Pro Evolution Soccer 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyo

Kyo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Yep, zeg het al jaren. Seabass en zijn team moeten echt oprotten nu.

2. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Nou, nou, nou...Het is niet altijd slecht ;) ....

Laatst bewerkt: 22 sep 2009
  3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Je kan zo eigenwijs zijn, maar je hebt geen idee waar je over spreekt. Hoe erg een cpu belast wordt hangt van de engine af. Dus verschillende engines kan je niet met elkaar vergelijken. Dan hangt het er ook nog vanaf of er in 1080P native word gerenderd of dat er word gescaled. Nu worden bijna ALLE spellen op de xbox gescaled. Sommige halen geen eens 720P.

1080P is ook leuk om tegen je vriendjes op te scheppen dat je het hebt, maar voegt weinig toe. We kunnen die 1080P discussie wel beginnen, maar dat heeft geen nut.

En bij wow heeft het te maken met de AA? Gast, serieus je maakt je alleen belachelijk hier door deze uitspraken. De optie "reduce input lag" bij wow werkt zoals ik al eerder zei. Hij scanned vaker je input dus dat vergt cpu power. Heef niks te maken met AA of wat dan ook.

Edit: en om nog specifieker te worden over die refreshrate. Een scherm wat 100hz heeft kan niet meer problemen hebben dan een 50hz scherm aan input lag. Wel aan output lag. De meeste lcd schermen hebben een grotere ouput lag dan bv plasma schermen. Omdat een plasma cell sneller van kleur kan veranderen dan een crystal kan draaien in een lcd scherm. Kijk maar bij de automatische calibratie van bv. rockband. Dan zul je zien dat lcd schermen vaak hoger zitten dan plasma schermen. Dit kan een 50ms schelen, welke merkbaar kan zijn voor ervaren spelers.

Denk je echt dat een computer niet hoef te kijken of er geduwd wordt op een knopje? Jij denkt dat de computer pas reageert als jij op een knopje duwt? Om het even met jou zenuw stelsel te vergelijken. Die scanned ook FULL TIME of jij aangeraakt wordt. Als jij aangeraakt wordt gaat er een stroompje naar je hersenen. Hetzelfde doet een computer. Die scanned FULL TIME de input. Als die input er is gaat er een stroompje naar de cpu. Als er een vertraging in die scanning zit merk je dat, maar hetzelfde geld als er een vertraging zit in het stroompje naar de cpu, of een stroompje terug naar je scherm om het simpel te houden.

Al om al, kan het probleem op veel plaatsen liggen, maar ga niet poep lopen praten als je niet weet waar je over praat. Ik plaats jou redenatie vermogen nog altijd beneden de algemene vergane kennis van de mensheid over computers.

4. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    :lol:

Gast, wat wil je nou precies?

Afgezien van een LCD, Plasma, LED heeft een CRT buis dezelfde vertraging bij PES. Dus alles wat jij nou hier boven typt om je franchise te beschermen heeft totaal geen nut gehad. Reduce Input Lag vergt GPU power van je VIDEOkaart. Daarom noemen ze het ook een VIDEOkaart. Dat ding is ontworpen om de "stress" van jou CPU af te nemen en 99,99% van de keren is dat ook precies wat hij doet. Ik weet niet op wat voor PC jij WOW speelt? Eentje met een Intel Onboard Grafische kaart?

Dat Reduce Input Lag is allemaal prima, heb er nog nooit van gehoord dus je zal er vast wel gelijk over hebben. Maar Anti-Aliasing zorgt ervoor dat een game net iets beter uit de bus komt door de graphics wat te verzachten. Wil je een voorbeeld? Doom³, zet daar de AA maar is op 4x of 8x ... kijken of je dan nog weet waar JIJ het over hebt.

Kom jij aan, ben een ICT'er, heb er 5 jaar voor gestudeerd ... Damn gast :lol:

Overigens gooi jij nu met stront richting mij. Ik zeg alleen dat het echt geen zak te maken heeft met jou "Reduce Input Lag" of met mijn AA. Een engine van Gears of War 2, Killzone of een andere game is ZWAARDER voor je CPU & GPU dan een PES2009. Konami probeerd nu hun fouten goed te praten, als je dat niet door hebt zijn wij wat mij betreft nu uitgepraat.

5. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik weet dat hij Ibracadabra wordt genoemd, maar wat Zlatan aan het begin doet ziet er niet uit...

6. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Die animaties zijn af en toe toch echt wel slecht hoor. Xavi kopt op een gegeven moment de bal, terwijl hij hem niet eens raakt. Ook schiet Messi op het end echt door het midden, maar gaat de bal naar links. Ziet er héél erg raar uit, maar dat heeft het eigenlijk altijd gedaan in replays. Als je t speelt valt het wel mee en oogt t allemaal beter.

7. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Messi raakt de bal met zn buitenkant wreef, niet gek dat die bal dan naar links gaat ;) Animaties zijn wel beter dan eerst, in de meeste gevallen raken de spelers nu ook echt de bal, in voorgaande jaren was dat pas een drama ( In Replays wel te verstaan).

Rampage, Konami heeft dit gedonder van het resolutie gezeik niet in de wereld geholpen dus die hebben er echt niks mee te maken.

8. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dan kan de bal alsnog niet zo hard naar links gaan. Je kunt wel met buitenkant voet schieten maar dan moet je been ook wel een beetje die kant opgaan. Eigenlijk ziet het schot eruit als een miss-hit maar gaat die superhard.

Misschien kan ik het niet echt goed verwoorden maar als je een beetje verstand van voetbal hebt dan begrijp je het wel. ;)

9. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat zeg ik niet. Maar mensen relateren dat resolutie gedoe aan de response tijd. Wat, in mijn ogen, de grootste onzin op de planeet is. PES2010 zou de eerste game zijn die dankzij resolutie zou lijden aan response.

10. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Dat zou er meer effect aan de bal moeten zitten. Die bal gaat met een streep die kant op. Ziet er gewoon heel erg raar uit. Klopt gewoon niet helemaal. Maargoed, dat soort kleine dingen vind je ook wel bij FIFA. Viel mij gewoon op, vind die replays het spelbeeld altijd teniet doen. Altijd al gevonden bij PES. Als je het spel speelt en zo scoort ziet het er fantastisch uit, kijk je de replay dan denk je... mwoah...

11. AgentSmith

AgentSmith Guest

12. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
    Copy Paste Pro Evolution 2009, in ieder geval hele minimale wijzigingen.

13. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Nou moe... 8) Het is maar wat je ( niet ) wil zien...

14. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan ga je je nog lelijk verkijken op fifa 2010 _0/

15. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Waar heb jij het over? Franchise beschermen? Gast, lees mijn vorige posts. Ik ben het juist met je eens. Enigste wat ik heb gezegd dat er wel degelijk input lag kan optreden door verschillende resoluties. Ik heb nergens vermeld dat dit het geval was bij PES.

Leuk voor de videokaart btw, maar de videokaart moet wel wachten op de cpu. De gpu ontkracht de cpu met grafische berekeningen, maar uiteindelijk komt alles weer samen in de cpu. Dus als jij een snelle grafische kaart hebt dan moet de gpu wachten op de cpu zodat het weer sync door kan. De xbox heeft een mogelijkheid dat grafische data direct van de dvd naar de gpu kan zonder langs de cpu te komen (0 level), maar nadat het langs de gpu is geweest moet het wachten op de cpu. Stel dat een spel zo slecht is geprogrammeerd dat dit dus niet in sync loopt, doordat de cpu veel loze code moet verwerken. Dan wacht de gpu telkens op de cpu. Stel dat de resolutie omhoog wordt gekrikt en de gpu telkens te laat is, zodat de cpu moet wachten. Dan kan de cpu niks anders doen dan wachten. Dus verlies je veel cpu power. PES happert ook soms hier, wat erop zou KUNNEN duiden dat de cpu data erdoorheen knalt die de gpu niet bijhoud omdat hij niet wilt wachten. Ik zeg niet dat het zo is, maar het is een mogelijkheid. Ik probeer ook helemaal niks te verdedigen, want ik koop net zo makkelijk een ander spelletje. Maar het feit dat jij zegt dat het NIET kan, is gewoon grote onzin. Want het kan wel.

Leuk voor je ict studie, maar wat dacht je dat ik heb gedaan? AA zorgt trouwens niet voor het verzachten van graphics. AA rekent het in een hogere resolutie uit en scaled dan down. En een engine van killzone of gears hoeft niet eens zwaarder te zijn omdat het beter uit ziet. Het hangt allemaal van het programmeer werk af. Vergelijk GTA 4 op de pc eens met Crysis. GTA 4 vergt toch echt meer cpu en gpu power.

Dat jij nog steeds in je hoofd hebt dat ik PES probeer te "beschermen" snap ik totaal niet, want dat komt nergens naar voren in mijn posts. Je zegt dat je een studie hebt gedaan maar begrijpend lezen lukt je niet.

16. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Heb de demo net uitgebreid gespeeld tegen vrienden. En dan zie je toch veel irritante glitches tevoorschijn komen.

- Reactietijd slecht, passen en schieten.
    - Mannetjes willen niet in 1x schieten. Altijd eerst aannemen dan pas schieten, waardoor je open kansen mist. Heeft wss met bovenstaande reactie tijd te maken.
    - Bal gaat vaak door lichamen heen, zie replays. Wat gevolgen heeft voor de keeper. Al een paar keer gezien dat de bal onder de keeper door gaat. In de replay gaat de bal gewoon door zn lichaam heen :confused:
    - Lichamen gaan ook vaak door elkaar heen.
    - Steekpaas werkt voor geen meter op korte afstanden.
    - Schot animaties soms heel raar. Torres schoot bijvoorbeeld vanuit een scherpe hoek en de bal vloog erin. Dat zag er raar uit. In de replay bleek hij bijna met zijn binnenkant hiel te schieten.
    - Haperende animaties.

Ik snap echt niet dat konami zo een demo durft uit te brengen. Het spel lijkt wel half af. Dit geeft mensen de verkeerde indruk. Ik neem namelijk aan dat al deze dingen in de final version zijn opgelost?

17. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DIt is nou een typische opmerking van iemand die of maar wat roept of de demo en pes2009 zeker niet gespeeld heeft....want wat jij beweerd is nou juist niet het geval, had het maar meer de response tijden van 2009...en dan heb ik het nog niet eens over de graphics en andere zaken als menu etc.

Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  18. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Ga er maar niet vanuit dat de problemen in de final version zijn opgelost...... ** PROEST **

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Prima! Dan zijn we het eens :b:

De GPU haalt de stress van de CPU af, als jij een gelijkwaardige videokaart + CPU hebt merk je amper dat hij aan het rekenen is. Met een Quadcore CPU merk je overigens al bijna niks meer ( mits je Videokaart een beetje up-to-date is ). Gelukkig vinden we het beide raar dat PES2010 kampt met rare resolutie / scherm problemen. Voor mensen ( zoals Konami ) mag je er wel vanuit gaan dat alles gewoon netjes ( soepel ) verloopt. Niet dus ...

Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  20. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vanavond ff de demo bekijken...er zal toch wel iets verbeterd zijn !

snik...daar verheug je je dan het hele jaar op...en dan lees je dit allemaal over de demo

Fifa09 vond ik best wel oke, op dat trage schieten na dan.
    Ik vind wel dat ff op goal schieten als de wedstrijd aan het laden is erg lekker spelen !!
    Laat ze dat uitbreiden tot game !!

maar goed, speel pes 2009 nog steeds iedere avond en hoop dit met pes 2010 ook te doen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina