1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaleDop

KaleDop eW

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van de variatie aan doelpunten is een grap toch? Ik zie (bijna) alleen maar schoten van buiten de 16. Totaal geen voorzetten, nooit een speler die 1 op 1 op de keeper af gaat en weinig steekballen.
    Begrijp me niet verkeerd. Het hoeft geen Fifa te zijn, maar dit ziet er imo alles behalve geruststellend uit.

2. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Zo, je kijkt even een weekje niet hier en gelijk zijn we een deel verder.
    Maar nog geen demo voor de 360 en de adviesprijs ligt op €40,- begrijp ik.

Wat was de precieze reden van het uitstellen van de demo? :)

3. djoggoman14

djoggoman14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Regular cheats will be forced to play each other & regular disconnects banned

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Als de adviesprijs op 40 euro ligt, dan zal het me niets verbazen als de Media Markt en de Saturn de eerste week ook nog wel even 'stunten' met 30 euro ofzo...

Volgens mij was dat jaren geleden trouwens al zo met PES4 en PES5, die dan de eerste dagen maar 40/45 euro ofzo waren bij de FRS, ipv 60.

5. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ze maakte voor de UK de regio verkeerd, waardoor die het niet konden spelen.
    Toen hebben ze blijkbaar maar alles over één kam geschoren en besloten het voor alle regio's van de Xbox niet uit te brengen.
    Wanneer de demo wel komt is niet duidelijk. Alleen dat het in september is.

6. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kunnen er al patches zijn voor de PC-demo waarbij je iets van 20 teams kan kiezen? Komen al deze extra teams uit PES 2011 dan?

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    _O_

Gisteren voor het eerst de hele avond met een maatje de demo gespeeld. Damn, wat een game zeg. Als je tegen elkaar speelt dan openbaart zich de echte game, gruwelijk. De mooiste goals, aanvallen, acties verdedigende acties en toffe momenten gezien in een avondje voetbal. Ook genoeg shit dat net mislukte, maar dat de fout dan bij jezelf lag, heerlijk.....

Ik ben echt positief verrast, het voelt allemaal heel goed. Er zijn weinig zaken waarvan ik echt vind dat ze niet kunnen op pure gameplaygebied. Afgezien van de keeper en de scheidsrechter dan :D

8. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Pffff Konami en online |:-

9. TStooker NL

TStooker NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    shit hee moet je die cyrax is horen. Vorig jaar leek pes terug te komen en iedereen riep dat ook maar volgens mij alleen maar omdat we/de oude fans (waaronder ik zelf) dat graag wilden. De oude games barsten van het karakter maar vooral van perfect (bal-) fysics.

Maar helaas werd ik na aankoop van beide footies toch weer teleurgesteld door PES. Het simpele wisselen van speler dat niet goed genoeg werkte heeft het voor mij verPEST. En hoewel het online wel al iets beter was (online ML is echt tof) kon het niet in de schaduw staan van Fifa (qua online). Ik heb dit jaar gedacht ik koop gewoon blind Fifa en kijk niet meer naar PES maar ik ben nu toch wel heeeel erg benieuwd. Het enige dat ik niet zo goed vond en vind aan Fifa zijn de balfysics. Je went er wel aan maar hij is toch wel erg floaty.

Ik kan niet wachten op de 360 demo iig.

Laatst bewerkt: 30 aug 2011
  10. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja en het wisselen van speler is ook enorm verbeterd en gewoon goed nu...tenminste,dat heb ik gelezen hier.

11. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Heb maar een paar potjes kunnen spelen maar het speler wisselen gaat nog steeds niet hoe ik het wel en krijg af en toe het verkeerde mannetje. Verder is het verdedigend niet super. Geef je tegenstander een voorzet loopt de aanvaller zo uit je rug en knikt hem binnen. Volgens mij kan je niks doen aan dat soort dingen.

Fifa koop ik ook zeker. PES wacht ik nog eventjes af maar koop hem vast wel weer in december zoals gewoonlijk!

12. TStooker NL

Leuk Bevonden:
    2
    haha ik probeer ook altijd maar een footie te kopen, maar uiteindelijk koop ik ze elk jaar weer beide en verkoop ik naar een tijdje een van de twee weer. De laatste waren was dat toch steeds pes die de deur uit ging. Dat vond ik heel raar als echt PES purist vanaf het eerste uur. Vooral de eerste keer!

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Vorig jaar was het duidelijk dat PES de goede kant weer op ging. Ik was zelf niet helemaal kapot van PES 2011, maar ik zag wel de potentie. Je hoort mij niet snel zeggen dat PES weer terug is, ook nu zal ik dat niet zeggen. Niet omdat ik denk dat het gameplaywise een probleem gaat worden, maar omdat het online gedeelte het grote gevaar is voor PES op dit moment. Het is angstvallig stil daar bij Konami, and that worries me.

Deze demo heeft mij voor het eerst sinds PES6 weer echt het gevoel gegeven van vrijheid en dat ik een spel speel dat af is (ervan uitgaande dat de keepers en de scheids opgelost gaan worden). Ik durf nog niet te roepen dat The King terug is, omdat het ook niet meer relevant is. PES zal geen koning voetbal meer worden, de fanbase van Fifa is daarvoor te groot. Het maakt niet uit hoe goed PES gaat worden, veel van de fanboys van Fifa zullen niet overstappen. Zoals ik dat ook niet snel zal doen naar Fifa toe. Ik kan er niet goed aan wennen, dat geeft niet. Ieder zijn voetbalspel.

Maar ik wil wel even tegen de haters van PES zeggen: Wees blij dat PES weer echt goed is, op deze manier blijft ook Fifa zich verbeteren. Ze kunnen niet zonder elkaar, het wordt tijd dat men dat eens beseft.

@Danny,

Je kunt er genoeg aan doen, het wisselen loop super overigens. Ik zal je een tip geven (controls PS:cool:: Wanneer je tegenstander langs de flanken loopt, ga dan niet met het door jou geselecteerde spelertje achter hem aanlopen, maar druk op het vierkantje om druk te zetten met een andere speler. Ga zelf dan naar de zestien en verdedig de boel daar, zo speel ik altijd en dat werkt nu ook gewoon goed.

Het switchen werkt echt goed, je kunt ook met je rechterpookje switchen.

14. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Verdedigend is het juist veel beter! Het is uitdagend en als je het goed doet houd je ook nog je verdedigingslijn in tact. Dat laatste moet ook wel, want als je uit positie bent, maakt de CPU daar gelijk gebruik van.
    Vroeger verdedigde je vaak met de A-knop, eventueel de X-knop om een verdedigertje er bij te halen voor assistentie.

Nu is de beste manier om eerst afstand te houden daar RT+A te gebruiken en als je in de juiste positie bent laat je RT los ( blijf wèl A ingedrukt houden! ) , waarop het spelertje automatisch de tackle doet.

Het volgende filmpje laat het goed zien:

Kortom, je moet weer helemaal opnieuw leren verdedigen, net zoals met alle goede delen het geval was ;)

Oh ja, een goede hulp is ook de training-challenge-mode! Daar wordt dit ( en andere verdedigings-vormen ) nogmaals getoont en dan mag je het daarna zelf proberen. Doe je het goed dan haal je ( virtuele ) bekers :)
    Het is leuk en ook nog eens leerzaam!

15. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Mijn vraag ieder jaar is eigenlijk: " Kan ik FIFA naast PES kopen of niet? " Aangezien ik meer een master league/ manager mode type ben ( niet online ) wil ik alles uit een mode halen en tja dan ben ik " bang " dat ik op een gegeven moment 1 van de titels laat liggen en dat vind ik zonde van het geld. Ben gewoon erg benieuwd naar de vernieuwde manager mode van FIFA incl blessures etc maar ben altijd een PESfan geweest. Natuurlijk beslis ik altijd zelf maar ik zou jullie gedachte hierover weleens willen weten.

16. TStooker NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ik speel voetbalgames als voetballer en als voetballiefhebber. Daarom speel ik het spel dat het dichtst in de buurt komt van de werkelijkheid i.c.m. de gameplay. Welk spel dat is verschillen de meningen over en dat is ook prima. Volgend punt dat net zo belangrijk is voor mij is het online gedeelte daar besteed ik 90% van de tijd van het spel aan. Hoe de interface er uit ziet en of het gebruiksvriendelijk is boeit me niet als het maar bijna altijd goed tot uitstekend speelbaar is. Daar is de afgelopen jaren een duidelijke winnaar.

Mensen roepen wel eens dat PES voor dribbelaars is en dat dat niet realistisch is. Dat is maar ten dele waar. Ik ben daarmee eens als je er als verdediger nauwelijks iets tegenover kunt stellen. Er zijn gewoon spelers die op hoge snelheid een verdediger uit kunnen spelen dat is in het echt ook moeilijk te verdedigen. Niet happen en rugdekking geven is een uitstekende optie die blijkbaar goed is uitgewerkt in het nieuwe deel.

In deel 4, 5 en 6 kon je gewoon door te sturen een man uitkappen, maar dan moest je wel goed timen en dat is cool. Verder had je nog de RS waarmee je rouletes e.d. kon uitvoeren (zonder L2 te hoeven gebruiken). Dat vind ik nog steeds het beste. Ze kunnen best meer tricks aan die stick koppelen maar waarom L2 erbij? En ik vind het best als er veel trucs in het spel zitten maar die moeten wel op skillbasis uitgevoerd worden en niet door ze te linken.

p.s. ik had me voorgenomen niet op de forums te komen.... voor je het weet staat er weer een heel verhaal :D

17. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Het verdedigen was lastig maar snapte het wel. Maar als er een voorzet komt en mijn verdediger blijft staan en hij laat z'n speler 2 meter voor hem komen kan ik er niks aan doen. Hij stond gewoon goed opgesteld. En had bij 1 doelpunt dat de verdediger verkeerd instapte en een omweg maakte om bij de bal te komen. Zijn gewoon van die kleine dingetjes waar ik me aan irriteer.

Verder vond ik het wel vrij goed hoor. Verdedigen moet ik idd ff onder controle krijgen maar dat had niks met deze momenten te maken! Maar heb alleen eventjes bij een vriend kunnen spelen want het zelf geen PS3. Dus eventjes wachten tot ik weer kan gaan oefenen!

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Tja Master League blijft voor mij echt een geniale single player mode. Daarnaast vind ik dat PES mij blijft vernieuwen zelfs na 100 games, omdat de gameplay niet repetitief is.

19. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    De Master League is de reden dat ik dit jaar, na een afwezigheid van twee jaar, weer PES in huis haal. Ik mis het.

20. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Als je puur offline speelt En je bent al een pesfan zou ik voor pes gaan. Ml mode is naar mijn mening zeker veel beter dan manager mode van FIFA. En zoals het spel er nu uit ziet wordt het een sublieme spelervaring, pes zoals pes hoort te zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina