1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814


    [​IMG]

    [​IMG]

    Platforms Xbox 360 / PS3
    Uitgever Konami
    Developer Konami
    Genre Footie
    Release datum 22 Oktober 2009

    [GB]Informatie:[/GB]

    ^top

    [GB]Screenshots:[/GB]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ^top

    [GB]Trailers / Gameplay :[/GB]







    ^top

    [GB]Opmerkingen:[/GB]

    Gaat het eindelijk lukken bij Konami om van PES weer een echte footie te maken?

    ^top

     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
  2. shifty_afca

    shifty_afca Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat het eindelijk lukken bij Konami om van PES weer een echte footie te maken?

    Met de demo die ze gisteren geleverd hebben denk ik van niet.
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Tjah de demo is mij tot nu toe ook tegengevallen, maar slecht vind ik m ook niet. Als Konami nu eens de animaties helemaal opnieuw gaat doen. Grafisch vind ik het opzich prima verder. Met name de animaties zorgen ervoor hoe iets over komt op het scherm.

    Wat ik al tegen HanTerp zei: zoals de versie nu is, is de definitieve versie ook op enkele toegevoegde animaties na wellicht. Adam van WENB lult altijd maar een eind heen. De versie die wij hebben, jah... die is echt veel beter. De Gamescom... das een oude build!

    Dat hoorden wij bij PES 2008 al (toen zou de gameplay ook vele malen minder snel zijn in de definitieve versie) en hoorden we ook bij PES 2009.

    Maargoed, verder over PES 2010. Het grootste minpunt is voor velen de response. Welnu,
    de vertraging bij het passen is realistisch!!!! doch niet echt intuitief.

    Probeer het maar. Pass maar direct terug als je een medespeler aanspeelt. Hij zal direct terugkaatsen, zonder vertraging. Probeer nu een speler achter je aan te spelen, dat zal niet snel gaan, omdat de speler zich eerst om moet draaien. Probeer tijdens een sprintje maar eens een balletje opzij te passen, dat gebeurd pas als de speler zich weer bij de bal bevindt.

    Of te wel, wel realistisch, maar niet erg intuitief. Grafisch is het prima, ik vind het geluid ook wel iets verbeterd al erger ik mij kapot aan "liverpool, liverpool, liverpool, etc.". Wel goed is dat als je van ver af op de keeper schiet dan is het "ooee" geluid minder hard, dan wanneer je dit van dichtbij doet. Ook lijkt het geluid wat harder te worden als je in het strafschopgebied komt en klapt het publiek als je een tackle op de bal inzet en de bal verovert. De ambiance is dus wel beter geworden.
     
  4. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Het uitfluiten van de tegenpartij klonk ook erg goed, en als je dan de bal afpakt beginnen ze te juichen en te klappen. Toch wel goed gedaan!

    Maar ik wacht op de final build, zal deze en Fifa kopen (ja echt waar!).
     
  5. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    zo heb m even gespeeld maar ik voelde al vanaf de eerste paar minuten dat het niet echt lekker aanvoelde, en na een flink aantal potjes had ik echt een gevoel van ...tja wel een leuk spel maar ik mis gewoon iets.

    de graphics zijn top dit jaar maar ik kan gewoon niet geloven dat er zoveel animaties inzitten die ook in pes 1 zaten op de ps1 en dat die inmiddels nog niet zijn vervangen voor soepelere animaties.

    En ook vind ik het een beetje stroef spelen alsof de spelers zijn vastgeroest.
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Oké, ik heb gisteren ook de demo gespeeld. Van wat ik tot nu toe heb gespeeld valt hij mij wat tegen, maar ben ik ook verrast. Het speelt oké, maar Fifa 10 speelt vele malen vloeiender. Ik vond zelfs PES 2006 beter lekkerder spelen. Wel kun je heerlijke acties met de bal maken, ik noem een perfecte diepe pass geven door de lucht, de schoten op doel, dat ziet er allemaal top uit.

    Erge kritiekpunt is de handelingssnelheid, het gaat allemaal echt te traag waardoor het niet lekker speelt. Wel kun je mooie aanvallen opzetten door te blijven tikken, en dus niet alleen maar hoeft te rennen en te rennen. Wel wat rare dingen gezien van de keeper, zoals een bal die afgeketst wordt door een tegenstander zijn been waardoor de keeper heel raar viel. Ik heb nog een mooie actie en m'n eerste goal opgenomen op mijn mobiel, die zal ik vanmiddag wel even uploaden.

    Grafisch ziet het er goed uit, ik snap niet dat hier mensen zijn die zeggen dat er spelers zijn die er uit zien als zombies. Ga eens kijken naar Fifa world cup, dat zijn pas zombies. Ik vind de gezichten juist erg realistisch, de gelijkenissen met de echte spelers zijn enorm en er is nu ook echte reclame. Dus niet meer who ate all the pies en konami,konami,konami. Dat zal ook leuk worden met de CL modus, dan is het net alsof je echt een CL wedstrijd speelt.

    Echter weet ik nog niet voor welke footie ik ga dit jaar, ik heb heel veel plezier gehad met Fifa 09, maar ook met PES 06 en 2008. Ik wacht de final builds en reviews af, en dan maak ik een besluit.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het helemaal niks. Traag, log en waar zijn dan die betere animaties? Waar Konami het over had en die nog niet in de demo in Duitsland zaten? Ik heb er welgeteld 1 echt kunnen onderscheiden, dat was als de keeper een doeltrap neemt. Die hij overigens nog altijd maar 1 kant op schiet. Al die motioncapturing van Messi........ Waar is dat dan, want ik zie het op het veld niet terug.

    De AI van mijn team bemoeit zich teveel met mij. Als er een voorzet van de tegenstander komt die ik zelf onderschep dan schiet mijn speler de bal zomaar weg. Halloooooo, rot op zeg. Dat bepaal ik zelf wel. Dat kan ik dus echt niet hebben.

    Grafisch vind ik het er goed uitzien, maar die gameplay. Die response......Verschrikkelijk. Ik moet nog wel wat meer spelen natuurlijk, maar PES 2010 voelt vooralsnog aan als een natte krant. Slappe hap dus.
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Cy, kom nou gezellig naar FIFA toe! :+
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ey ik heb Fifa 2008 en Fifa 2009 in de kast liggen hoor. Ik vind het alleen niks. Dus uiteindelijk moet ik een footy hebben en dat wordt dan toch weer PES.

    Heel vreemd, want ik irriteer me al tijdens mijn allereerste potje. En toch ga ik hem weer kopen, en toch gaat het weer leuk zijn met en tegen vrienden. Maar het gevoel dat ik had bij de vroegere delen van PES zal nooit meer terugkomen.

    Jammer maar eigenlijk vind ik dat Konami en vooral Seabass lekker moeten stoppen met dat gare spel van ze. Die responsetijden... Onbegrijpelijke shit gewoon. Wat nou realistisch? Als ik een sliding wil maken.... Dan moet dat meteen. En niet 2 seconden later. En de animatie die het spel bezig zijn veelal meer een pain in tha ass dan zou moeten. Als ik wil schieten moet hij niet eerst zelf besluiten nog even een stapje naar rechts te doen en vervolgens met zijn chocaladebeen gaan schieten.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dat laatste klopt ja, ik had een mooie actie met Messie speelde de bal hard en laag in het strafschop gebied, Xavi liep naar de bal toe en ik drukte al op B om keihard te schieten op doel met z'n rechter. Wat doet ie', hij neemt de bal heel snel aan en haalt uit recht op de keeper met zijn linker. Terwijl hij veel harder en beter had kunnen schieten, zoals ik ook wilde, met z'n rechter.
     
  11. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Speel al vanaf 1995 fifa... maar ik vond deze demo helemaal niet zo slecht als iedereen hier zegt. Wat mij helemaal blij maakte is dat torres geel kreeg voor een swalbe (nog nooit gezien bij fifa). '
    Vind fifa op de 1 of andere manier bijna altijd hetzelfde met aanvallen en scoren. Bij de demo van pes zien de bewegingen er misschien niet altijd helemaal soepel uit maar ik vind het op 1 of andere manier meer op voetbal lijken. Ook de schoten het passen enz er zit voor mijn gevoel meer variatie in als fifa.... maargoed ik wacht af totdat ze allebei uit zijn.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Maar als het 'een half uur' duurt voordat hij gaat passen/schieten is de lol er ook snel af.
     
  13. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat is de enige actie met 0.00005 sec response tijd volgens mij...slidings gaan bij mij echt direct op het scherm als ik knopje indruk....maar voor de rest...pffff....vanacht ging het me voor het eerst irriteren....maar ik heb het zelfde als jij...over een paar maanden vul ik mijn avonden er weer mee!
     
  14. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal als ze daar iets aan gaan doen dan wordt het volgens mij wel een goed spel. Begrijp me niet verkeerd fifa is ook super maar heb toch het idee dat ik elke keer weer precies hetzelfde doe terwijl pes elke aanval anders is.
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik hoop in ieder geval dat Konami deze problemen gaat fixen en we gewoon een goede footie met snellere responsetijd hebben.
     
  16. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe zit het nu met de kits enzo, zitten ze er nu nogste eds niet allemaal in?
     
  17. BDT

    BDT Tony Montana

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben wel verrast dat iedereen het zo kut vind. Ik heb sinds vorig jaar voor het eerst ook Fifa09 gekocht(altijd PES eerst), maar Fifa is juist bekend door de 'realistische' trage besturing.

    Oke, ik erger met ook wel bij PES aan het schieten met een verkeerd been, dat is in Fifa beter. Maar PES is zoveel leuker omdat het net wat lekkerder wegtikt.

    Ook deze demo: trager, maar wel fair. Animaties en graphics enorm verbeterd. In Fifa lijken veel spelers totaal niet. In PES ook niet altijd, maar vind het grafische verschil neit zo heel groot. De demo van van fifa10 liet grafisch ook wat te wensen over.

    Qua gameplay vind ik PES2010 erg strak. SPeelt lekker weg, even wennen maar ik weet nu al dat ik deze meer ga spelen met maten op de bank. Fifa valt ons meestal toch wel weer tegen.

    Vind ook de vernieuwde tactics in PES erg leuk, al heb ik dat met zo'n 5 potjes gespeeld nog niet echt getest.

    Ook dit jaar weer beiden games in huis, dat is zeker(Fifa10 al voor een mooi prijsje gepreorderd bij thehut.com), maar PES gaat denk ik toch de meeste uren vergen. Ben erg positief verrast door de demo, want PES2008 was echt slecht, 2009 beter en deze is echt wel verbeterd, zoals Konami had beloofd.

    Plus: het nederlands elftal zit niet in Fifa, what's up with that!!! Zit al jaren in PES.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
  18. schumi360

    schumi360 Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb alle fifa's sinds 2000 maar alleen pes 6 en pes 2008 en ik vind pes zoveel beter dan fifa dan te bedanken dat de pes die ik heb ook nog de mindere uit de reeks zijn. pes speelt vooral zoals hierboven vernoemt veel beter weg en bij fifa veel minder en op een of andere manier vind ik dat fifa maar een rare onrealistische stijl graphics heeft. En ook die vage replays altijd die laten maar een beperkt aantal goals zien. De zogenaamde hoogtepunten zoals een bal die een kilometer naast rolt maar geen beelden van een bal op de lat, nee geef mij maar pes.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
  19. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    hier sluit ik mij bij aan. behalve dat ik fifa dit jaar niet koop of hij moet een mooi prijsje hebben
     
  20. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Dat zit al enkele jaren in PES. Ik vind de demo leuk, maar hij had nooit gereleased mogen worden. De demo van Fifa is gewoon beter. Ik ben al jaren PES fan en zal dit jaar ook PES kopen omdat het goed aanvoelt, maar de build die nu gereleased is, is gewoon een early built. Penaltys van de tegenpartij worden allemaal door het midden geschoten, er zitten happeringen in een diepte pass schiet hij niet verder dan 3 meter. Snap niet dat ze deze demo hebben uitgegeven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina