1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 16 aug 2010.

1. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, dat zal waarschijnlijk wel gebeuren als het écht zonder hulp van de AI is, aangezien je gewoon slecht mikt

2. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Beter goed gejat dan slecht verzonnen :)

Ben zeer benieuwd naar deze PES was even overgestapt naar Fifa laatste 2 jaar, ook omdat me maten fifa mensen zijn. Vond 9 echt een stap vooruit en 10 was goed maar was hem wel al snel zat. Nu tijdje beetje de PES 11 nieuwtjes aan het bekijken en begin toch weer kriebels te krijgen.

Hopelijk komt ie ook met een bundel in de winkel want m'n xbox is helaas overleden, maar dan word het meteen halen (als ik niet teveel geld uitgeef).

3. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik vind het maar een matige preview. Matig geschreven en hij gaat niet echt op veel punten in die er wel om doen. Lijkt wel een fan van dat andere spel, want hij gaat meer in op randzaken zoals graphics en extra opties dan op de gameplay.

Hij heeft ook een slecht en zeer selectief geheugen. Hij heeft het wel over dat PES dingen van fifa 'jat' (wat bij bijvoorbeeld de 360 graden beweging volgens mij niet waar is aangezien PES dat vorig jaar ook al aankondigde), maar niet dat fifa de afgelopen jaren heel veel van PES heeft gejat.

4. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ach ja, het is een preview. Ik hecht daar voorlopig nog weinig waarde aan. Het is bovendien nooit goed. Ik heb PES 2009 en PES 2010 een "goed" gegeven op XBW. Gewoon een 7tje ongeveer en dat werd mij ook niet in dank afgenomen, terwijl ik altijd een enorme PES-fan ben geweest. FIFA09 en FIFA10 waren gewoon beter (totaalplaatje). Dan heb ik het dus niet over de gameplay, want dat is vaak een persoonlijke voorkeur.

Cyrax heeft het spel een aantal uur kunnen spelen, zelfs dat is nog niet voldoende. Geldt ook voor zijn speelsessie met FIFA11. Toch hecht ik wel waarde aan zijn eerste indruk.

Ik denk dat we gewoon de demo's moeten afwachten en dan merken we vanzelf welke game het best bij ons past. Voorlopig vind ik de berichten over PES 2011 erg hoopgevend. FIFA11 lijkt erg op FIFA10, al is dat wat mij betreft niet erg. Als ze het spel maar dusdanig hebben getweaked dat het nog beter speelt (PES4 > PES5).

Als ik de gameplayvideo's bekijk wordt ik toch wel weer enthousiast van PES!

5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee, een aantal uur spelen is bij een game als PES niet voldoende. Maar ik heb duidelijk de potentie gezien, alleen de ergerpunten waren er nog niet zo overduidelijk. Natuurlijk is het zo dat wanneer je de game zelf hebt en een tijdje aan het spelen bent dat die minpunten naar boven komen. Die gaan irriteren, ik hoop dan maar dat de irritatiepunten niet de overhand zullen krijgen. Dit was met PES 2008/2009/2010 overduidelijk het geval.

Ik weet wel dat ik lange tijd niet meer zo'n positief gevoel had tijdens het spelen van een PES game. Dat gevoel had ik niet na een eerste speelsessie met de oudere versies op de next-gen consoles (afgezien van PES6, die vond ik nog wel te pruimen eigenlijk). Het gaat om het gevoel dat een game je geeft, en de eerste indruk (meer is het ook niet) was gewoon verrassend.

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Als die previewer een andere mening heeft, kan ik het respecteren, maar hij snapt de waarde van de verbeteringen gewoon niet. Als hij zegt dat het passen niet goed is omdat je zo je best moet doen om echt die ene speler te bereiken, dan heeft hij niet begrepen dat dat juist die vrijheid van passen is die je pas goed beheerst als je het geleerd hebt. En dat leer je door veel oefenen.

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Jezus wat een matige preview. Masterleague Online vergelijken met Ultimate Team van FIFA. :emo:

8. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    @Cyrax77

je maakt mij heel nieuwschierig!

Weet jij mij al te vertellen waar de linkse trigger voor diend?

Laatst bewerkt: 2 sep 2010
  9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat kun je helemaal zelf instellen? Of bedoel je waar deze standaard voor dient?

10. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    dat is het gewoon: je moet heel veel uren erin steken de eerste weken en dan in eens valt het kwartje hoe briljant de game is (dat was althans het stramien bij de good-old-PES), maar anderzijds weet je na een paar potjes al wel of het idd zo'n goede PES is. Ik zei al eerder: dat is verder lastig uit te leggen.

Dat gevoel had ik iig niet bij PES2008 en PES2009 en slechts een beetje bij 2010. Ik lees nu in de previews van kenners, Cyrax daaronder begrepen, dat dát gevoel er gewoon weer totaal is. En dat stemt positief. En natuurlijk ga je je in maart 2011 alweer ergeren aan kleine dingen (ook dat hoort erbij, ook bij een goede PES) maar tegen die tijd zijpelt het nieuws van PES2012 langzamerhand binnen enz... Zolang de game maar goed is, zullen we maar zeggen ;-)

11. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ja dat dacht ik al maar waar diendt hij standaard voor?

Ben benieuwd

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    De linkertricker zal dan L2 zijn op de PS3, dat is dan voor manual passing. Als ik het goed heb hoor, want ik speel nooit zo. Ook bij Insidegamer heb ik voor mijn eerste potje alles al aangepast, anders kan ik het niet. Ik moet ook altijd links van het scherm zitten, ik ben een vreemd mannetje als het om PES gaat. Op toernooien heb ik weleens mot erover gehad haha..... Ik wilde links en hij ook. Volgens mij was dat tegen Elite :+

13. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Haha ik herken mezelf :+

14. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ik ook :+ Moet altijd gelijk de knoppen veranderen anders wordt het niks. Zit niet per se links (liever wel), maar moet wel altijd heel dichtbij zitten :9

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ja haha ik moet altijd op minimaal 4 meter zitten hoor :+.
    En wat veranderen jullie aan de knoppen dan?

Dat heb ik alleen als ik FIFA speel :+

16. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit er het liefst zo dicht mogelijk op, minder dan 1 meter :p En ja ik verander altijd de buttons naar triggers en visa versa. Rennen met de button heb ik gewoon nooit gewaardeerd.

17. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik zit op 2 meter van het scherm, op het puntje van de stoel ( lekker ontspannen dus :D ).
    Ik heb op de Xbox L1 op de linker trigger zitten ( dus de speler-verander-knop ) en op rechter trigger zit de sprint-knop.
    Schieten zit bij mij op de rode knop, slidings daarentegen zit weer onder blauw.

18. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Pff Fifa!!

19. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Je had m'n PES-tweelingbroer kunnen zijn :+

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Vierkantje = schieten
    Kruisje = passen
    Rondje = voorzet
    Driehoekje = doorsteekbal
    L1 = switchen
    L2 = taktiek aanpassen
    R1 = sprinten
    R2 = speciale beweging.

Zo speel ik, dat is de standaardinstelling van de oude PES delen.

Vroeger speelde ik alleen maar manual settings, maar tegenwoordig houdt dit in dat je na een pass en ontvangst van de bal nogmaals op L1 dient te drukken alvorens jij de controle krijgt. Anders gaat de CPU met de bal lopen. Dat is absurd en werkt voor geen meter. Dus moet ik semi-assisted spelen. Ook in het nieuwe deel werkt het zo, dat is wel jammer.

Deel Deze Pagina