1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Heb PES zelf nog niet, maar wel vandaag voor het eerst wat potjes gespeeld tegen een vriend. Het is zeker wennen, maar dat was bij de demo al wel duidelijk. Vind het echt een heerlijke game (zal ook wel komen omdat ik 5 van de 5 potjes won:9).

2. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Dit spel is de bom! Ik speelde met een paar vrienden en het was weer als vanouds. 2 jaar lang Fifa gespeeld ( 2008, 2009 ) en heb nooit hetzelfde gevoel gehad. Helemaal geweldig !!

Speelde net btw een potje online en mij acties kwamen 5 seconden later aan :confused: Heel vaag. Het was ook mijn eerste die ik gespeeld heb.

3. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Hoe kan je bij deze pes nou beter schieten?
    Met de ren knop of met de andere R-knop?

4. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Als je rent kan je met heel goed timen een flinke moker op dat doel geven, met de andere knop (zwart knopje (?)) kan je met een curve schieten. Timing is heel belangrijk.

5. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
  6. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de commentaren hier positief.

Maar de slecht nieuws show is begonnen helaas.

Morgen (vandaag) is het d-day, en ik ben bang dat deze pes niks voor mij is. Redenen kun je vinden in mijn eerdere posts. Het zit er weer in, sommige zaken zijn verbeterd, sommige zaken zijn precies hetzelfde, en sommige zaken zijn zelfs slechter geworden.

En dan lees ik nu al tientallen commentaren over LAG online.

Pffffffff, ik wist het wel. Dit is gewoon pes 2008.3 .

Weer maanden die old build bull shit aan moeten horen. Mocap, nieuwe animaties, beter geluid, betere AI, perfecte online. Jaja. Al die deuzen die ik wilde waarschuwen:''mensen, het wordt weer dezelfde gameplay met oude irritante zaken er in'', maakten mij voor van alles uit.

Nou, de game komt morgen pas uit, maar nu is al duidelijk dat het een matige game is waar van alles mis mee is.

Wat ongelofelijk jammer. Ik hoop toch echt dat als morgen tienduizenden tegelijk online gaan, het geen puinhoop wordt, maar ik heb er geen vertrouwen meer in.

Wat een sof zeg. En mensen, het is niet alleen mijn mening, maar ook die van anderen, maar het zijn er zo veel, en ook vele die ik ken, en helemaal pesgek zijn, net als ik. Maar als die al zo lopen te klagen, en als je de filmpjes alleen al ziet van de blunderende keepers, de collisions waar niks van klopt, de scheids die weer drama is. De AI die continu cheat, de ongelofelijk gescripte passing en shooting. Ga zo maar door.

Dat zat in PES 3, en het zit ook nog in PES 2010. Precies waar ik bang voor was.

Onbegrijpelijk, en ontzettend jammer.

En dan kunnen we nog discussieren en van mening verschillen over AI en of scripted passing, dan kan best. Maar komaan, dat online moet toch nu perfect zijn?

Ik kan het haast niet geloven toen ik net de pessites aan het lezen was. 1 groot buttonlag festijn. Dat kan konami de pescommunity toch niet meer aan doen? Als het echt heel slecht is, nivo 2008 bv, dan voorspel ik het einde van deze reeks.

Nou, nog een paar uur maffen, en dan weten we het. Thumps up.

Laatst bewerkt: 23 okt 2009
  7. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    ....and the countdown begins.......to epic fail or orgasmic pleasure

8. Mark24Mark

Mark24Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    epic fail!

9. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Gisteren 5 potjes online gespeeld waarbij er geen lag te bespeuren was. Jammer genoeg kiest (bijna) iederene barca, maar goed met Sevilla speel ik ze ook weg! ;)

Daarnaast is het 2vs2 online weer terug, samen met een maat op de bank 2 Duitsers weggespeeld in de wedstrijd Nederland Duitsland.

Krijg het nog niet echt voor elkaar om succesvol 1 keer raken uit te voeren, hoe doen jullie dat?

10. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig heb ik online tot nu toe absoluut nul komma nul button Lag ervaren!speelde er 400 of zo op die server van de maximaal 1000spelers,dus was met 40% belasting.
    En de game komt pas morgen uit???En dezelfde gameplay?Is niet dezelfde gameplay hoor,lijkt er wel op, maar kvind hem echt heerlijk.
    En blunderende keepers heb ik niet gezien nog....o jawel woensdag avond..Real-Milan in de CL....gebeurd in het echt ook dus!!!
    En slechte scheids?...mmm niet slechter dan in het echt of in FIFA...kvind heem zelfs beter dan in FIFA...bij Fifa heb ik gewoon meerdere rode kaarten gekregen voor een flinke tackle waar ik ook de bal raakte...nee stoor ik me niet aan.
    Maar ik vind het jammer voor je dat je zo teleur ggesteld bent...heb je hem zelf trouwens al wel gespeeld?

11. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ook niet altijd, al zijn er wel spelers die de spelerskaart hebben 1 touch play, en dan werkt het wel voortreffelijk.. misschien is dat het, alleen als je zo kaart hebt, heb je het voorrecht..:+

12. Wayne Rooney

Wayne Rooney everton fc

Leuk Bevonden:
    5
    Bertje-sim is nu eenmaal een geboren negatieveling.

Online beviel mij nooit, nu dus wel, echt super. Enige nadeel is dat ik pas 1x Everton (Merseyside Blue) heb kunnen pakken toen een tegenstander eindelijk eens een keer niet Real of Barca pakte maar Sunderland (Wearside).

Ik heb denk ik iets van 3 potjes gewonnen, 4 of 5 verloren en 1 gelijk. Maargoed potjes gaan meestal gelijk op, dat vind ik wel aardig.

Nu is het wachten op een option file, zodra ik weet dat deze uit is en goed is, dan zal ik me meteen zo'n kabel aanschaffen, daar wacht ik nu toch nog liever even mee.

ps: Ook wel relax dat je op Nederlandse tegenstanders kunt zoeken voor online.

13. ThomasR

ThomasR Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bertje Sim moet eerst het zelf eens testen en ondervinden voordat ie z'n gal spuwt.
    Online is lagloos, ook 2vs2 en ook in lobbies met 98 gebruikers.
    Dat de gameplay (en meerdere dingen) je niet bevalt vind ik heel jammer voor je.
    Ik, en vele met me, vinden het weer een verademing om te kunnen "pessen" :)

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik snap jou wel. En op een paar punten heb ik dezelfde frustraties als jij. Zoals de online cpu cheat en slechte collision detection.
    Nou ik kan je vertellen dat beide er nog steeds lekker inzitten.

Cheats:
    De cpu neemt je besturing lekker over op cruciale momenten. Wil je een pas onderscheppen met supercancel dan houd je speler lekker in tijdens mid-run zodat je er net niet bij kan.
    Als je tegen barca speelt dan gaan 80% van de ballen naar de tegenstander en je cpu gestuurde spelers reageren altijd net iets later dan de cpu gestuurde spelers van barca. Gevolg: altijd net te laat bij de bal.
    Of als je een bal aanneemt vanuit de lucht dat je speler automatisch indraait richting tegenstander, zodat die de bal kan afpakken. Terwijl je toch echt de andere richting indrukt om de bal aan te nemen en meteen af te schermen.

Collision detection:
    Een ander punt van frustratie is dat je de bal niet goed kan afschermen. Probeer je weg te draaien dan moet normaal gesproken de tegenstander gezien zijn als hij met volle sprint op je inrent. In pes2010 gaat je tegenstander zijn been vrolijk door jou been heen waardoor de bal weggetikt word. In de ps2 versies kon je echt je lichaam gebruiken en was ik veel zekerder als ik balbezit had, want als ik met met rug naar de tegenstander stond was er echt geen mogelijkheid dat hij de bal kon pakken. In pes2010 lukt dit gewoon veel moeilijker. Dit heeft gewoon te maken dat de aanval sterker is dan de verdediging.

Blunders:
    Het spel zit vol blunders. Ik denk dat dit komt door de AI die soms volslagen dom reageert op situaties. Gisteren 5 potjes gespeeld online en ik denk dat ik wel 5 goals tegen en voor heb gehad die door blunders van computergestuurde spelers zijn voortgekomen.

Omste beurt?
    Wat ik ook opgemerkt is dat het bijna gescript is dat wanneer je bal bezit verliest dat de tegenstander dan de bal moet hebben. Dit gebeurt aan weerskanten. Verlies je de bal dan reageeren jou spelers soms ff niet, om te wachten totdat de tegenstander hem pakt. Als ik de dan weer de bal wegtik dan wachten de tegenstanders zijn mannetjes ff zodat ik de bal kan pakken.

Als je met kleine teams speelt is de cheat factor veel minder en moet ik zeggen dat ik dan wel zeer leuke potten speel. Gisteren arsenal vs liverpool online gespeeld en het was meteen de leukste online pot die ik ooit gespeeld heb.
    Online speelt het wel lagfree, mits je iemand met groen of geel kiest. Rood lukt zelfs nog wel. Dus daar niets te klagen over.
    Over het algemeen genomen is het een goed spel, alleen die cheats heh. Ik vind dat de cpu teveel invloed heeft op dingen. Zo is er ook de auto clearance, zwaar irritant. En soms passt en schiet hij zelfs automatisch. Waarom?!!!

15. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb alleen nog maar tegen barca gespeelt en hier echt geen last van gehad. Zelfs met mindere teams win ik overtuigend, zonder deze fratsen, van Barcelona

16. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ik kan ook winnen van barca, maar ik merk dat ik veel meer zelf moet corrigeren, omdat mijn spelers veel 'suffer' zijn in situaties. Als ik tegen een mindere team speel dan zijn mijn spelers veel alerter naar de bal toe.
    En als ik zelf met barca speel daarintegen dan merk ik dat bijna alles automatisch gaat. Ik hoef nauwelijks wat te doen. De cpu gecontroleerde spelers rennen altijd zeer snel naar de bal en onderscheppen ballen en komen voor hun mannetje. Steekballen die de tegenstander geeft gaan richting mij. Dat vind ik toch jammer, ik vind dat je dat zelf moet doen.

17. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Dit kom ik echt heel vaak tegen. Bijv. als de bal iets te ver van je voeten stuitert. Je kan dan niet meteen achter de bal aanrennen terwijl de tegenstander dat wel kan. Heel irritant. En waarom speel online niet hetzelfde als offline. Het lijkt heel anders dan offline. Trager of zo.

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat is altijd zo.

19. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad!

Ik heb net twee potjes online gespeeld. het eerste potje verliep zonder lag, maar de game was wel veel trager en voelde houteriger aan. Het tweede potje heb ik uit pure frustratie over het online gedeelte voortijdig afgesloten! Ik had gewoon 3 seconden button delay!

Hoe kan dit nou alweer voorkomen? Ik snap het echt niet!

Ik heb het idee dat het team dat destijds (in de hoogtijdagen van de PS2) ISS ontwikkelde, verantwoordelijk is voor deze rot game. Hoe kan PES 6 anders zo ontzettend veel beter zijn? En hoe kan het dat FIFA sinds 2008 een steeds beter spel neerzet? Het lijkt wel alsof Konami haar beste ontwikkelaars allemaal heeft kwijtgeraakt en nu met een B-team PES ontwikkeld!?

20. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    erg wennen aan de game, het speelt totaal anders

bewegingen trager,jammer, maar ergens wel terecht

veel, veel spelen om het goed onder knie te krijgen

het voordeel is, is dat de tegenstander hetzelfde probleem heeft

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina