.

    Ik vind het dus ook jammer dat deze handleiding nog dunner is, maar nu weet ik wél iets wat ik aan Sinterklaas kan vragen :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina