Nou, ik kan iedereen die die guide nog nooit heeft gelezen/gezien, het zwaar af raden.
Ik heb hem een paar jaar geleden helemaal gelezen en uitgewerkt. Boek plus dvd's. En het nadeel van die guide is, dat het ook precies beschrijft hoe de gameplay engine werkt. Bv waarom een speler een slecht schot op goal geeft, hoe de voorzetten nu eigenlijk precies werken, hoe het verdedigen werkt, etc etc. En dan bedoel ik niet dat er staat hoe je moet schieten, welke knoppen ed, nee ik doel dan echt op gameplay engine feiten, dus waarom een schot zo gaat zoals die gaat.
Als je dit allemaal weet, dan zie je dus precies wat er gaat gebeuren, en als je dit weet, dan zie je ook ineens alle cheats, heel erg duidelijk. En je ziet en weet alle andere tekortkomingen van de engine's.
Maar!!!!! sinds ik die guide door en door ken, vind ik de game veel minder leuk. Ik heb dan ook erg veel spijt dat ik hem ooit heb aangeschaft.
Je wordt er een erg goede speler van, echter de zogenaamde ''vrijheid'' in de game valt helemaal weg. Immers, je ziet gewoon die engine zijn werk doen, omdat je weet hoe die werkt.
Ik vind het echt een afrader hoor.
Overigens, de verschillende PES guides zijn een bewijs dat de gameplay al jaren hetzelfde is, dat dan weer wel, maar ach, laat ik er niet over beginnen, Rastifariman krijgt na 1 opmerking al weer een lullige reply terug. Van iemand die notabene op een ander forum een post met precies dezelfde strekking plaatst, alsin ''ik heb helemaal geen vertrouwen meer in konami''. En dat 4 dagen later dan de post van rastafari, hoe lachwekkend.
Maar goed, ik zou er niet aan beginnen aan die guide. Je wordt er veel beter van, dat klopt, maar dat gaat dan wel ten koste van het plezier wat je met PES hebt.
Laatst bewerkt: 3 dec 2009