1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2008 [deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 2 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer altijd het dribbelen tot een minimum te houden. Ik beschouw het toch als een soort cheaten. Ik scoor veel liever met snelle combinaties enz. Dat probeer ik dan ook altijd.

2. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Dat heb ik gemerkt ja:mad: haha

3. snake88

snake88 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook liever niet dat de tegenstander spelers stijf aan de zijlijn zet (bv een Henry en dan dribbelen) in de opstelling. Je kan het met wat aanpassingen wel verdedigen, ik vind het teken van zwakte eigenlijk. Dat ze anders niet kunnen winnen ofzo, ik zet mijn buitenste spelers dan vaak ook zo neer. Zodat hij ook daarmee te maken heeft, vaak kunnen ze dat niet en win je wel. Zeker met lag, volgen toch wel vaak doelpunten.

Het mooiste is natuurlijk mooie combinaties, passes en 1x raken en het uit moeten vechten op het middenveld.

Laatst bewerkt: 18 apr 2008
  4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe het lekker toch, en als PES2009 echt zo geweldig is koop ik ze heel misschien allebei. Maar dan moet het wel ziek veel beter worden dan dat het nu is, en dat zie ik na de teleurstellingen van PES6 en 2008 niet gebeuren.

5. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, wat vindt je nu zo matig/slecht aan PES2008? (op de live-ondersteuning na)
    Misschien dat je het al een keer gepost hebt, quote dat dan even.

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Online is wel de ergste klacht. Ook is de balans tussen aanval ( makkelijk ) en verdedigen ( Moeilijk ) niet in orde. Dat is echter geen reden om op UEFA 2008 over te stappen want daar is de balans zo mogelijk nog slechter.
    Verder is het beeld bij herhalingen erg schokkerig, al is dat erger op de PS 3 dan op de 360.
    Andere klacht is dat er zo weinig aan de Master League is veranderd en ook is voor veel mensen het gebrek aan licenties voor de Premier League en de Bundesliga een te groot gemis.

Dat is het zo'n beetje :)

7. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Deze hele thread staat vol met frustraties over dit spel. PES was altijd de beste voetbalgame maar nadat de vorige versie matig was, is deze nog slechter.

De live-ondersteuning is schandalig slecht. Het lijkt er zelfs nog op dat er nooit meer een patch uit gaat komen. Dat ze gewoon accepteren dat het niet meer gaat lukken met deze versie. Dan laat je je fans toch wel heel erg in de steek.

Maar ook de gameplay is slechter en kleine dingen die gaan irriteren zoals het ingooien (duurt te lang), geen online 2 vs 2, etc.... Licenties heeft PES altijd al minder gehad, dus dat zou ik nu niet als nadeel noemen.

En juist omdat Konami op het vorige deel zelf al achteraf kritiek had, moest 2008 beter worden. Maar ja, die werd dus slechter.

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Grafisch ziet het er niet uit, dribbelen is te makkelijk, vrije trappen niet direct op goal werken voor geen meter, commentaar is bizar slecht, geluid van het publiek doet pijn aan je oren, publiek is nog lelijker dan de spelers, aan het begin van de wedstrijd hoor je de scheids fluiten maar je ziet hem stilstaan, als je de schwalbe goed gebruikt haal je er elke wedstrijd wel een penalty uit, Master League is niks nieuws.

Maar het ergste vind ik - ook al mag ik dat van jou niet noemen - dat je nog niet eens een fatsoenlijk potje online kan spelen. Daar koop ik die game voor, dus dat moet gewoon werken!

9. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat je het slechte online gedeelte niet mag noemen, maar dat dat slecht is, is wel bekend. Daarom vroeg ik je wat je verder zo dramatisch vind aan de game.

Ik kan je in de meeste punten wel vinden. Ik speel geen live meer, dus daar kan ik al niet over oordelen, en master league speel ik niet.
    - Schwalbe is mij nog nooit gelukt een penalty of vrije trap mee te krijgen. Wel vaak vrienden van me die erin trappen, maar daar heb je helaas niets aan. Ik krijg altijd een gele kaart.
    - Ingooien duurt helemaal niet lang, dat is alleen online.
    - Dat de scheids niet beweegt als hij fluit, lekker belangrijk
    - En vrije trappen zijn prima te nemen, met A naar de man dichtbij je. En met manual pass kan je gewoon passen naar de man van eigen keuze met gewenste snelheid.
    - Dribbelen is misschien 'simpel', maar zoals ik al eerder zei: als je goed/slim verdedigd, heb je niets aan dat dribbelen. Iemand voorbij komen is dan niet iets van simpel dribbelen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de game ook niet perfect, maar al die punten die je noemt zijn in mijn ogen toch echt bij-punten. Het draait om het spelen van een wedstrijd, en dat werkt toch echt heel goed.
    Ik zie FIFA als precies het omgekeerde. De punten die jij noemt zijn daar goed uitgewerkt, maar het spelen zelf is een regelrechte ramp.

10. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De 'bij-punten' zijn inderdaad maar een deel van het geheel, maar het zijn er zoveel dat je er bijna niet omheen kán. Ik heb ook heel lang eroverheen gekeken, en geprobeerd me er niet aan te ergeren. Ik vond hetzelfde als jij, dat het niet om details maar om het spel gaat. Maar de nieuwe EK versie van Fifa vind ik gewoon briljant. Alle 'bij-punten' kloppen inderdaad, maar ook het spel werkt, ik heb er lol in, terwijl ik bij PES de laatste tijd alleen maar aan het schelden ben. En sorry, maar ik doe het toch echt voor de ontspanning...

11. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Moet je PES2008 ff een paar maanden laten liggen ... en dan weer eens spelen. Mijn gok is dat je zegt 'Wat speelt het toch heerlijk' (ff afgezien van de bekende 'problemen') ... tenminste dat had ik toen ik PES2008 eens een tijd terzijde had geschoven

12. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nja ik kan er in iedergeval nog altijd doorheen kijken (scheelt waarschijnlijk dat ik niet online speel). En na het spelen van FIFA 08 en de EK game, weet ik zeker dat ik bij PES blijf. Nu maar hopen dat ze bij PES2009 de bij-punten wel een keer weten weg te werken, zoniet:
    -ik koop 'm toch
    -ik blijf 2008 spelen
    EA wordt het voor mij echt niet, snap niet wat mensen daarin zien. Ik start een FIFA altijd op, vind het er dan super tof uitzien. Ook als je een wedstrijd start, het hele stadion, publiek, en spelers zien er fantastisch uit. Maar zodra ik begin te spelen, verlang ik al terug naar het "mindere" PES.

13. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Net als Jan WoWter kan ik over die kleine dingen heen kijken. Ik moet gewoon een voetbalgame hebben en dan vind ik deze toch nog het leukst. Vooral offline merk ik haast niets van de tekortkomingen, online zie ik het wel maar dat weerhoudt me er niet van om het online te spelen. Af en toe wel frustrerend, win ik bijv met 4-0 staat er "Couldn't overwrite match results" oftewel voor jan lul die wedstrijd gespeeld.

14. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    offline steekt het al tegen.Alles is anders gewoon.ik geb pes2- 3 en 4 en 5 kapot gespeeld.Van de 4 heb ik er zelf 2 gekocht omdat ene kapot was.de 6 was al minder en nu de pes 2008 is gewoon slecht.ik hoop dat ze iets gaan doen met pes 2009

15. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ik heb de game nu een paar dagen en ik vind het een toppertje hoor...

ik heb hem geruild voor FIFA, maar dit speelt veel lekkerder.

meteen na 2 dagen 300+ achievement punten:) (ik vind dat belangrijk)

en zojuist online meteen een ''memorabele'' wedstrijd..

Ik speel Barcelona tegen Barcelona en me tegenstander heeft een rating van 5300 (ik heb +/- 5000) en hij zit in division 2 en is geen
    n00b.

Ik denk, ik ga even me rating omhoog krikken en ik wil nu echt even winnen, ik begin de wedstrijd met 4-4-2, eto'o en henry samen in de spits, ronaldinho en messi als links en recht aanvallende middenvelders, yaya toure in plaats van xavi als verdedigende middenvelder samen met iniesta, Jorquera in plaats van Valdez die slecht en vorm is, de rest is ongewijzigd.

na zo'n 20 minuten kom ik op de 1-0
    een klein beetje tegen de verhouding in maar toch.
    na zo'n 30 minuten time ik verkeerd en haal ik zijn spits neer, penalty.
    hij schiet hem linksonder en mijn keepertje pakt hem.
    ik blij en het is rust.

Ik verander niks aan mijn team en nadat ik zie dat mijn tegenstander 2x zoveel schoten heeft dan mij en 60% balbezit heeft. begint de 2de helft.

de eerste pakweg 20 minuten zijn er voor ons beide kleine kansjes maar de wedstrijd is nog steeds niet helemaal open. dan krijg ik in de 70ste minuut een gele kaart en vind ik het een mooie tijd om wat te wisselen in mijn team. dan zie ik mijn team en ontdek ik dat Zambrotta
    (2x geel) en Puyol een rode kaart hebben!!
    Puyol moet met de penalty zijn gebeurt dat ik dat heb gemist en Zambrotta zou zojuist zijn 2de gele kaart moeten hebben gekregen.
    Ik begin rap mijn team aan te passen, ik zet Eto'o op de plek van Zambrotta en wissel hem voor Thuram, dan zet ik de 3 verdedigers dichter op elkaar omdat ik geen 4de verdediger kon neerzetten.ik hou mijn middenveld als het was en wissel Bojan voor Henry zodat ik 3-4-1 speel met Bojan als eenzame spits.

in de 80ste minuut krijg ik halverwege mijn helft direct rood na een fout getimede sliding (ik moet nog ff aan de te strenge scheidsrechter wennen) en zo heb ik nog maar 8 man, Iniesta was dit keer de schuldige.
    Ik zet Messi op de plek van Iniesta en ik wissel hem voor Edmilson, dan maak in een soort driehoek opstelling, 3 verdedigers, dan 2 verdedigende middenvelders. 1 centrale middenvelder (ronaldinho)
    en 1 iets meer dan centrale aanvaller (Bojan). in de 89ste minuut weet hij een gaatje te vinden en scoort hij alsnog de verdiende gelijkmaker, ik sta daar met 7 veldspelers en 1 keeper tegen een veel sterker Barcelona van de tegenstander, en ik kan me niet nog een rode kaart permiteren want dan wordt de wedstrijd volgens mij gestaakt en verlies ik hem met 3-0.

Met volle moed begin ik de extra tijd en vanaf de aftrap krijgt hij meteen een levensgrote kans die Jorguera er netjes uithaalt. elke keer als ik de bal heb probeer ik hem op het middenveld te krijgen en dan de lange bal op Bojan te hanteren wat ik meestal online doe. in de 100ste minuut gebeurt hetzelfde wanneer Ronaldinho de bal op Bojan geeft, die 2 man voorbij speelt en koel afrondt waardoor ik opeens 2-1 voorsta! ik heb ondertussen 4 man met geel (van de 7 veldspelers) dus ik kan geen 1 overtreding maken. ik doe het toch en schrik als ik een gele kaart zie maar ik haal opgelucht adem wanneer ik zie dat het Bojan is..
    De komende minuten is de bal enkel in mijn strafschop gebied en weet ik telkens te overleven, als hij een corner heeft kan hij ongehinderd de bal kort spelen omdat ik 6 man in de 16 heb, en 1 man op het middenveld,

Toch weet ik met een engeltje op de lat de 120 minuten te overleven en maak ik een blij sprongetje door de kamer, dan ga ik naar zijn profiel om te vertellen dat hij van 8 man heeft verloren en dan zie ik dat het een FRANSMAN is. YES!! en zijn reputatie is 3 sterren.
    blij stuur ik hem een message: Tu as un grande n00b, merci beaucoup.
    en sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord..:cool:

Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  16. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens aan! Toch nog mensen die de game waarderen en de pracht ervan zien (en dus foutjes/tekortkomingen door de vingers zien)

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Stoor me zelf nog wel regelmatig aan de (in mijn ogen) onterechte vrije trappen tegen, die ik vaak in de herhaling toch echt ook de bal speel.

Ook de vage paasjes af en toe stoor ik me mateloos aan, dan ben je zo mooi in de aanval, of wil je counteren. En dan past de speler alsof hij regelrecht uit het "G" team komt (no offense) helemaal totaal de verkeerde richting op.

Valt het trouwens andere ook op dat Ajax echt zuigt in dit spel? (blabla bek houwe feyenoorders etc :b:) Ik word eruit gelopen door iedereen in de competitie, dit was me eerste "league" dus hij staat zelfs nog op REGULAR, maar het lukt me alsnog niet mensen in te halen ook niet wanneer ik tegen willem 2 ofzo speel :mad:

Laatst bewerkt: 23 apr 2008
  18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    In het land der blinden in eenoog koning.

Toen FIFA nog saai en voorspelbaar was koos ik ook voor PES, en kon ik door de fouten heenkijken. Nu FIFA de goede kant op lijkt te gaan is het nergens meer voor nodig om een spel met fouten te kiezen dat niet eens goed online werkt.

Imo :)

19. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik speelde de Fifa demo, ik dacht nog 'WOW, dat ziet er goed uit' toen scoorde ik eens (na lange tijd prutsen) van 20m, voelde ik 'helemaal niets'. Demo eraf gegooid en nooit meer naar om gekeken.

Er moet nog heel wat gebeuren voor ik Fifa echt ga overwegen ... 'een beetje in de goede richting' is voor mij nou niet echt een reden om Fifa halleluja te gaan roepen:)

20. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    fifa voelt ook standaard aan, zoals iemand volgens mij hier ook zei, is het grote verschil dat bij PES elk wedstrijd een spektakelstuk is.
    daar houd ik van.
    en ik heb wel foutjes gezien maar dat maakt mij weinig tot niks uit, je stemt je speelwijze er gewoon op af!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina