1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2008 [deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 2 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    waarom zal pes2009 een teleurstelling worden? omdat 2008 slecht is? vage beredenatie..

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het is een feit dat Konami met een veel kleiner team werkt dan EA met hun Fifa. Sterker, Konami werkt met 10 man ongeveer aan PES. Konami heeft te lang geteerd op de naam van PES, sinds PES6 is de serie heel erg blijven steken. Dat komt vooral omdat ook de next-gen delen draaien op de engine die ze al jarenlang gebruiken, en zolang ze geen nieuwe engine ontwikkelen zal PES 2009 niet beter worden dan PES 2008. Die engine is al helemaal leeg getrokken, er valt niets meer uit te halen, maximum bereikt, basta, klaar.

Ik vind PES 2008 niet best, en dat zegt een verstokte PES speler. Het spel heeft wat verbeteringen tov PES6, maar belangrijke verbeteringen zijn er niet gemaakt. Dan heb ik het niet alleen over het online gedeelte (dat is een schande en daar valt niets goeds over te zeggen) maar ook over de gameplay.

Het spel zit gewoon vol met bugs, is gewoon niet af. Er is geen balans in het spel, verdedigend is het gewoon te slap in vergelijking met de aanvallende mogelijkheden. In PES4 en in eerdere delen kon je gewoon echt goed verdedigen als je een beetje goed was. In PES2008 maakt het niet uit of je goed bent, verdedigend ben je afhankelijk van hoe goed je tegenstander is. Als speel ik tegen de beste PES speler in de wereld, de kans dat ik er minstens eentje inleg is 100% en dat hoort niet. Ik wil weer kunnen heersen, zowel verdedigend als aanvallend en dat kan niet in PES 2008. Ook heb ik het gevoel dat het niet uitmaakt hoe je tactisch speelt, je krijgt toch flipperkast voetbal zonder echt gedachte.

Nee, PES is geen PES niet meer. Nu vind ik dat Fifa helemaal niet als voetbal voelt dat is weer net te traag allemaal. Maar als product is Fifa gewoon beter dan PES. Je weet wel dat als je Fifa koopt dat je een product krijgt dat af is. Nu zal ik Fifa dit jaar niet kopen, maar of ik volgend jaar Konami nog trouw ben? Denk het niet.

PES 2009 zal misschien beter worden dan PES 2008 maar zal niet de beste PES worden die ooit is gemaakt, want je kunt mij niet vertellen dat ze in het nieuwe deel opeens een nieuwe engine hebben ontwikkeld. En de oude engine is tot het maximale leeggetrokken.

3. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich kan je al vraagtekens zetten bij het feit dat ze met 10 man aan een game werken, al weet ik natuurlijk niet of dat echt waar is. Het wordt gewoon is tijd dat ze een echte next-gen titel maken want er zitten veel te veel slordigheden in.

Keepers zijn beter dan in deel 6, maar een bal klemvast pakken zit er niet bij. Uittrappen met de keeper is ook echt pauper, op de dvd van de guide zeggen ze zelf nog dat je beter de bal kan laten vallen met Rb of dan met B handmatige uit te trappen. Beetje raar.

Ook zitten de menu's vol met slordigheden waar je U tegen zegt. Bij een free kick bv kan je kicker 1 en 2 niet eens omwisselen. Je moet omslachtig kicker 2 op een andere spelers zetten, dan kicker 1 en op de oorspronkelijke kicker 2 en dan kan je eindelijk je vrije trap nemen. Onnodig en irritant. Ik mis ook nog steeds kopsterke aanvallers bij tegencorners, zou een hele verbetering zijn. Gaten die komen doordat verdedigers meekomen bij corners worden niet gevuld. Wanneer je een SB een corner laat nemen en je stuurt 2 CB's mee (Grosso, Cris en Cleber bij Lyon bv) heb je achterin helemaal niemand meer staan. Wat is dat voor crap?

Ik kan nog wel tijden doorgaan, maar Konami moet zijn tijd maar is goed nemen en anders de game een half jaar later brengen. Ook wordt het tijd voor downloadable content in de vorm van transfers, updates etc.

Ik heb het nog best naar mijn zin met PES 08, vooral offline met vrienden. Dat het merendeel met sneue teams als Man utd en Barca speelt vind ik niet erg, als ik een beetje mijn best doe met Excelsior (Den Ouden!) versla ik ze wel. Wel vind ik het jammer dat Konami zo slecht met de stats van spelers omgaat. Laatst las ik op vi.nl dat Robben, Drenthe en Balboa de 3 snelste spelers van Real Madrid zijn. In pes 08 zijn gasten als Robinho, Saviola en ook wel Robben ja, echt megasnel. Maar Balboa en Drenthe zijn niet vooruit te branden. Stats die beter bij spelers zouden passen zouden hier dus zeker niet misstaan, vooral als je naar die godspelers van Barca, Man Utd etc kijkt.

4. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    vandie stats kunnen ze beter gaan samenwerken met de makers van FM. kunnen ze een nog een hele hoop van opsteken! Updates zie ik niet verschijnen voor een foottie die elk jaar vernieuwd word. Live is genoeg over gezegd,
    Die kleine irritaties zijn idd heel erg vervelend, tzijn er namelijk heel veel. die kleine word een grote frustratie. nog een voorbeeld:het niet kunnen spelen van een league met zn 3en waarbij ieder zn eigen team heeft. Probleem is dat de overige 2 nooit de computer over kunnen nemen! belachelijk.
    Verder is verhouding aanvaller/verdediger scheefgegroeid. je kan je niet meer onderscheiden van de rest. wat in de vorige Pes wel kon. soortgelijks was het HALO-HALO2 overgang. in halo kon je goed zijn, in halo2 maakte het niks uit.

maar is de teamgrootte van belang dan? ik heb bij EA namelijk nog nooit een goede game gezien..

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Technisch gezien wel. Zo kan Konami met alle moeite maar niet de lag verhelpen, bij EA is dat geen probleem. Bij zulke problemen zijn grote teams wel handiger.

6. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat filmpje is PC versie, Beter lezen:b:

7. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.097
    Omdat PES6 OOK al een teleurstelling was, en 2008 OOK.
    Pes5 is voor mij nog steeds de beste PES, en zelfs die was niet 'perfect'.
    Maar het lijkt er op of Konami al jaren niet meer luisterd naar de fans, want ze verbeteren amper de zaken die wij al zo vaak hebben aangegeven, zoals dat irritante valsspelen door de CPU.

Ik geloof er ook geen barst van dat ze deze game uitvoerig hebben getest etc, voor ze het de markt op hebben gekwakt. Zulke keepers KAN toch gewoon niet?

Als ze maar met 10 man aan die game werken, dan zouden ze zich kapot moeten schamen. Zo'n grote titel! Zo veel fans! Doe even lekker wat beter je best, zou je denken.

Het is heel jammer, maar de goede reputatie die PES eerst had, hebben ze nu echt zelf om zeep geholpen.

8. snake88

snake88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alhoewel ik mij prima vermaak met deze PES ben ik het in grote lijnen wel eens met de posts voor me. Te veel bugs, fouten in de menu's, overrated en underrated player stats, de lag etc. :'-(

Kun je even uitleggen hoe je dat bedoelt? Dit valt mij wel steeds op:

Ik heb soms wel eens het idee tegen de CPU dat het de bedoeling is dat ik verlies. Alles zit dan zo tegen en onmogelijke ballen vliegen er toch in. Of je denkt een bal keihard weg te schoppen en met een zacht boogje beland die bal op het hoofd van de CPU en een doelpunt volgt. Ook frustrerend is een medespeler die iemand tackelt als jij dat helemaal niet wil en je een penal tegen krijgt. Kun je zeggen dat is de AI, maar het hoort natuurlijk niet, je moet full control over je team/het spel kunnen krijgen en hebben.

Echt vals spelen zie ik hier eigenlijk niet in, het lijkt idd wel een beetje zo. Je kan het denk ik beter zien als realisme in het spel.

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.097
    Dat is inderdaad zo'n beetje wat ik bedoel. Ik speel de game pas een week, maar het valt gewoon erg op en het is ontzettend storend. Dan heb ik het over wanneer je 1-0 voor staat ofzo, en vervolgens geef je met 1 verdediger een pass over 10 meter, die opeens totaal niet aankomt maar die bij een tegenstander in de voeten beland, waarna hij makkelijk kan doorlopen en kan scoren.
    Of wanneer ze makkelijk een vrije trap meekrijgen in de slotfase en die er van ruime afstand inknallen. Of een zwak schot dat door je keeper wordt lostgelaten. Etc etc etc.
    Het is irritant.
    Ja, het KAN voorkomen in de wedstrijd, zulke blunders etc, maar toch zeker niet zo regelmatig als nu in deze game.
    Als opeens al je passes niet meer aankomen en de tegenstander opeens iedere bal onderschept etc, dan krab je jezelf toch achter je oren.

10. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik vind de kritiek op PES2008 (afgezien van het 'lag' gebeuren) een beetje erg overdreven ... gezien vanuit mijn perspectief dan.

Ik speel offline met Girondens Bordeaux tegen noem maar op, en heb geweldige potten. En die keepers, nou bij mij maken ze meestal prima reddingen hoor, dat ze lopen te kloten zie ik echt niet zo vaak.

Ook online heb ik (player-match) best wel fun, hoewel lagfree natuurlijk WEL door Konami gefixt zou moeten zijn.

Als ik de laatste paar bladzijden posts doorlees lijkt het net of PES2008 bagger is ... nou voor mij is dat dus niet zo ... en PES5??? mij god dat ziet er vergeleken met PES2008 toch helemaal niet uit, dan kan ik net zo goed pacman gaan spelen.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2008
  11. snake88

snake88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Yi-Long: Ok, dan snap ik wat je daarmee bedoelde. De keepers (al valt dat bij mij wel mee) en die vrije trappen (75 a 100% kans dat die er in vliegen!) van de CPU zijn idd vrij frustrerend. De rest zou ik nou niet echt 'valsspelen' noemen, hoe vaker en hoe langer je speelt en dus beter wordt kun je die blunders en fouten wel meer voorkomen/uitsluiten.

Dat is voor mij iig zeker ook niet zo, ik speel vaak heerlijke potjes met PES2008, maar ik kan de frustratie en irritatie bij anderen mij heel goed voorstellen. Je kan niet ontkennen dat er buiten de lag (wat opzich al belachelijk is) gewoon veel fouten en rare dingen in deze versie voorkomen.

Vergeleken met PES2008 qua graphics niet nee (al vind ik dat persoonlijk nog goed te doen en is 2008 geen hele grote stap), maar qua gameplay staat PES5 (beste uit de reeks_O_) echt wel boven PES2008. Dat punt is imo veel belangrijker. Alleen de selecties zijn natuurlijk wat 'outdated'.

12. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Dat zal wel, maar ik heb er (behalve de lag) maar weinig hinder van.

PES5 heb ik eigenlijk zeer weinig gespeeld. Wel 2, 4, 6 en nu 2008. Dus dat PES5 beter is kan ik alleen maar van je aannemen. Wel vreemd dat gameplay er op achteruit gaat!?!? (nou ja, bij games die het roer omgooien GR -> GR2 -> GRAW kan ik dat begrijpen maar bij voetbal simualatie??)

Laatst bewerkt: 7 mrt 2008
  13. snake88

snake88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat had je idd al duidelijk gemaakt. Maar je gaat mij niet vertellen dat je de al eerder genoemde irritante/frustrerende dingen in deze PES niet tegenkomt. De een zal (zoals jij) dat denk ik ook minder tegenkomen dan een ander. Mede door skills, hoe je speelt (opstelling), aanvallend of verdedigend enz. zul je sommige situaties natuurlijk minder hebben.

Ik dacht dat je wel zou begrijpen wat ik bedoelde, zeker als je zoveel ervaring met PES hebt zoals je aangeeft. De basis van de PES gameplay is natuurlijk in alle delen hetzelfde en staat als een huis. De reden dat je deze voetbalgame speelt en geen Fifa. Konami zit elk nieuw deel weer te tweaken en nieuwe dingen er in te stoppen of weer iets in de game wat anders doen, zoals langzamer spel (2008 speelt vrij snel), voordeelregel, AI, steeds dat vrije trappensysteem aanpassen en ga maar door met dat soort dingen. Ik neem aan dat het duidelijk is wat ik daarmee bedoel.

In PES 5 was de balans gewoon perfect, het speelde niet te snel, niet te traag, vrije trappen had je zo door, je had vat op je verdediging, heerlijk kon je van afstand schieten en de scheidsrechter was niet zo irritant duidelijk aanwezig. Zo zal ik ook nog wel wat vergeten. Ik bedoelde dat PES5 imo (het is of course ook persoonlijk) gewoon veel lekkerder speelde en een voetbal spel was wat duidelijk wel af was.

Deze PES speel ik ook met veel plezier hoor, die ML slurpt tijd weg en ik doe graag mee aan een toernooitje;), maar het had (zoals ook beloofd was) veel beter moeten en kunnen zijn.

14. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Nou ik heb net ff PES5 zitten spelen (30 minuten). Is natuurlijk niet eerlijk om dan een 'oordeel' te hebben dus zal ik het laten.

Wel 3 dingen die me gelijk opvielen (naast het grafisch aspect natuurlijk)
    1. Spelers lijken sneller te bewegen dan bij PES2008 (?)
    2. Maar de bal gaat langzamer door de lucht (wel mooi om te zien)
    3. Ik haalde iemand schandalig van achter neer. Was 'slechts' geel. Ik ben gewend aan rood in PES2008, maar dat was het ook

Punt 1 vind ik het minst prettig, de andere punten is een kwestie van wennen denk ik.

Ik ben wel mee eens dat PES5 'AF' aanvoelt, dat merk je gelijk aan alles

Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  15. Ashavan

Ashavan Guest

Bij 2008 merk je ook, mbt je verdediging, hoe belangrijk het is de juiste spelers als CB's te hebben staan. Heb gehad dat de 2 elkaar in de weg liepen, of naar elkaar gingen, zodat de aanvaller er dwars door kon stomen. Later 2 andere CB's en nu komt er zo goed als niks meer er doorheen. Hetzelfde op het middenveld dat een RMF heel vaak bij de LMF loopt, dus andere speler en klaar. In de aanval idem...ben nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke RCF die niet steeds naar links uitwijkt. Je kan er aan gaan ergeren, maar zelf vind ik dit best realistisch.

Waar ik me wel veel aan erger is de lading eigen goals die zowel jij als de tegenstander maken in competities. Je zegt tegen je speler NIET naar de boel toe te gaan en het over de lijn te laten lopen, maar hij loopt hem in het net. Of je zegt dat hij met zijn poten van de bal moet blijven zodat de keep de bal kan pakken, maar toch schopt hij de bal en via een kluts ligt ie in het net. Dan kun je met nonsens komen dat de gamer geen skills heeft, maar als de spelers niet luisteren naar wat de gamer wilt...

Vrije trappen zijn ook best simpel als je ze door hebt. 2 op 5 gaan in het net en vind ik niet te moeilijk, maar ook niet te makkelijk. Andere manieren van scoren zijn zo goed als identiek en dat vind ik weer jammer en erg arcade. Via de flanken kap je de verdediger uit en snijd naar binnen rand 16 en knalt hem diagonaal in het net. En vaak zijn het ballen die een keeper hoort te houden. In de replay zie je hoe dom de keeper er op reageerde en het meestal gewoon hoort te stoppen. In de ML heb ik gelukkig nog genoeg andere manieren in een uitgespeelde aanval zoals voorzet van de flanken en er in koppen, corners, afvallende ballen van de tweede lijn er in raggen etc.

Mooie is wel dat de bal echt los is. Je kan hem net voor de voeten van de tegenstander tijdens een pass weg grissen of uit de lucht plukken.

Grafisch vind ik verscheidene personages zoals Tevez er nog steeds niet uit zien. Het is net een kleine dwerg bodybuilder terwijl hij er in het echt niet zo uit ziet. En zo zijn er nog meer voetballers die veel te breed gemaakt zijn.

Qua uitdaging vind ik het ook niks meer. In het begin was het wennen aan de snelheid en het zogenaamde "Team Vision" of te wel gewoon hoe de ai van het spel nu op je reageert, want dat is anders dan voorgaande versies. En zodra je dat weet is het simpel. Ik speel nog een seizoen of 2 in ML en kap er dan waarschijnlijk mee.

16. HellBoy

HellBoy AjaCied

Leuk Bevonden:
    0
    Heey,
    Ik ben sins gister avond weer is even op online gegaan bij pes.
    en tot me verbazing bijna helemaal geen lagg, heb eindelijk leuke potjes kunnen spelen :D

17. | QuickneZ |

| QuickneZ | Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel vaak tegen vriend van mij en wij hebben ook geen lagg gisteren wel een raar moment hij was barca ik inter , ik loop naar de bal met zanetti had ik de bal ongeveer bij de corner vlag bij zijn doel hij doet sliding en ik krijg een penalty #lol, hij helmaal wtf enzo ik Y3ah\o/ Maarja ook mooi is dat ik 3-2 achter stond en laaste sec de 3-3 binneschiet!_O_

18. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Zo, ik heb een erg mooi doelpunt gescoord met Kälstrom van Lyon. Ik zal kijken of ik hem kan opnemen..

19. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Een leuke speler om te hebben in de Master League is die Quaresma van Porto. In het echt is het nogal een arrogant mannetje maar in het spel merk je dat natuurlijk niet. Het is niet zozeer dat hij zeer goed wordt, maar hij heeft vaak van die technische hoogstandjes; zo schiet hij vrij vaak met de buitenkantvoet in het spel en ook kan hij die Rabona Shot(mij nog niet gelukt). Verder kan hij heerlijk dribbelen, kappen en scharen doen. Een speler die je moet halen als je van het spelletje houdt :+

20. snake88

snake88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @maxqubit: Je hoeft van mij ipv PES2008 geen PES5 te gaan spelen hoor. Je hebt nu mijn 'point' wel ;)

Is idd ook zeer jammer, of je laat bijv. je keeper uitkomen naar de tegenstander en opeens wordt die speler keihard neergehaald van achter. Heb je geen opdracht voor gegeven en toch kan je verder met een man minder. Je hebt hier niet de complete controle die je wel zou willen hebben.

True, in die situaties heeft dat er weinig mee te maken. Ging meer over van die momentjes met rare passes en wegtrappen in het doelgebied, kun je vaak wel zien dat je beter even kan kappen of een ander aanspelen om zo niet zo'n situatie te krijgen.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina