Don! Chill jonge!
Ik denk dat je post iets te negatief opgepakt is door sommige hier.
Maar aan de andere kant is dat niet zo raar als het een arcade game genoemd wordt, want dat is in mijn ogen niet zo.
Om even inhoudelijk te reageren snap ik wel wat je bedoeld. Op het eerste gezicht lijkt PES ook gewoon op een Arcade game. De japanse menutjes, geluidjes, lettertypes en dingetjes als de training mode komen inderdaad zo over.
Op het gebied van animaties is het ook geen topgame zoals FIFA. Grafisch is het redelijk te noemen. Echter, als je de game langer speelt en uiteindelijk ziet wat de game onder de motorkap heeft kan je duidelijk zien dat het absoluut niet om een arcade game gaat. Sterker nog, de game heeft een vrij steile leercurve die je vooral tegenkomt als je op de hoogste moeilijkheidsgraad speelt.
Spelers hebben speciale vaardigheden die je naar eigen inbreng in kan zetten en op tactisch gebied is heel erg veel mogelijk. Dit zijn dingen die ik persoonlijk bij de grote concurrent echt mis.
Tot 2011 ging dat in de nextgen versies gepaard met niet echt lekkere gameplay, maar dit jaar lijkt dat weer goed te zitten.
Laatst bewerkt: 14 sep 2011