Ik vergeet dan ook nog te melden dat PES6 iets van 37 stadions (waarom zit de Kuip bij PES6 erin en ziet het er schitterend uit en is het erna nooit meer teruggekomen?) heeft (met superpatch kun je er honderden hebben!). Ik weet dat PES2011 een stadioneditor heeft maar die mochten ze van mij wel uitgebreider maken en doe aub die onzin de volgende versie eruit.
Ook leuk dat je bij PES6 sneeuw kunt kiezen en dat je verschillende scheidsrechters hebt.. en dat de ene wat sneller fluit (japanner bv.) dan de andere (engelse bv.)
Grafisch is het wat minder natuurlijk.. PES2011 is vooral vooruit gegaan op lijkende spelers. Maar de sfeer in het stadion is bij PES6 echter beter dan PES2011. Tifoacties, vuurwerk.. ga maar zo door..
Hopelijk wordt PES2012 een verbeterende versie van PES2011, doe er eens wat fucking sfeer in dat je na paar maanden nog niet de entrance scenes wilt doorklikken en meer mogelijkheden van weer (plensbuien of motregen, sneeuw, velden die moderig worden gedurende match) en meer stadions (geen arena's maar leuke stadion zoals Sampdoria, Kopenhagen, de Kuip, Goodison Park, St. Liege etc).
En dan vergeet ik ook nog de onderscheid tussen thuis- en uitvakken. Bij PES6 kun je dit allemaal instellen en zelfs instellen hoe vol het vak zit. Ik speelde laatste FIFA (absoluut niet mijn ding) maar ik keek wel mijn ogen uit naar de uitvakken.. echt overduidelijk en ook nog juist.
Laatst bewerkt: 18 jan 2011