Dat kan niet eens. PES is regiogebonden.
--------------------
En ik snap nooit die zogenaamde individualiteiten in PES. Want wat zijn die dan?
Het enige verschil tussen Lurling en Messi is, dat Lurling constant tegen gewerkt wordt door de AI, en Messi steeds geholpen. Messi kan ook door mijn spelers heen rennen. Mijn verdedigers kunnen ineens 40% minder dan wanneer er een mindere aanvaller op hun af komt.
Nou, als dat de individualiteiten in pes zijn, dan heb ik dat liever wat minder. Sommige trucjes kunnen alleen enkele spelers, maar dat is in mijn ogen dan ook de enige individualiteit in het spel)
Messi (en andere topspelers) vind ik helemaal niet overrated, zoals vele beweren. Ik kan hem prima verdedigen. Echter als de AI met grapjes komt als deze, dan ios het niet te doen:
- mijn verdediger die ik niet kan selecteren
- verdedigers die gewoon op zij gaan
- als ik de bal af pak hij weer via een kluts altijd bij Messi komt, soms wel 5 keer op een rij in 1 actie
- Messi gewoon door mijn speler heen loopt of de bal door mijn speler gaat (ghosting)
- Mijn spelers ineens aan het veld stropen bij een dipe bal
- bij een diep bal op messi, waarbij ik voorsprong heb, mijn verdediger ineens een gekke inhoudactie doet, ipv dat ik rustig de bal kan op pikken staat messi alleen voor de goalie
- als ik de bal wil weg schieten dat die animatie net zo lang duurt tot messi hem weer kan blokken
- mijn keeper een zacht prutsschotje laat gaan
etc etc etc
Als dat gebeurd heeft dat niks met Messi te maken, maar met de cheatende AI, die Messi bevoordeeld. Onmogelijk hier wat aan te doen.
Ik heb dat dat er uit is.
Messi mag van mij sneller zijn, hij mag beter schieten, hij mag beter passen, zijn reactie mag iets sneller zijn, ga zo maar door. Maar als ik de bal afpak, moet de bal niet gewoon door het been van mijn speler gaan zodat Messi weer alleen op de keeper af kan.
Ik krijg haast nooit ''eerlijke'' tegendoelpunten online. En dat ben ik helemaal spuugzat. Echt elke pot online moet je tegen je tegenstander spelen, en als die een topteam kiezen, speel je ook 90 minuten tegen de cheatende AI.
Ik wil 1 tegen 1 online waarin skills moeten uit maken wie er gaat winnen. (in het overgrote deel van de potten, er mag ook wel eens geluk bij komen natuurlijk, maar dan wel echt geluk, en niet gescript nepgeluk)
Skills en het spelen van voetbal moet beloond worden, niet het kiezen voor een topteam
Klik om te vergroten...