1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kronos

Kronos Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Akkoord, maar geeft nog niet volledig antwoord op mijn vraag. Ik snap ook wel dat je dit soort dingen kan doen, maar als je met Olympique Marseille speelt tegen Barca of Real dan gaat het helaas niet zo makkelijk. Ik weet dat je druk kan zetten op de bal door LT met (bij mij) Y, maar dan rent iedereen door het dolle heen. Aanvallen zit er dan niet meer in. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een medespeler er bij te roepen zodra je in duel bent?

Of kan je dan het beste met een man achter de verdediging spelen? Oftewel, welke tactiek kan je het beste hanteren tegen topteams?

Maar toch bedankt voor je antwoord.:)

Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  2. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet met de schietknop druk laten zetten door een medespeler, en met de speler die je bestuurt, moet je rugdekking geven.

3. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ..het is een leuk spel...jawel...het is een leuk spel...niet boos worden...het is een leuk spel...trage spelersreactie...maar blijft een leuk spel...trage stroop....maar blijft een leuk spel...soms echt wel leuke pot...ja, dus is een leuk spel...maar heb inmiddels alles verloren, ookal speel ik goed...maar blijft leuk spel...een geweldig spel...tja, je moet wel 4 seconden van tevoren bedenken wat je gaat doen...want dan moet je al beginnen met je knop in te drukken...verder een leuk spel, eXtince, doe hem nog niet weg...

grrrrr...het is bijna zover..eXtince heeft het spel veel kans gegeven, maar ben vaker chagerijnig van dit spel dan dat ik lol heb. Blijf mezelf vertellen "komt wel goed, is een leuk spel"..maar ja, houdt een keer op

misschien een offline es uitproberen

4. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    nee niet ontkennen gewoon verkopen die hap. Hoe minder mensen hem kopen hoe beter. Misschien dat konami een keer wakker wordt als de verkopen flink dalen.
    Want naar mijn mening is pes2010 een aanfluiting. Je kan jezelf wel dwingen het leuk te vinden en de fouten voor lief te nemen. Maar eigenlijk zou het niet zo moeten zijn. Pes op de ps2 was gewoon leuk om te spelen zonder die irritante bug/glitches en belabberde AI. Zo moet de next gen versie ook zijn.
    Voor mij was het ook een leuk spel, maar ik betrapte me erop dat ik mijn ogen dicht deed voor alle foutjes. Toen ik het realistisch bekeek, was het gewoon een K-U-T spel en het frustreerde me meer dan dat ik er plezier aan had. Dus voor het eerst sinds pes3 speel ik dit jaar geen pes.

5. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    tis een beetje zoals dat liedje... een pakketje schroot met een dun laagej chroom. Zo is Pes ook, ziet er eindelijk goed uit maar onderliggende fouten en PS1 AI en engine komen na een paar x spelen naar boven wat gewoon zo slecht is...

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Niet letten op 360man en Tript hoor, die hebben een contract bij FIFA :D

7. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik geniet er wel van, zeker van het toernooi bij digitaalgras :D
    Op naar de 2e ronde ;)

8. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer iemand pes weg doet hou ik me aanbevolen

9. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wegdoen nee,online af en toe nog maar offline zal nog leuk zijn, vooral als je een carriere doet enzo

ga verder denk ik eens iets totaal anders doen, goed schietspel ofzo

10. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    37.50 mag je hem hebben, pm me maar_0/

11. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DE AI is gewoon slechter dan pes 2008. Dat is toch:

1. niet te geloven?
    2. onuitstaanbaar.

Als je een achterbal hebt, dan moet je een kort passje geven. Dan loop je met je laatste man tussen de spitsen naar voren, die doen niks. Als je rond de middellijn bent, dan geef je een korte pass naar de middenvelder net voor bij de middellijn, juist op het moment dat er iemand op je af komt.

Dit lukt altijd 100%. Je kan gewoon door lopen, de spitsen van hun doen niks. Als je met je spits richting de goal loopt, dan stapt er niemand van hun verdediging uit, je kan zo door lopen, er komt alleen iemand achter je aan, maar als je die al voorbij bent, dan kan je dus zo door lopen tot ongeveer de 16, en dan ineens komen ze met zijn vieren op je af.

Nog nooit meegemaakt dat de AI van pes zo slecht is.

En het zit vol met dergelijke AI fouten, nog veel meer als in pes 2008. Kan je wel gaan zeggen dat 360man en ik (en vele anderen) kneuzen, fifa fanboys of leugenaars zijn, het is gewoon een feit dat die AI kapot is. Die aanvallende AI, komaan, dat is toch lachwekkend slecht?

De AI kan bij mij nu nooit een normaal doelpunt scoren, dat kunnen ze gewoon niet. Ja, ze kunnen wel op het middenveld met precisie de bal 10 keer met 1 raken overspelen, maar als de spits dan de bal heeft, dan kunnen ze niks meer. Dat geldt voor elk team, die spelen allemaal precies hetzelfde. 1 keer raken, en zelf niet 1 kans creeeren. Geldt voor RKC tot Barcelona.

De scheids? Wat hebben ze daar toch mee gedaan? Ongelofelijk. Voordeelregel is nu helemaal weg. In 100 potjes niet 1 keer een pingel gezien. Nooit een rode kaart voor de cpu. Mijn oma weet nog beter hoe de buitenspel regel werkt dan Konami. Die wordt in PES gewoon fout gehanteerd.

Dat je steeds je tactiek opnieuw moet in stellen, ook al zo iets. Die ingooien, drama is het, als mijn tegenstander snel voor mijn mannetje gaat staan, kan ik niks anders dan ver ingooien of de bal in leveren. Passing en shooting is nog 10 keer meer scripted dan vorige delen. Het voelt traag aan, je spelers reageren vaak niet of veel te laat.

Als er een voorzet is, en de bal stuiterd via de grond of keeper weer terug, dan doen je verdedigers niks, dan stuiterd die bal zo tegen hun aan, zo over de achterlijn, wat je ook doet.

Shot feint: die animatie mist gewoon. Collision detectie: spelers en de bal gaan zeer vaak dwars door elkaar heen. Autoclearances, zit er gewoon nog steeds in. Manual cursor switched: compleet verneukt, terwijl alle TOPspelers dit altijd hebben gebruikt. Als ik met NAC speel op top player (speel ik altijd), als ik dan continu op rennen druk, dan zie je pas goed hoe erg die AI cheat. Er wordt continu gespeeld met de snelheid van je spelers. De AI bepaalt hoe hard ik ren, ook al druk ik op rennen, de speler komt pas op snelheid als er weer een tegenstander is.

Ga maar door, het zijn gewoon bugs. En de game zit er vol mee. Pes 2008 vond ik al matig, maar omdat ik zo gek ben van voetbal blijf ik die maar spelen. Deze heb ik nu weer een kans gegeven, en het zit er niet in, deze game is broken.

(helaas)

En de hoop dat Konami ooit met een goede patch komt, heb ik na 3 jaar ook al opgegeven. Dat vertikken ze gewoon. Ik zit nu nog te wachten op een patch 2008 dat na een vrije trap je mannetje niet meer beweegd. HET voorbeeld van een bug die ze zo met een patch kunnen maken.

Maar ze doen het gewoon niet. Onbegrijpelijk hoor.

Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  12. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op welk level speel jij?Ik heb het op gemiddeld wel gezien met het rechtdoor lopen op top player niet.En ik krijg ouderwets uit het niets geweldige doelpunten tegen hoor.

13. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Pes2010 is eindelijk binnen. 2 weken geleden bij zavvi gekocht voor 35,08 nadat ik fifa voor 35 had verkocht. Vind ik het niks dan ruil ik hem weer terug naar fifa.

14. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Kleine update uitgekomen die er voor zorgt dan DLC je ge-edite data niet overschrijft:
    http://www.konami.jp/we/online/2010/index.php?tg=gb&pf=x360

Dan zal die DLC wel niet meer zo lang op zich laten wachten; misschien dus inderdaad morgen of overmorgen.

15. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop het. Wordt nu wel eens tijd.

16. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    "na een vrije trap je mannetje niet meer beweegd"

ja te errug

zeker een japanse voetbalregel...

17. crowbar

crowbar Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Kan niet anders zeggen dat ik het met de meeste punten eens ben. Speel op Top Player en irriteer me mateloos aan mannetjes die door elkaar heen kunnen lopen (heb zelfs regelmatig in de replay gezien dat een sliding op de bal DOOR de bal ging waardoor de cpu zijn voorzet wel kon geven en kon scoren).

Aannemen van een hoge bal met een man in de rug: bijna altijd gaat jouw mannetje lief opzij om de cpu de bal te geven. Geen duwanimatie maar gewoon ineens weg.

Maar het allerergste in deze versie is het rondtikken van de bal door de cpu. Niet alleen bij een 0-0 en dan in de 80e minuut, maar zelfs vanaf minuut 1 en ook als ze met 1-0 achter staan of 20-0.

Maar toch blijf ik m elke keer weer spelen :)

18. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yep me too

19. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik heb dat dus met pes 2008, ;-).

Die blijf ik spelen ondanks de vele irritatiepuntjes. Maar pes 2010 is voor mij persoonlijk geen doorkomen aan. Daar wint de frustratie met dikke cijfers van het plezier die ik er mee heb.

20. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Pes2009 overgeslagen en fifa09 gespeeld. Ook begonnen aan Fifa10. Sinds gister PES2010 binnen en gelijk CL op top player gaan spelen. Tot nu toe 4x winst en 1x gelijk. 1,5 jaar niet gespeeld en dan gewoon alweer elke keer winnen. Hadden ze wel wat moeilijker mogen maken!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina