Mijn reactie op de demo na een aantal potjes:
+ Dribbelen gaat al veel beter en soepeler dan vorig jaar .
- Echter is dit nog steeds houterig, nog een hoop te doen voor de volgende PES dus!
+ Schietsysteem blijft heerlijk, harde pegels en voetzoekers afvuren op de keeper. Tof!
- Nu we het toch over de keeper hebben.. Waardeloos, eerste potje tegen mijn broer 2-2 gespeeld en drie van de vier goals waren makkelijk tegen te houden. Als ik de filmpjes hier zie, maken ze soms ook enorm rare 'blunders' (understatement).
+ Het spel gaat redelijk snel, loopt lekker!
- Blijkbaar te snel voor de verdedigers, want ik vind het maar een ballensysteem () om mee te verdedigen. Bij PES2011 was verdedigen makkelijk IMO, maar als je nu de bal af probeert te pakken dmv. een tackle of sliding, ziet het er vaak nogal knullig uit. Kan zijn omdat ik met Glasgow speelde, maar als ik recht van voren kwam kon hij vaak de bal niet eens afpakken of wegtacklen (over de bal heen). Mijn eigen onkunde, maar ook wat van PES, IMO.
+ Met de aanvallers is hier wel van te profiteren, omdat (bij mij) de verdediging vaak niet goed meeliep met de spitsen. En ja hoor, de passjes blijven tof, zo lekker manual. Daar houd ik van (ook bij FIFA; manual settings), heel leuk!
- De sfeer vind ik niet zo geweldig dit keer. Ik vergelijk het nu met FIFA (beetje lame, misschien?), maar in die demo vond ik zelfs nog meer sfeer zitten. Het ziet er bij PES namelijk nogal saai uit, het beeld.
+ Camera is tof, though.
Het wordt voor mij moeilijk dit jaar, geen idee of ik hem wel of niet ga kopen. Misschien wat vaker potjes spelen, om me te overtuigen. Ben wel het 'geweldigvrijeleuke'-gevoel bij PES kwijt na een paar potjes, vanwege de houterigheid en het verdedigen. Hij wordt sowieso gekocht, maar ik denk zelf iets later.
Laatst bewerkt: 14 sep 2011