Ach, het heeft geen zin eigenlijk, om hier te schrijven wat er verbeterd moet worden, want Konami leest dit niet. Schijnt dat ze in dat opzicht wel samenwerken met PESFan.
Maar goed, laat ik voor de gezelligheid dan zeggen wat ik belangrijke toevoegingen vind:
- online staat voorop: Dat moet nu op het niveau zoals vele andere spellen ook zijn en niet van het niveau van de vorige eeuw.
- Tweede belangrijke verbetering moet zijn het passen/dribbelen/schieten met manuele control, zoals dat ook bij FIFA is. Dit waren ze voor PES 2008 al van plan, maar is er door tijdgebrek niet gekomen. Dat moet dus nu haalbaar zijn.
- Punt drie voor mij is de balans tussen aanval en verdediging. Liefst zoals het bij PES 5 was. Nu is verdedigen veel moeilijker omdat de aanvallertjes allemaal super wendbaar zijn en zelfs de grootste kruk kan als aanvaller langs een verdediger glippen. Dat moet dus weer gecorrigeerd worden naar het niveau van PES 5.
- Alle andere zaken zijn minder belangrijk; bovenstaande drie punten zijn het belangrijkst.
Laatst bewerkt: 5 mei 2008