DE AI is gewoon slechter dan pes 2008. Dat is toch:
1. niet te geloven?
2. onuitstaanbaar.
Als je een achterbal hebt, dan moet je een kort passje geven. Dan loop je met je laatste man tussen de spitsen naar voren, die doen niks. Als je rond de middellijn bent, dan geef je een korte pass naar de middenvelder net voor bij de middellijn, juist op het moment dat er iemand op je af komt.
Dit lukt altijd 100%. Je kan gewoon door lopen, de spitsen van hun doen niks. Als je met je spits richting de goal loopt, dan stapt er niemand van hun verdediging uit, je kan zo door lopen, er komt alleen iemand achter je aan, maar als je die al voorbij bent, dan kan je dus zo door lopen tot ongeveer de 16, en dan ineens komen ze met zijn vieren op je af.
Nog nooit meegemaakt dat de AI van pes zo slecht is.
En het zit vol met dergelijke AI fouten, nog veel meer als in pes 2008. Kan je wel gaan zeggen dat 360man en ik (en vele anderen) kneuzen, fifa fanboys of leugenaars zijn, het is gewoon een feit dat die AI kapot is. Die aanvallende AI, komaan, dat is toch lachwekkend slecht?
De AI kan bij mij nu nooit een normaal doelpunt scoren, dat kunnen ze gewoon niet. Ja, ze kunnen wel op het middenveld met precisie de bal 10 keer met 1 raken overspelen, maar als de spits dan de bal heeft, dan kunnen ze niks meer. Dat geldt voor elk team, die spelen allemaal precies hetzelfde. 1 keer raken, en zelf niet 1 kans creeeren. Geldt voor RKC tot Barcelona.
De scheids? Wat hebben ze daar toch mee gedaan? Ongelofelijk. Voordeelregel is nu helemaal weg. In 100 potjes niet 1 keer een pingel gezien. Nooit een rode kaart voor de cpu. Mijn oma weet nog beter hoe de buitenspel regel werkt dan Konami. Die wordt in PES gewoon fout gehanteerd.
Dat je steeds je tactiek opnieuw moet in stellen, ook al zo iets. Die ingooien, drama is het, als mijn tegenstander snel voor mijn mannetje gaat staan, kan ik niks anders dan ver ingooien of de bal in leveren. Passing en shooting is nog 10 keer meer scripted dan vorige delen. Het voelt traag aan, je spelers reageren vaak niet of veel te laat.
Als er een voorzet is, en de bal stuiterd via de grond of keeper weer terug, dan doen je verdedigers niks, dan stuiterd die bal zo tegen hun aan, zo over de achterlijn, wat je ook doet.
Shot feint: die animatie mist gewoon. Collision detectie: spelers en de bal gaan zeer vaak dwars door elkaar heen. Autoclearances, zit er gewoon nog steeds in. Manual cursor switched: compleet verneukt, terwijl alle TOPspelers dit altijd hebben gebruikt. Als ik met NAC speel op top player (speel ik altijd), als ik dan continu op rennen druk, dan zie je pas goed hoe erg die AI cheat. Er wordt continu gespeeld met de snelheid van je spelers. De AI bepaalt hoe hard ik ren, ook al druk ik op rennen, de speler komt pas op snelheid als er weer een tegenstander is.
Ga maar door, het zijn gewoon bugs. En de game zit er vol mee. Pes 2008 vond ik al matig, maar omdat ik zo gek ben van voetbal blijf ik die maar spelen. Deze heb ik nu weer een kans gegeven, en het zit er niet in, deze game is broken.
(helaas)
En de hoop dat Konami ooit met een goede patch komt, heb ik na 3 jaar ook al opgegeven. Dat vertikken ze gewoon. Ik zit nu nog te wachten op een patch 2008 dat na een vrije trap je mannetje niet meer beweegd. HET voorbeeld van een bug die ze zo met een patch kunnen maken.
Maar ze doen het gewoon niet. Onbegrijpelijk hoor.
Klik om te vergroten...