Zo, net terug van een speelsessie bij een maat van me. Eerst even gekeken naar hoe hij Be a Legend ging spelen, zag er goed uit! Veel menuutjes, opdrachten die je moet uitvoeren van de coach en verschillende zaakwaarnemers. A.I. is oké, soms wat rare beslissingen maar vaak pakken ze ook goed de bal af en lopen ze goed vrij.
Daarna wat potjes gespeeld. Eerst Arsenal - Ajax. Arsenal natuurlijk niet met de juiste naam maar dat is allemaal aan te passen. Alle spelers zagen er goed uit, veel spelers met verschillende animaties en manier van lopen/schieten. Ook merk je meteen als een speler behendiger is, of juist een hele balvaste speler. Ik was Ajax, en dat speelde best lekker! Vreemd genoeg was Emanuelson na Suarez de beste speler dacht ik. El Hamdaoui zat er nog niet bij, eveneens als Ooijer. De spelers lijken erg goed zoals zij zijn in het echt, Suarez herken je ook meteen aan z'n kop! Alleen heeft hij langer haar, maar dat had hij 'vroeger' ook. Enoh, Sulejmani, De Zeeuw en Anita lijken ook erg goed.
Er was één moment in de game dat Sulejmani en Clichy in een opstootje kwamen (cutscene) en 'volgens mij', ik weet het niet zeker trok de scheids toen geel voor beide spelers.
Maar dan nu naar de gameplay. In het begin was het een beetje onwennig maar al gauw kregen we de smaak te pakken. Zo hadden wij beide een aantal mooie aanvallen wat resulteerde in een mooie kans. Zo ging ik met Suarez tussen twee spelers door en 'stifte' de bal over de keeper op de bovenkant van de lat. Dat chippen ging automatisch! Zal wel met de positie van de bal en de speler te maken hebben. Ook kreeg ik 1x de vrije trap mee toen 2 spelers mij insloten, ik tussen hun door probeerde te gaan en de schwalbe maakte.
Één keer kwam voor dat ik probeerde te spelen naar een speler links in de ruimte, maar hij naar de spits aan de rechter kant passte, dat was wel jammer. Ik druk en richt toch echt naar de juiste speler waardoor ik ervan uit ga dat die hem ook zal ontvangen. Maar ik denk niet dat dit zo vaak voorkomt.
Wat wel jammer was, was het feit dat we best vaak hadden dat, als je moet verdedigen en je wilt een sliding op de bal maken met een inlopende speler, dat je plots switchte van speler en bv je rechtsback een sliding op lucht maakt en de spits vrij kan doorlopen. Maar dit kun je veranderen. Door naar team select te gaan, op 'X' te drukken en dan kun je kiezen voor 1/2 assisted. Dat werkt stukken beter.
Verder speelt het lekker weg, veel spelers zijn uniek en zodra je een mooie goal maakt na een sublieme aanval schiet je vuist in de lucht van vreugde en heb je weer het bekende 'PES moment' te pakken.
Oja, ik zag nog dat je, dacht ik, van menu achtergrond kunt veranderen. Er zijn zover ik weet drie opties met verschillende kleuren. Natuurlijk allen met Messi erop.
Mijn keuze is gemaakt, en ik zal zodra de game uitkomt PES 2011 aanschaffen.
Laatst bewerkt: 30 sep 2010