1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2008 [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Een 8,5 voor gameplay had beter geweest. PES6 was moeilijker, vind dat gewoon jammer. Hopelijk kunnen ze met een patch nog een moeilijker niveau erin stoppen want het gaat best simpel. Afstandschoten gaan er ook te makkelijk in. Zelfs door het midden, toch blijf ik het een heerlijk spel vinden, alleen online word ik dan wel kwaad!

    Word iig meer gescoord dan in 6, wat ik toch wel jammer vind. 1-0 wedstrijden zitten er haast niet bij!
     
  2. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb er nog niet naar gekeken, maar je kunt ook de landenteams editten volgens mij, dus maak je ideale selectie maar. :)

    Overigens een leuke tip, veel van jullie zijn het wellicht al tegengekomen, maar goed.

    Via 'Gallery' en - ik meen - 'Track Records' kun je met de schouderbuttons door verschillende menu's scrollen. Je ziet zo je achievements, de 'classic players' en HEEL VEEL statistieken. Leuk om eens door te lezen!
     
  3. berenscheet

    berenscheet Guest

    zelf uitgevonden;). Teamvision heb ik wel vaak gemerkt als ik telkens via de flanken aanval en bij corners als je hem dan bijv kort geeft ga je met een boog de 16 in en je scoort vrij makkelijk. de 2e keer staat daar al iemand tussen dus wordt het moeilijk en de 3e keer staan er 2 of meer man tussen waardoor het helemaal niet lukt.
     
  4. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb Ronaldo omgewisseld voor Alves, is zo gebeurd! Heb ook Alex er in gezet. Verder klopte het wel volgens mij... Van Nistelrooy zat ook niet bij Oranje maar die heb ik voor Vennegoor er in gezet geloof ik!


    Maar ik heb em dus ook.. eindelijk :) speelt lekker en al een aantal lekkere goals gescoord met Van Nistelrooy. Speelde met Real tegen m'n broers Barcelona.. 3-1 :D Stiftje en 2 kopballen.

    En zijn er ergens al edit guides uit want ik kom niet echt uit de namen in Engeland..?
     
  5. Ndimension

    Ndimension Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Net mijn eerste 2 wedstrijden er op zitten.

    Eerste wedstrijd was Nederland - Italië op topplayer. Het was al een maand of 2 geleden dat ik voor het laatst PES speelde (en de demo heb ik alleen kort bekeken), dus het was weer even wennen, vooral omdat het ook weer een nieuw deel is.

    Eerste wat me opviel: het commentaar. Ik mis Trevor Brooking en Peter Brackley eigenlijk wel :mad: Ik was zo gewend aan dat stomme commentaar :) Gameplay is helemaal niet zo snel als dat ik had gedacht en het speelde gewoon lekker. Ik speelde een wedstrijd van 20 minuten en het lukte me maar niet om te scoren... In de laatste 5 minuten van de extra tijd maakte Italië nog een doelpuntje en verloor ik. Lekkere eerste wedstrijd. De scheidsrechter zou constant fluiten, maar daar heb ik maar weing van gemerkt, misschien maken sommige mensen gewoon te veel overtredingen? Opmerkelijk was wel dat ik met Sneijder maar 2 overtredingen heb gemaakt en hij 2x geel kreeg.

    Graphics vielen helemaal niet tegen, maar kan beter natuurlijk. Spelers en spelersanimatie zijn erg goed. Huntelaar is nu echt Huntelaar. Er is wel sprake van haperingen bij replays, dat is belachelijk =( Op een gegeven moment kwam een geblesseerde speler van Italië terug het veld op, wat je zag op een minischerm linksonder op het beeld. Op datzelfde ogenblik kreeg ik wat haperingen. Of dat met elkaar te maken heeft, durf ik nog niet te zeggen.


    Vervolgens met de Master League begonnen. Opnieuw op topplayer. Ik speelde met Ajax, maar wel met default ML spelers, tegen een of ander onbekend 2e divisie team. Mijn eerste goal viel best snel, door een enorme fout van de tegenstanders keeper. Ik gaf een voorzet van rechts, net buiten de 16. Het was geen goede voorzet, want de keeper wist hem meteen te vangen. En los te laten. Een verdediger van de tegenstander liep daarna per ongeluk de bal het net in. Enkele seconden later scoorde ik mijn 2e goal. Aan het eind van de wedstrijd maakte ik nog enkele stomme verdedigingsfouten, waardoor ze nog terug wisten te komen tot 2-2.

    Voor zover mijn eerste impressies van PES2008. Ik heb zin in meer.
     
  6. Achillias

    Achillias Guest

    Ik vind het online gebeuren totaal niks, het gaat veels te snel en je bent in een paar passes aan de andere kant van het veld.

    Ook is het dribbelen veels te gemakkelijk waardoor het verdedigen ervan bijna onmogelijk is. Het scoren is ook geen uitdaging meer, je pegelt ballen van randje 30 meter er zo in als het maar hard genoeg is.. Scores van 6-7 8-10 5-4 is meer een gewoonte dan een icenditeel gebeuren.

    Offline daarin tegen is gewoon meesterlijk, sterke cpu moeilijk om te scoren prachtige en spannende wedstrijden en vooral vermakelijk :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2007
  7. konnan

    konnan Legend Killer

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik de discussie PES vs FIFA heel erg onrealistisch geworden.

    In het begin was Fifa altijd de onrealistische footie van de 2. Ballen vlogen er makkelijk in, de moeilijkheidsgraad was te laag en het leek veel te veel voorgeprogrammeerd.

    Nu komt de nieuwe PES uit. Ongelooflijk snelle gameplay wat je niet meer realistisch kunt noemen, goals vliegen om je oren en het is heel eerlijk gezegd amper verbeterd.

    Nu ben ik, net als vele hier, een PES fan. Ik had dit jaar alleen WEL Fifa aangeschaft en was gewoon aangenaam verrast. Deze game deed echt niet meer zoveel onder voor de PES serie.

    Nu is PES uit en lees je weer de gebruikelijke discussies. Wat ik alleen zo vreemd vind is dat je heel vaak leest van PES fans dat het om de lol gaat, de goals moeten gescoord worden. Speelde je PES vroeger niet omdat dat HET realistische voetbalspel was? Dat was namelijk het argument van de PES spelers (waaronder ik). Nu zijn ze veel meer arcade geworden en slaan alle PES fans gelijk om. Ik snap dat iedereen gewoon PES beter blijft vinden, ieder zijn mening, maar steek niet je kop in het zand. De moeilijkheidsgraad is weer gelijk gebleven, komop, dit had toch ook wel verbeterd kunnen worden? Als klap op de vuurpijl krijg je van de ontwikkelaar te horen dat voorPES 2009 al modes heeft klaarliggen. Kom op zwg, had even wat meer je best gedaan bij deze versie!

    PES is haast nergens verbeterd, de edit mode zit er nu gelukkig in maar dat had vorig jaar al gemoeten. Schandalig dat hij er toen werd uitgelaten. Teamvision is de enige unieke toevoeging, maar daar lees ik zowel positieve als negatieve reacties over.

    FIFA daarentegen dit jaar, is compleet. Be a pro mode als extraatje, de gameplay, licenties en de verbeterde 'Master League Mode'.
    Ook de sfeer en de graphics zijn vele male beter. De gezichten van PES veel mooier...? Daar heb je een punt, maar zoveel mooier is dat niet. En kom op zeg, de sfeer, de overige graphics, in alles is Fifa nu de baas vind ik. Ga dan niet steeds met het argument gezichtjes komen, dat is gewoon zwak.

    Ik schrijf dit een beetje met een dubbel gevoel. Aan de ene kant wil ik PES nog steeds full supporten, maar aan de andere kant vind ik dat wat EA vroeger als kritiek kreeg, nu wordt uitgevoerd door Konami. Ik ga toch zeker de nieuwe PES kopen, het is inmiddels een routine, maar ik schrijf dit omdat ik vind dat de discussie tussen de PES en Fifa fans, gewoon niet helemaal eerlijk verloopt.
     
  8. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    het scoren van goals zoals je ze bijna nooit maakt. Niet de standaardgoals van fifa uit voorgaande versies. Ik denk dat ze dat er een beetje mee bedoelen.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2007
  9. Achillias

    Achillias Guest

    ? huh
     
  10. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    o shit. ik quote per ongeluk gewoon de verkeerde. :D

    het was voor dat bericht vAn konnan bedoeld...
     
  11. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ben het wel met je eens, fifa is zeker verbeterd en niet meer arcade. Maar het speelt verre van lekker. Het spel klopt tacktisch gewoon niet. Spelers reageren langzaam. Vind het een grote ergenis om het te spelen, en heb het echt geprobeerd. Voor mij is pes2008 weer de winner. Al had het wel een stuk moeilijker gemogen. Hoop dat online niet te grote uitslagen gaan komen. Dat is gewoon niet meer leuk dan.
     
  12. Budje

    Budje Arnhem 1

    Berichten:
    440
    Leuk Bevonden:
    0
    Die grote uitslagen zullen ook wel meevallen ligt ook aan je tactiek en je verdediging met AC Milan krijg je in ieder geval nie zo snel 5 tegen en das toch mien clubje online LOL
    Vitesse ook maar daar win je alleen mee als je een goeie dag hebt , en die heb ik nie zo vaak
     
  13. Avilla

    Avilla Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Compleet? Je maakt een grapje, denk ik. De Be a pro mode is gewoon niet afgewerkt. De minpunten heb ik eerder al in het Fifa topic genoemd. De gameplay van PES is beter. Wat zijn de tactische mogelijkheden bij Fifa? Praktisch geen, bij PES daarentegen. Het is niet omdat je manueel kan passen en schieten + een tricksysteem dat daarom de gameplay heel super is. De AI van teammaats en tegenstander is gewoon niet goed. Bij PES is het niet perfect, maar is toch nog van een ander niveau.
    De manager mode in Fifa is de inrichting van bepaalde menu's nog altijd hetzelfde als bij Fifa 06 (Fifa 07 heb ik niet gehaald...). Dus geen verbeterde 'Master League Mode'.
    De graphics van PES is er in vergelijking met PES 6toch duidelijk op vooruitgegaan. De vergelijking zal ik pas vrijdag maken. Dan kan ik op mijn plasma PES en Fifa vergelijken qua graphics.
     
  14. konnan

    konnan Legend Killer

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat hij completer is sta ik echt achter. Kijk nou wat je allemaal in Fifa kan doen! Die tournooien, modes, opties, alles zit er in. En dat met bijna alle teams. Plus, een patch waarmee je be a pro 5 tegen 5 online kan spelen. Dat noem ik goed compleet. Dat Fifa niet zo goed speelt, had ik in het begin ook, het is een kwestie van wennen. Dat ik nu weer probeer PES te spelen is net zo lastig vind ik. Bij Fifa tover ik nu ook hele mooie counters uit me controller, en verdedigen en het positiespel gaat net zo makkelijk. Probeer eens de cameraview: Dynamisch V2! Daar gaat een wereld voor je open.


    Nogmaals, ik vind Fifa kwa gameplay nog niet beter als PES, maar het scheelt amper. Het ging mij eigenlijk meer om de gevoerde discussies die ik niet vind kloppen.
     
  15. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, ik zit net te spelen en vroeg me elke keer af waarom op een gegeven moment telkens de tegenstander iets "sterker" wordt.

    Ik heb er niet veel last van dus ik ging in de formations kijken, (eigelijk erg dom van me dat ik dit over het hoofd heb gezien) maar ik had auto control over me team aanstaan.

    Dus als ik 2 of 3-0 voorstond ging de tegenstander altijd aanvallend spelen, en mijn team ging verdedigender spelen dus was het iets moeilijker, maar nadat ik het op manual heb gezet, de tegenstander komt er niet meer aan te pas.

    4-0, 5-0 uitslagen:b:...
    de tegenstander is als hem op manual zet totaal niets! teminste bij mij niet :D
     
  16. Kruimeldief

    Kruimeldief AFCA CBS

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe verplaats je eigenlijk spelers naar een andere club
    In de edit mode?
     
  17. Gizmo007

    Gizmo007 Active Member

    Berichten:
    1.395
    Leuk Bevonden:
    10
    Met mijn verdedigende kwaliteiten is niks mis. maar ik bedoelde te zeggen dat het online altijd van die monsterscores zijn. je geeft het al aan 4-4 }:]
     
  18. Ganjito

    Ganjito New Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    In hoeverre verschilt de X360 versie dit keer eigenlijk van de PS3 versie? Nouja.. ik bedoel in vergelijking met vorige versie met de Ps2 versie. Toen was de X360 versie echt superbout afgewerkt tegenover de Ps2 versie!!
     
  19. Kyo

    Kyo Active Member

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    2
    Applaus. Ik heb zo ongeveer hetzelfde geschreven een paar pagina's hiervoor.
     
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina