1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2011

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Helemaal mee eens...
    Zoals Ralluf ook al eerder zei, vermaak ik mij prima met de huidige Fifa serie.
    Alleen het échte PES gevoel van 3 seizoenen geleden heb ik daarna niet meer mogen ervaren. Met deze bijzonder positieve berichten lijkt het weer iets unieks te worden! Ben heel erg benieuwd!
     
  2. Gi-Joe

    Gi-Joe Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klinkt allemaal wel erg positief. En er is nog behoorlijk wat tijd om zaken te finetunen.
    Zoals velen kan ik niet ontkennen dat Fifa een sterke ontwikkeling doormaakt. Maar hoe veel ze zich ook verbeteren, in één aspect zal PES altijd beter zijn: speler individualiteit. In een Pes spel moet je echt 100% geconcentreerd zijn om een speler als Messi te stoppen, in Fifa is het vrij eenvoudig en is messi niet van uitzonderlijke klasse. Verder vind ik Fifa té realistisch. Je speelt vaak saaie potjes die meer op een schaakspel lijken dan op een wedstrijd (eigenlijk wedstrijden die je in het echt ook steeds vaker ziet).

    Wat mij betreft mag PES wel een beetje arcade blijven!!
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Er schijnt overigens een option in te zetten om zelf de snelheidsflow van de game te kunnen instellen. Dat zou wel vet zijn voor degene die graag wat sneller (=meer arcade) willen spelen, maar degene die graag wat meer realistisch willen spelen kunnen dat dan ook (zoals ik zelf).

    Ik ben het volledig met je eens wat betreft individuele spelerskwaliteiten, ook ben ik van mening dat PES meer dynamiek heeft, m.a.w. veel meer diversiteit in de situaties tijdens een wedstrijd.

    Ontopic over PES 2011:

    Het is echt voor het eerst sinds jaren (PES6) dat ik echt uitkijk naar een nieuw PES deel. Er echt zin in hebben, dat is lang geleden. Zou het dan toch echt gaan gebeuren? Krijgen we weer een echt goede PES game in de handjes? Het klinkt zo lekker allemaal, heel veel punten waar ik een hekel aan had (scripted passing, ongevraagde AI hulp van je medespelers) schijnen een stuk beter te zijn als ik de previews mag geloven.

    De AI van de CPU tegenstander is voor mij niet eens van groot belang, het gaat om de AI van mijn eigen team. Ik wil niet meer dat mijn spelers ongevraagde acties gaan ondernemen of wanneer ik de controle heb over een speler dat hij gewoon stopt met rennen bij een hoge steekpass. Hopelijk is dat verbeterd.

    Sinds de previews van onafhankelijke sites ga ik pas wat meer geloven dat het echt vet zal worden. Perfect zal het niet worden, hoeft ook niet. Als ik maar weer het gevoel krijg dat je het spel moet leren masteren en dat er een duidelijk verschil gaat zijn tussen goede spelers en amateurs.
     
  4. Gi-Joe

    Gi-Joe Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk er nu al naar uit om het spel uit te proberen op de Gamescom dit jaar. Dan kan ik met zekerheid zeggen of het echt een goede game wordt..

    Velen zullen het niet met me eens zijn maar als PES de beloofde toevoegingen goed implementeerd (en Fifa 11 enigzins op zijn voorganger lijkt) hebben we naar mijn mening een nieuwe koning footie *)

    Dit komt trouwens ook omdat ik het PES spelletje in het algemeen leuker vind dan Fifa...
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2010
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja cyrax, als je mij maar elk jaar gelooft gaat het vanzelf een keer uitkomen :x :D
    Maar inderdaad. Alles lijkt op een PES die de achterstand op FIFA volledig inhaalt. FIFA weet ook dat individualitet het beste is van PES, wat zij niet hebben. Dus jatten ze de individualiteit van PES en noemen het 'personallty' Wel jammer, want uiteindelijk heb je na een paar jaar twee dezelfde soort spellen die steeds de beste zaken van elkaar overgenomen hebben ( FIFA meer van PES trouwens ).
    Het enige wat ik graag bij PES wil zien is een betere online functionaliteit.
    Als PES iets vergelijkbaars als FIFA clubs zou maken bij lagloos werkende online dan is PES 2011 perfect voor mij. Dat zal dan ook niet gebeuren, want Konami heeft niets aan een perfect spel. Wat zouden ze in de volgende versies daar dan nog aan toe moeten voegen?
    Daarom reken ik voorlopig op lagloze 1 vs 1 t/m 2 vs 2 en wacht voor de rest op volgend jaar.
     
  6. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    bij PES 2010 is het bij in 9 van de 10 gevallen lagloos online, dus heb goede hoop dat PES 2011 ook goed zal presteren!
     
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ook als je ranked speelt tegen Engelsen? Daar schijnen nogal eens klachten vandaan te komen...
     
  8. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm ik speelde laatst op de PS3 alleen maar ranked wedstrijden over de hele wereld en dat ging goed. Op de xbox 360 niet meer geprobeerd.
     
  9. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan niet eens. PES is regiogebonden.


    --------------------

    En ik snap nooit die zogenaamde individualiteiten in PES. Want wat zijn die dan?

    Het enige verschil tussen Lurling en Messi is, dat Lurling constant tegen gewerkt wordt door de AI, en Messi steeds geholpen. Messi kan ook door mijn spelers heen rennen. Mijn verdedigers kunnen ineens 40% minder dan wanneer er een mindere aanvaller op hun af komt.

    Nou, als dat de individualiteiten in pes zijn, dan heb ik dat liever wat minder. Sommige trucjes kunnen alleen enkele spelers, maar dat is in mijn ogen dan ook de enige individualiteit in het spel)


    Messi (en andere topspelers) vind ik helemaal niet overrated, zoals vele beweren. Ik kan hem prima verdedigen. Echter als de AI met grapjes komt als deze, dan ios het niet te doen:

    - mijn verdediger die ik niet kan selecteren
    - verdedigers die gewoon op zij gaan
    - als ik de bal af pak hij weer via een kluts altijd bij Messi komt, soms wel 5 keer op een rij in 1 actie
    - Messi gewoon door mijn speler heen loopt of de bal door mijn speler gaat (ghosting)
    - Mijn spelers ineens aan het veld stropen bij een dipe bal
    - bij een diep bal op messi, waarbij ik voorsprong heb, mijn verdediger ineens een gekke inhoudactie doet, ipv dat ik rustig de bal kan op pikken staat messi alleen voor de goalie
    - als ik de bal wil weg schieten dat die animatie net zo lang duurt tot messi hem weer kan blokken
    - mijn keeper een zacht prutsschotje laat gaan

    etc etc etc


    Als dat gebeurd heeft dat niks met Messi te maken, maar met de cheatende AI, die Messi bevoordeeld. Onmogelijk hier wat aan te doen.

    Ik heb dat dat er uit is.

    Messi mag van mij sneller zijn, hij mag beter schieten, hij mag beter passen, zijn reactie mag iets sneller zijn, ga zo maar door. Maar als ik de bal afpak, moet de bal niet gewoon door het been van mijn speler gaan zodat Messi weer alleen op de keeper af kan.

    Ik krijg haast nooit ''eerlijke'' tegendoelpunten online. En dat ben ik helemaal spuugzat. Echt elke pot online moet je tegen je tegenstander spelen, en als die een topteam kiezen, speel je ook 90 minuten tegen de cheatende AI.

    Ik wil 1 tegen 1 online waarin skills moeten uit maken wie er gaat winnen. (in het overgrote deel van de potten, er mag ook wel eens geluk bij komen natuurlijk, maar dan wel echt geluk, en niet gescript nepgeluk)


    Skills en het spelen van voetbal moet beloond worden, niet het kiezen voor een topteam
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2010
  10. Gi-Joe

    Gi-Joe Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch zullen ze de individualiteit van PES niet zomaar kunnen evenaren, evenals dat geldt voor de bal physics.. Ik denk dat de engine van fifa zich daar gewoon niet zo voor leent.. Wat me ook stoort aan Fifa zijn de perfecte passes en die bananenballen =(
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2010
  11. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens, wat ik ook echt totaal niet begrijp is het volgende. Natuurlijk kan het spel er niks aan doen.

    Ik speel gister tegen de nummer 4 van de ranking. Inter-NAC. Ik kom 2-0 voor. En bij elke herhaling zegtie: ''don't worry''. Nou, dan voel je hem al wel aan komen.

    Rust, 2-0 voor, aftrap, en ja hoor. Lagswitch. Hij maakt snel de 3-2 voor hem. Lagswitch uit. Ik creeer nog enkele kansen gaan er niet in, 3-2 voor hem gebleven.

    WAT IS DAAR NOU DE LOL VAN???????

    En ik speel 2009, een game van 2 jaar oud, en dan nog gaan cheaten om hoog op die ranking te komen.

    Echt te zielig voor woorden.


    Ik speel nu op de ps3, en dan kan je splers niet uit sluiten, dat je ze niet meer tegen komt. Op de xbox kon dat wel, met avoiden, alleen dit werkt voor geen meter. Want ik kwam nog regelmatig die ''gev-avoide'' spelers tegen.

    Waarom kan je zo een gast niet eens en voor altijd uit je potentiele tegenstanderpoul flikkeren? Gewoon voor elke game. Dat zou wel beter zijn.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2010
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Deels met je eens.. Je mag natuurlijk geen gelijke kansen hebben als je met FC Volendam tegen Barca speelt.
    Maar van die falende AI ben ik ook al behoorlijk zat.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik las ergens dat er geen manual schieten is trouwens? Dat is wel een beetje jammer.
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    O nee? Waar heb je dat gelezen? Ik kan me niet herinneren dat ik dat gelezen heb...
     
  15. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch is het zo Han.
     
  16. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan wel richting etc. geven maar 100% manual is het niet, althans volgens Jon Murphy via twitter.
     
  17. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    Bert, ik snap niet dat je het nog speelt aangezien je echt zo verschrikkelijk loopt te klagen.
    Niet dat je geen gelijk hebt hoor maar ik zou allang gestopt zijn.
    Je speelt toch voor je plezier ?
     
  18. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    edit

    Omdat ik voetbal wil spelen. Omdat ik daar gek van ben. Dus dan ben je wel veroordeeld tot PES.

    En ik ben niet verschrikkelijk aan het klagen. Ik zit bovenop het nieuws, ben helemaal niet negatief over pes 2011, en gister kwam ik weer een cheater tegen. 1 berichtje daarover omdat er gewoon wat aan gedaan moet worden. Ik snap gewoon niet dat ontwikkelaars het zulke gasten alleen maar makkelijk maakt.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2010
  19. Gi-Joe

    Gi-Joe Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp ook dat Fifa je nooit heeft kunnen pakken? Of heb je het nooit uitgeprobeerd? Ik vind Fifa op zich behoorlijk vermakelijk alleen zal het me nooit zó boeien als een goede PES..
     
  20. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA kan me nog steeds helemaal niet boeien. Voornamelijk omdat je daar amper echt voetbal mee kan spelen. Met pes kan dat wel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina