Net nog even gespeeld (vol minachting) om te kijken of het echt wel zo erg is zoals ik me herinner.
Ik neem spurs, die gast nam natuurlijk barca. Met de mindere spelers weet ik toch via mijn passing game met bloed, zweet en tranen 2 goals te scoren. Maar dan heb je altijd van die momenten... hoe je je backs ook voor hun positioneert, ze lopen soms zelfs DOOR je poppetjes heen, niet eens erlangs, alhoewel dat ook zo gepiept is met die gasten... speel met 4 backs, zet aanvals pijltje op achteruit bij alle vier voor mijn part, experimenteer alle mogelijkheden met manmark tegen die 4-5 uberspelers, manmark niet, manmark 1-2 man, manmark ze allemaal, zet er meerdere poppetjes op, zet tactiek op dat je backline terugblijft en geen rare capriolen uithaalt met buitenspel vallen, of mix alle tactieken hierboven genoemd zoals je wilt... werkt voor geen **** .
Oke, ze mogen uberstats hebben, maar dan verwacht je op zijn minst dat er dan nog enige SKILL nodig is om een speler voorbij te komen, laat staan 3-4, wat gewoon vaak genoeg gebeurt. En nee ik verdedig niet slecht. ik speel lang genoeg op live om nu wel te zien dat ik elke wedstrijd wel genoeg poppetjes langs kan komen met ronaldos enz., net als mijn tegenstanders... dat is gewoon het spel, skill speelt een minieme rol.
En nee, dit is geen Inter geval zoals met pes6. Tuurlijk had je ook Adriano/Ibrahimovic/Henry/Ronaldo/Rooney/etc die overpowered waren, maar je had echt wel skill nodig; het spel forceerde dat door je poppetjes veel minder controle over de bal te geven, vooral bij het sprinten met de bal. Je moest een balans vinden en weten wanneer te sprinten en wanneer te lopen met de bal... dan speel je mannetjes voorbij (en ja, daarna is het wel fake bij sommige spelers, omdat ze niet van de bal af te duwen zijn, maar er is in ieder geval enige vorm van balans bij het uitspelen van tegenstanders)... en als je je mannetjes goed voor ze positioneert kon je ze wel stoppen, ook al spelen ze er 1 uit.
Het probleem bij pes 2008 ligt gewoon op een veel hoger niveau dan uberstats en een superteam a la Inter pes6. Het ligt aan de balans van de gameplay en het onmetelijk grote verschil tussen spelers. Je kan wereldspelers er nog steeds uit laten steken vergeleken met de losers, ZONDER ze 10 keer sneller te maken en ZONDER de balcontrole zo belachelijk te maken tijdens het sprinten. Ze hebben de balans gewoon totaal verkeerd.
Maar om terug te komen op die loser die ik online tegenkwam: uiteindelijk won hij nog met 3-2 pes2008 stijl. Laatste goal met zo'n pes2008 solo. Die gast dat ineens dat ie enorm goed was en begon irritant te doen. Daarna nam ik Man United, met ALLEEN Ronaldo en Rooney (die anderen doen er dus nu helemaal niet toe), constant dribbelen, dribbelen, dribbelen. Na weer zo'n pes2008 solo met Ronaldo, letterlijk vanuit de verdediging en 6 man uitspelend, 3-0 disconnecte hij. Hij was rubbish, alleen de game liet him uitblinken. Het is gewoon helemaal arcade, geeft iedereen een kans.
Klotespel.
Laatst bewerkt: 2 nov 2007