Ik speel altijd met ontzettend veel druk, waardoor ik vaak in wedstrijden tegen iemand speel die op de counter gaat spelen. In PES6 is het moeilijker om een pass te onderscheppen of na een pass voor de man te kunnen komen, waardoor ik persoonlijk het ontzettend vervelend vind om tegen iemand te spelen die ontzettend veel tikt. Spelers die snel inspelen heb ik juist veel minder moeite mee, die heb ik liever. Maar zoals Hellboy het doet is niet echt slim, je moet wel tikken met een idee anders ben je die bal wel zo kwijt en word je ingesloten. Dat werkt dus zeker niet tegen iedereen.
Ik moet me echt goed concentreren als iemand veel tikt om toch mijn eigen spel te kunnen spelen. Anders gaat het geheid fout als ik tegen iemand speel van hetzelfde niveau. In PES6 ligt de nadruk op balbezit, waardoor goed verdedigen onnodig moeilijk is. In balbezit is PES6 lekker om te spelen, zonder balbezit is het een stuk minder omdat je vaak niet snel genoeg controle kunt krijgen als je wisselen wil van speler als je de bal niet hebt. Of je moet 6x drukken voor je de goede speler hebt of het net geselecteerde spelertje loopt eerst een meter of 2 zelf waardoor je dus net te laat kunt zijn.
Laatst bewerkt: 16 aug 2007