JJ heeft PES nooit beter gevonden, ook niet in de tijd dat PES nog beter was. Dat maakt niet uit, maar het was en is simpelweg niet zo dat Fifa 2010 nou echt helemaal top was. Er zitten behoorlijk veel bugs en andere elementen (lobjes anyone?) in de game die het beoogde realisme van Fifa onderuit haalden. Daar had hij het niet over, ook niet over het overdreven fysieke aspect van de game, het leek soms wel worstelen. Die minpunten heeft hij amper of niet genoemd en dat is niet correct geweest. Ondanks dat Fifa 2010 de betere game was in 2010, had er meer gewezen moeten worden op de minpunten. Ik heb de game aangeschaft, al dat lyrische gedoe in de bladen en op het internet zorgden ervoor dat ik een footie kocht welke ik na een maand intensief spelen al niet meer interessant genoeg vond.
Verder was ik het met zijn preview behoorlijk eens overigens, ook met de flaws van PES, hij heeft gewoon gelijk. Maar dat is ook logisch, PES is behoorlijk veranderd, veel nieuwe onderdelen en dat zal zorgen voor inperfectie. Het gaat erom dat je het moois ziet dat Konami aan het bouwen is, dat gaat nu eenmaal niet in een jaar. Ik hoop echt dat Konami doorgaat daar waar ze nu gebleven zijn. Hopelijk zien wij, de gamers, dit ook en kunnen ze volgend jaar de game echt perfectioneren.
Maar PES 2011 gaat gewoon goed worden, zeker voor de liefhebbers van PES.
BTW, de preview versie die ik speelde van Fifa 2011 was simpel en ik kon met gemak pingpongend naar de overkant. Tegen een speler die Fifa fanatic is. What's up with that? Ik vond Fifa een heel stuk gemakkelijker spelen dan PES. Dat is precies waar de previewer van Xboxonly over struikelde, PES vroeg om oefening, daar waar Fifa verder gaat op de ingeslagen weg.
Laatst bewerkt: 4 sep 2010