Als dat zo is dan betekent het ook dat alle teams van de UCL zijn gelicenseerd toch? Dus ook chelsea en arsenal. maar volgens mij zijn ze alleen gelicenseerd als je daadwerkelijk de UCL mode speelt en niet wanneer je online speelt.
Volgens mij zitten ook niet alle teams van de CL en EL erin als je offline speelt. Dan zijn het alsnog de 'neppe' teamnamen. Gezichten en namen van spelers zijn wel echt alleen shirt niet.
filmpje verschil fifa 11 vs pes2011 http://www.youtube.com/watch?v=9SoxSlDLrCM&feature=player_embedded ik post deze link niet om op fifa 11 te gaan zeiken, maar post het omdat ik vind dat je kunt zien wat PES voor een progressie heeft gemaakt en fifa (a) erg op fifa 10 lijkt maar belangrijker nog (b) nog steeds dat 'on rail' schieten en passen heeft, zie bijvoorbeeld die voorzet bij 0.55 sec. Dat is voor mij exact de reden waarom ik PES zo gaaf vind. Zoals Han al eerder aangaf: het geeft een toffer gevoel als je scoort omdat het je het idee geeft dat je zelf meer invloed hebt. Is moeilijk uit te leggen.
PES ziet er gewoon goed uit, maar waar ik me echt mateloos aan irriteer is dat stomme boogje dat in het passen zit. Elke pass die je geeft gaat (met effect) en in een boogje. Net alsof de ballen nooit recht vooruit gaan. Ziet er toch clunky uit vind ik.
Ik ben net terug van vakantie en heb gisteren lekker alles terug gelezen en gezien en ben echt overtuigd dat dit weer eens een goede PES wordt. Hopelijk deze week nog de demo
In dat filmpje zie je dat wel ja, maar in andere gameplay video's valt het wel mee vind ik. Daarbij heeft Fifa het ook wel, met lange ballen of voorzetten dan.
Dat klopt, maar daar lijkt het minder overdreven. Moet wel zeggen dat gevaarlijke situaties voor de goal (schoten op doel enzo) veel vetter lijken in PES. Het ziet er realistischer uit; schoten op de paal etc. Ik ga beide games halen, maar hoop wel dat PES online gewoon goed gaat werken, want het lijkt op basis van wat ik nu allemaal zie een leukere game.
Haha ja ik weet wat je bedoelt man! Ik zie het ook. Je hebt gelijk, het lijkt alsof echt alles met effect gaat . Hoop toch niet zo dat dit in de definitieve versie ook zo is, in PES2010 was dit absoluut niet het geval dus ik denk dat het wel zal meevallen. Die voorzetten zien er inderdaad erg raar uit, vind die animatie ook niet echt super...
Ik vond het wel slechte spelers; en maar lopen met de bal todat je hem kwijt bent. Dat effect kan te maken hebben dat de spelers de linker stick niet helemaal recht houden. Ik denk dat je de bal namelijk effect kunt meegeven na de bal gepassed te hebben. Dat zou alleen maar aangeven hoeveel invloed je eigen acties hebben.
In dit filmpje zou je inderdaad goed zien dat PES wat 'vrijer' zou zijn en FIFA wat hakkeriger qua dribblen enzo. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de speler hé, kijk maar eens bij FIFA 10. Daar zie je zo veel mensen dribbelen zoals degenen dat hier ook deden, terwijl als je het een beetje kan het er veel beter en vloeiender uit ziet. En die voorzetten komt ook gewoon doordat hij al z'n settings op assisted heeft staan, dan word het ook gewoon saai. Acties als voorzetten, (steek)pasjes en schieten moeten gewoon op manual. Dan word het pas écht vet! Schieten ziet er wel heel lekker uit bij PES, moet ik zeggen. Damn
PES ziet er wel goed uit moet ik zeggen, dit word misschien een jaar waar ik ze allebei wel ga halen.
Als ik uit mag gaan van het filmpje, dan vindt ik Fifa11 net wat meer voetbal. Bij pes lijkt het wel heel erg heen en weer te gaan, maar dit kan ook aan de spelers liggen. In het korte filmpje zijn bij pes de lat en de paal wel heel erg aanwezig, over scripted gesproken.. Als ze het online nu ook een beetje waar kunnen maken, dan wordt pes zeker een goede 2e De euforie van de fanboys snap ik wel, zeker als je van zover bent gekomen, noodgedwongen verbeteringen veelal overgenomen van Fifa lijken dan heel wat Mijn idee is, dat pes waarschijnlijk pas echt gaat toppen met deeltje 2012.
Persoonlijk vind ik dat fimpje van PES niet zo heel goed, ik vind het ook niet mooi, evenals die van Fifa overigens. Ik vind beide filmpjes niet representatief voor beide games. Voor mijn gevoel is Fifa toch meer scripted dan PES, alleen al kijkend naar de dynamiek in PES. Goals in PES voelen anders, vaker dan dit bij Fifa het geval is. Dat PES een goede 2de zal worden dit jaar, daar ben ik het wel mee eens. Ook denk ik dat PES pas in de volgende editie (2012 dus) echt top zal zijn, mits Konami verder gaat op de nu ingeslagen weg. Ik denk overigens wel dat PES Fifa nu voorbij is gegaan in het gevoel van vrijheid, maar dat is gebaseerd op een speelsessie van een paar uur.