1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wayne Rooney

Wayne Rooney everton fc

Leuk Bevonden:
    5
    Dit heb ik precies hetzelfde. We houden hier of bij iemand anders wel eens tournooitjes en eigenlijk zijn we buiten PES en enkele COD niet zo'n gamers. Eigenlijk vind niemand FIFA leuk spelen alleen de fysieke duels en de licenties vinden we bij FIFA een pluspunt. PES speelt gewoon op de bank met vrienden heerlijk alleen hoop ik toch echt dat de gameplayminpuntjes verbeterd zijn in de final versie.. maar ik ben bang van niet.

Master League, Online etc.. is leuk voor een keer maar daar maak ik toch nooit tijd voor dus dit spel wordt al jaren alleen gehaald voor de avondje offline tegen elkaar.

Ik kan me wel goed voorstellen dat de echte gamers teleurgesteld zijn en meer verwachten.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind het echt zo verschrikkelijk jammer dat het zo houterig moet zijn allemaal. Het is niet vloeiend, de animaties zijn gewoon slecht en zitten de gameplay echt op een negatieve manier in de weg.

Het mag best allemaal in een realistischer tempo, maar dat betekent niet dat als ik wil schieten dat hij dan nog ff lekker wacht met schieten, rare stapjes extra maken die ik niet wil.

Het is gewoon zo verschrikkelijk houterig en traag (de response tijden). Dat is toch gewoon onbegrijpelijk? Daarbij kun je in de demo weer amper normaal verdedigen, kun je geen duel aangaan. Als de CPU een pass geeft en jij staat vlak achter de ontvangende speler dan kom je er zelden of nooit voor. Omgekeerd is het dus zo dat als ik een pass geef, de verdedigende CPU speler dwars door mijn ontvangende speler heenloopt om de bal te onderscheppen. En niet 1 keer, maar wel 20x per wedstrijd. Hij moet niet door mij heen kunnen.

Laatst bewerkt: 18 sep 2009
  3. geminogcr9

geminogcr9 Just Beat IT

Leuk Bevonden:
    0
    pes kondigte toch ok 360 dribbel aan ?

In de demo niks van gemerkt een de graphics zijn ok nauwlijks verandert.

Maar tog haal ik fifa een pes;)

4. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Graphics zijn wel degelijk behoorlijk opgepoetst hoor!!
    Ik heb gisteren zowel 2009 als de demo gespeeld en is gewoon verschil van last gen en next gen>2009=Xbox/PS2 niveau en 2010 mag zich voorzichtig next gen niveau gaan noemen(alleen graphics)

5. BDT

BDT Tony Montana

Leuk Bevonden:
    0
    Zit er toch echt in hoor. Bij fifa merkte ik het eerst ook niet. Loop maar eens met een verdediger rond met je analoge stick. Is echt wel 360, net als fifa.

We zijn het gewoon nog niet gewend :)

6. shifty_afca

shifty_afca Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een betere LCD-Plasma-LED tv kopen? ;)

Op mijn 52" lijkt het net of ik naar Dawn of the Dead zit te kijken :')

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Vind je dit echt op zombies lijken? M'n tv is goed genoeg hoor. ;)

8. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Pirlo is idd net een zombie, en Zlatan heeft een beetje donkere shit rond zijn ogen. Maar voor de rest zijn de graphics wel beter dan FIFA.;)

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    @ Cyrax, zit er verschil in de gameplay tussen de demo en wat jij op Gamescom speelde?

10. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben bij konami toch een stap vooruit gedaan dit keer,fifa 10 is beter maar PES speelt zeker niet slecht.

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Weet ik niet, ik heb in Duitsland de Xbox360 versie niet gespeeld. En de PS3 demo was nog niet in PSN te vinden. Dus ik heb de Xbox360 versie gedownload en die speelt niet hetzelfde als de PS3 versie in Duitsland. Ik kon nu op de 360 absoluut niet lekker passen en lopen. Maar ik zag wel dezelfde animaties als in Duitsland.

12. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben zeer te spreken over de demo:

- de graphics zijn top, prachtig om replays te kijken
    - schieten gaat heerlijk, vooral uit 2e lijn!
    - keepers lijken vooralsnog beter, stompen minder in de voete van tegenstander
    - bal is veel meer los element, zit niet vastgeplakt aan schoen, maakt het realistischer
    - het is makkelijker om mensen van de bal af te zetten

Vragen:
    - welke passeeractie gebruiken jullie? fake shot gebruikte ik altijd in pes 2009,
    maar is een stuk minder effectief geworden! (was ook wel erg makkelijk in pes 2009)
    - ik heb soms moeite met kort draaien, is hier nog een manier voor?

Edit: ik speel trouwens de ps3 versie

13. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    De ps3 versie speelde goed gisteren,ik had het niet verwacht maar de reeks is een beetje terug.

14. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Deels eensch. Vind het zeker een vooruitgang, maar het speelt m.i. nog niet vloeiend genoeg. Het schieten vind ik (op de vertraging na) wel beter dan bij FIFA 10. Meer het gevoel dat je echt een bal schiet. Toch ga ik weer voor FIFA 10. PES 2010 komt er ook wel, maar dan als review-exemplaar.

15. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb zelden zoveel tegengestelde meningen gelezen over een PES-versie als dit jaar...

16. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet het...komt door wederom de hoge verwachtingen....als je blank kijkt is de demo tuurlijk een stuk beter als de demo van 2009!!We moeten gewoon even de demo's vergelijken.Er zitten genoeg minpuntjes in.echt een dikke seconde wachten voordat hij schiet of past.Als je de achterlijn haalt, loop je hem er nu wel heel gemakkelijk overheen.Je hebt veel minder controle tijdens het sprinten met de bal.Diepte pass die te kort is, vervolgens gaat je mannetje er niet naar toen en loopt gewoon verder of wacht.De passes komen veel minder aan dan in 2009.Konami moet hem echt wel heel erg fine tunen op deze punten, anders heb je kans dat ik hem niet eens koop en het bij the legends mode van 2009 houd@

Gistermiddag was ik nog positief, maar na een fix aantal uren spelen gingen dingeeen me tegenstaan en ben ik 2009 gaan spelen

Laatst bewerkt: 18 sep 2009
  17. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Tjah, het is maar net hoe je er als speler tegenover staat. Offline denk ik dat PES leuker en beter is. De AI vind ik op Top Player gewoon beter dan de AI van FIFA op World Class. Nu weet ik nog niet hoe die is op Legendary.

Ik vind het spelverloop iig realistischer als ik offline speel met PES. Online daarentegen, daar veranderen de zaken met FIFA 10. Want hoewel die offline al sterk verbeterd is tov vorig jaar, denk ik dat hij online ook weer heerlijk zal spelen. Nauwelijks lag, veel mogelijkheden, etc. etc.

Is dus maar net wat voor gamer je bent, waar je de meeste waarde aan hecht en wat je het prettigst vindt spelen. Ik vind FIFA 10 op dit moment, ook al was ik altijd vervent PES speler, beter en ook realistischer spelen.

18. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    In de laatste zin spreek je je eerste gedeelte over PES weer tegen. Welke vind je nou beter spelen?

19. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Staat erin hoor. Offline wedstrijdjes zijn iets leuker met PES denk ik (en dan bedoel ik tegen de CPU > meer een wedstrijd). Op alle overige fonten scoort FIFA m.i. beter. Daarom ga ik sowieso FIFA 10 kopen (twijfelde eerst nog, omdat ik PES nog even wilde zien). PES krijg ik hoogstwaarschijnlijk als review-exemplaar. Ga niet twee voetbalspellen kopen namelijk. Vind ik echt onzin. Keuze maken. Is moeilijk, maar FIFA 10 biedt mij gewoon meer.

Maargoed, das mijn impressie nav de demo's. Heb nog geen retails.....

20. KiVaNo

KiVaNo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Na het spelen van de demo

Gisteren een paar potjes gespeeld op de demo...

De eerste indruk van het spel:

- Menu: eindelijk deftige looks voor een next-gen footie.

- Pre-match scene... waauw... Ik had het gevoel de spelers bijna te kunnen aanraken... echt superrealistisch nagemaakt. Het stadium is ook prachtig maar mist enkel nog wat beweging. Dit zullen ze ongetwijfeld nog in de full game brengen.
    - Laadtijden tot dusver: ?? welke laadtijden ??

- In-game graphics: tja... netjes hoor.. eindelijk zijn we next-gen!

- In game animations: Vloeiend, maar heb soms het gevoel dat het nog niet afgewerkt is... ook fake-shot animation lijkt (nog) niet toegevoegd.

-Gameplay: De eerste paar potjes was het werkelijk aanpassen na een lange tijd PES2009. Uit ervaring weet ik dat dit bij elke nieuwe versie is dus ik hield vol. Na een wedstrijd of 4 begon het smooth te gaan, vooral "RT" button gebruiken bij zowel passen als bal ontvangen lijkt me nu nog meer van toepassing voor preciese controle en een goede passing.

De manier waarop de goals gemaakt worden: Waauw... heb tot nu toe al zeer realistische goals gezien... De screamers zijn zeker en vast terug! Je hebt maar liever een type a la Gerrard in het team nu. Ook de details in het trappen vanuit een moeilijke positie of met de bal eigenlijk te ver achteruit zijn waanzinnig "real". Zo krijg je dikwijls toch nog een geplaatst shot op doel terwijl in de vorige pessen deze kans onbestaande was.

Tijdens een paar potjes viel me wel op dat de keepers af en toe rare capriolen uithalen. vb: Reina dook met 2 handen naar een middel-hoge doorsteekpass compleet onder de bal door. Deze ballen waren EASY uit rechtstaand te pakken. Ik vraag me af of ik misschien per ongeluk de y button inhield... Latere testen zullen dit uitwijzen.

De response tijd is een slecht punt bij sommigen, maar hier heb ik in feite nog niet zo veel last van gehad, nogmaals is het belangrijk hoe je de bal ontvangt, en wat je met de bal wilt doen etc...

De custom tactics (a la fifa) zijn wel een serieuze meevaller vind ik. Om toch nog die extra druk te kunnen zetten of andere openingen te vinden bij een 0-0 stand in de 75ste minuut op deze manier is zeer efficient en heeft me al verschillende keren de zege bezorgd in " the dying minutes" of a game (ook brak het me wel eens zuur op natuurlijk).

Conclusie: Nu al bij al ben ik dus tevreden over de game, maar heb toch het gevoel dat deze nog niet volledig afgewerkt is. Volgens Adam van het WENB forum gaat het ook om een oudere code dan de versie die hij heeft en dit kan ik ook bijna niet anders dan aannemen.
    Toch vraag ik me dan af waarom Konami een demo zou releasen die maar 70% af is. Niet bepaald goede reklame of toch? Is het om de concurrentie zand in de ogen te strooien? Of is dit onder het motto van :"You aint see nothing yet!".
    De nabije toekomst zal het uitwijzen... tot dan blijf ik alvast met veel plezier de demo verslijten!

Hopelijk hebben jullie wat aan deze info.. Tot binnenkort online! :b:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina