1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Laat het maar zitten. Je komt hier alleen maar om PES te bashen.Vorig jaar deed je exact hetzelfde.Tof voor je dat je PES niets aan vindt, ik hoor je alleen niets zeggen over de gameplay. Kan ik daaruit -andermaal- conluderen dat je weer de demo niet hebt gespeeld maar wel weer het hoogste woord wil hebben? Ik ben bang van wel, of zit ik ernaast?

Oh ja, ik heb geen sprintbug dude....... Ik speel de PS3 demoversie.....

@Han,

Het spel verdient geen 9 in deze staat. Met beloftes gaat het cijfer toch niet omhoog? Er werd ook gezegd dat in de 2de demo de keepers veeeeeeel beter zouden zijn? Ze zijn nog steeds ruk, dus die beloftes zijn eigenlijk schandalig. Ik heb liever dat al die gasten hun muil houden met hun gelieg en bedrieg. De keepers zijn kut, klaar. En daarom verdient het spel een nipte 8, niet meer. Dat kan gewoon niet, het is een schande. Eigenlijk voel ik me voor lul gezet door al die gasten die een finalbuild speelde en deden alsof het een super PES was. Dat is het niet...... En niet alleen door die keepers.

Laatst bewerkt: 15 sep 2011
  2. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Maar ik zei toch: Àls ze de keeper acceptabel krijgen...

3. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het spel is niet zo briljant als dat WENB en al die andere previewers ons wilden doen geloven. Met dat gelul over dat de keepers beter zijn in de 2de demo enzo... Denken ze dat we debielen zijn ofzo.....

Ik vind het persoonlijk een 8 waard zoals het nu is. Met betere keepers en een goede online verbinding zou het een 9 kunnen worden, mits het spel geen rare bugs gaat vertonen straks die zogenaamd door een patch worden verholpen. Als je twee jaar werkt aan een voetbalgame, dan snap ik niet dat de keepers zo ruk zijn. Schandalig.

4. TStooker NL

TStooker NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb er nog maar drie potjes op zitten en loop hier een paar pages achter op het forum, maar ik had weer zoals ik dat vroeger ook met elk nieuw deel had dat ik echt moest wennen. En stukje bij beetje krijg je er gevoel voor. Volgens mij wordt ie meesterlijk.

Ren bug heb ik niet meegemaakt en ook nog niet échte keepersblunders (maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen als ik het zo lees). Maar daar maak ik me ook niet zo'n zorgen om. Die zullen er heus wel uit gepatched worden. Het wat ik me afvraag is of het online meteen goed speelbaar is en niet pas als de meeste uitgespeeld klaar zijn met het spel en er een kleine groep overblijft.

Fifa ook gespeeld. Ook geen kwaad woord over die game hoor. Ziet er geweldig uit speelt heerlijk en de bal lijkt eindelijk wat sneller te bewegen.

5. TStooker NL

TStooker NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zo krijgen we ineens een andere Cyrax te zien hee! Ik vind als de keepers iets beter worden en het online goed is gaan we weer naar ouderwetse cijfers tussen de 9 en 9,5.\o/

6. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    Zit jij bij hem in de kelder ofzo? hoop je vandaag een keer uitgelaten te worden?

Ik vind PES 12 een goede game, maar niet zo goed als velen previews en vooral WENB deden vermoeden... maar uiteindelijk koop ik toch altijd PES omdat Fifa mij niet lang genoeg kan boeien, 1 maandje, en dan is het weer klaar. Dus koop gewoon weer PES 12, maar er zitten wel weer kleine punten van irritaties in, tenminste, in de demo... waarschijnlijk dan ook in een retail

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    In mijn kelder zitten alleen vrouwen van boven de 18. En die hebben inderdaad een riem om, maar niet om uitgelaten te worden.

Ik vind de game beter dan ik had verwacht voordat er previews e.d. kwamen. Hij is duidelijk verbeterd t.o.v. het vorige deel. Maar door de previews en de 1ste demo (die duidelijk beter was dan de 2de demo op de een of andere vreemde manier) leek het spel echt briljant te worden. Dat is niet zo, het is een hele goede footie, maar het blaast me niet weg of iets dergelijks.

Omdat ze dit jaar weer hebben zitten lullen geef ik ze niet meer het voordeel van de twijfel. Gewoon zeggen dat de keepers veel beter zijn in de retailversie om vervolgens doodleuk te melden dat er een patch komt na release van de game. Ik blijf erbij dat het niet zo moeilijk is om de keepers op normaal niveau in het spel te implenteren, aangezien PES 2011 gewoon normale keepers had. Hoe moeilijk kan het zijn.

8. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    wat is er beter in de 1e demo dan aan de 2e demo dan??

ik heb namelijk wel eens wat vage momenten met steekpassjes dat die neit naar de goede speler gaan.. ik speel met pass met 0 streepjes hulp
    en soms houden spelers een beetje in..

maar dat staat in het niets met deze geweldige game, alleen hoop dat die dingen nog ff aangepast kunnen worden(als dit nl in de 1e demo niet was zal het wel niet zoveel werk zijn)

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    De pace van de game in de 1ste demo beviel me meer. Het is niet echt een heel groot verschil, maar het voelde gewoon beter. Het dribbelen voelde lekkerder, maar dat kan aan mij liggen. Ik vond hem gewoon simpelweg beter aanvoelen dan die 2de demo....

10. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik ook. De 1e demo voelde beter aan tijdens het spelen, alsof je een 'voltooide' game speelde die klopte ( keepers uitgesloten )

De 2e demo voelt anders aan, schieten vind ik verbeterd t.o.v de 1e demo, maar het dribbelen voelt onzeker aan af en toe. Alsof je met Suarez aan het dribbelen bent, die zich op zijn manier erdoorheen worstelt.. soms wordt de bal vergeten, dit zou dan nog aan mij kunnen liggen, om welke reden dan ook.

En dan die sprint-bug, die de 360demo lijkt te hebben, maar dan ook weer niet bij iedereen.. bij mij wel in ieder geval, bloedirritant..

11. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    heb ff wat pagina's gemist omdat er zoveel gepost werd en ik druk was. maar sprint bug?

12. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ai ai ai...

Dat was het eerste, alles overheersende en teleurstellende gevoel, dat zich meester van mij maakte nadat ik de demo twee keer doorgespeeld had. 5 Min. was al genoeg geweest om tot onderstaande conclusie te komen, maar ik wilde het niet geloven. Ik wilde mezelf voorliegen om deze teleurstelling te voorkomen. Ik had het van de daken willen schreeuwen als PES terug was geweest, maar dit is zachte poep. En dan met name door onderstaande, alles verpestende, amateur-achtige bugs/onvolkomenheden/luiheid/...Echt volkomen triest dit. Bah.

-Keepers zijn VER-SCHRIK-KE-LIJK
    -Schoten zijn scripted/arcade*
    -Ren bug
    -Meer hoef ik niet te vertellen, bovenstaande verpest alles op de LANGE termijn.

* Het schiet systeem voelt lekker aan, beter dan Fifa, maar er zitten erg veel scripted momenten tussen. Voorbeeld: Ik speelde met Bayern München. Ik pas de bal vanaf de rand van het strafschopgebied met Ribery naar Neuer. Die laat de bal lopen en hij rolt panklaar voor de voet van Robben. Tot zover alles goed, maar nu komt het; ik geef geen richting, geen kracht aan, ik druk enkel op de knop om te schieten. Nu mag je verwachten dat de baan en kracht van het schot wordt bepaald door jou toedoen, maar nee, de bal vliegt als een raket de kruising in, de keeper met niveau 0, vertwijfeld achterlatend. Leuke goal, maar ik maakte hem niet...Snappen jullie? Fifa heeft hier minder last van (o jee, wat zeg ik nou :)

Ik voel me als een junkie die niet meer hoeft af te kicken van zijn PES verslaving. Daar zorgt de drug, 'de game' zelf wel voor...

13. Tricarico10

Tricarico10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net even 5 potjes PES gedaan, weer.
    Bedankt Cyrax en Jows over het instellen van manual off the ball.

Ik vind het spel echt heel erg goed. Na pes 5 (Persoonlijk de beste PES) is dit de beste pes sinds jaren. Off the ball werkt zo goed, als je het door hebt, of je maakt een loopbeweging om vrij te komen of je maakt een loopbeweging om de andere meer ruimte te bieden. Heerlijk. Pass-animaties zijn zo mooi gemaakt dit jaar, Dribbelen heerlijk.
    Deze potjes geen ren-bug, geen slechte keepers. Als dit gewoon klopt (zoals ik deze potjes heb mogen ervaren) dan is dit echt een heel erg goed spel!
    Verdedigen begrijp ik ook iets beter, Dank Han! En ook dit vind ik een stap vooruit richting nog realistischer voetbal.

off topic: Hoe heette die gamezaak ook alweer waar je vorig jaar PES drie dagen eerder kon kopen? Hij heeft filialen in Breda en Tilburg meen ik mij te herinneren....

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik begrijp wat je bedoelt. Ik weet niet of je assisted uit hebt staan, maar ook het schieten staat standaard op assisted. Dat is eigenlijk niet relevant, want het hoort gewoon standaard al op unassisted te staan. Dat moet je dus zelf doen, en dat maakt het schieten heel anders. Maar goed, daar heb je online dus geen zak aan en dat maakt het zo spijtig.

Overigens is de renbug iets dat alleen op sommige Xboxconsoles voorkomt, niet iedereen heeft daar last van, helemaal niet op de PS3. Ik speel het op de PS3 en ik heb helemaal geen renbug. Maar goed, dan nog, het mag natuurlijk niet gebeuren en als ik het had gehad dan had ik de game ook niet gemoeten.

Overigens vind ik het erg amusant om de oude PES liefhebbers steeds maar weer te horen over die goede oude PES. Die bestaat niet, nee echt niet. Het verleden heeft PES 5 mooier gemaakt dan het was. Men verward het sentiment met werkelijkheid. PES 5 was zo goed in haar tijd omdat de concurrent heel slecht was. Ik heb PES 5 laatst nog gespeeld en dat is pas simpel. Lobjes vanaf 30 meter, zo in de goal, binnen vijf minuten speelde ik weer alsof de tijd 6 jaar heeft stilgestaan. En dan zie je hoe gaar het is als je het vergelijkt met een PES 2012 of een Fifa 2012.

15. Gi-Joe

Gi-Joe Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk mag je blij zijn dat er een tweede demo is uitgekomen die de kwaliteit van de retailversie vertegenwoordigd. Konami kan ons nu niet meer zo voorliegen.

In de retailversie hebben we dus gewoon zwakzinnigen op doel staan. Leuk, die off the ball controls. Maar de hele actie wordt verneukt door een falende keeper. Ik betrap mezelf er ook gewoon op dat ik replays niet meer tof vind. Elke keer weer zo'n rare aap wiens acties pijn doen aan je ogen. En dat terwijl goals terugkijken één van de leukere dingen is.

Ik hoor hier mensen over een patch waar Konami mee bezig is. Dat zal ook heus zo zijn hoor, maar baanbrekende veranderingen zullen het denk ik niet zijn.

Het zijn gewoon een stelletje leugenaars. Jaar na jaar. En de helft van de pre- en reviewers zijn ook van het ergste soort.

Ik haak in ieder geval af. Dan maar geen footie. Niet dat ik geen plezier zal beleven aan PES. Ik gun ze mijn geld gewoon niet meer. Dit product is gewoon niet af.

16. zino

zino Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als ik het goed begrijp moet je enkel met het rechter pookje richting een speler duwen en die vertrekt dan ofzo? dat off the ball snap ik nog niet goed.

Edit: Net weer 2 potjes gespeeld ( ps 3 ) en ik voel wat probleempjes bij passing. Ik stel altijd in:geen of 1 balkje. Nu heb ik zo het gevoel wat ik niet bij de eerste demo had dat de hardheid van passes random is. de eene keer vliegt hij buiten,de andere keer komt hij niet toe. Ik vind niet echt het gevoel dat je krijgt na wat wedstrijden pes. Het is alsof er geen gelijkheid inzit.

Moest ik dit in de eerste demo gehad hebben zou ik denken dat het aan mij ligt maar ik heb het nu alleen sinds de 2de demo. Er is daar iets verandert maar kan niet goed vertellen wat en vraag me af waarom. Zijn er nog die hier last van hebben?

17. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    leg jij mij ff uit waar ik schieten assisted uit kan zetten? Zie alleen pass assisting

sowieso wel goed dat the old scool pes mensen hier hun favourite pes instellingen posten. Mijne in pes12 (al weet is dus niet waar je dat schieten kunt aanpassen):

snelheid -1

off the ball: manual
    switching: semi auto
    pass assisting: volledig off

18. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Dat heb ik dus ook. Vond demo 1 veel beter overkomen. Alsof ik weer echt de controle had over het spel. 2e demo geeft mij dat gevoel veel minder.

19. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Even naar je profiel/personal data. Daar kun je het aan/uit zetten allemaal.

20. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    @Han,

PES 2012 een 9 is natuurlijk ongeloofwaardig. Kijk, ik vind het leuker om te spelen, omdat ik meer moet breien dan bij FIFA. Bij FIFA win ik in een 6 min pot met 3-0 met Barca van AC Milan op World Class.

Bij PES op Professional moet ik echt mijn best doen om niet te gehaast passes te doen. De punten die ik opnoem verpesten alleen het totaalbeeld van de game. Ik zei al dat ik weinig geloof had in Konami wat betreft de keeperbelofte en ik krijg dus gewoon gelijk. Iedereen holt achter WENB en de anderen aan wat previews betreft (wat Cyrax ook al aangeeft) en dat hoor ik persoonlijk al jaren.

De keepers zijn gewoon schandalig slecht. Dat verpest de game. Als ik met veel moeite scoor in de ML op TopPlayer, dan is het goed kut als jouw keeper een eenvoudige bal onder zich door laat lopen, of weet ik veel wat voor rare fratsen uithaal waardoor je een tegengoal krijgt.

De ML (weet ik nu al) ga ik niet op Professional of Top Player spelen. Daarvoor zijn de keepers te slecht. Die renbug, ik snap niet dat dat er zomaar in komt. Het zat niet in demo 1, waarom wel in demo 2? Het lijkt alsof de AI van speler wil wisselen, waardoor de speler even vaststaat en dus stopt met rennen.

Konami test dus niet goed genoeg. Waarom denk je dat de 1e demo niet gereleased is? Omdat ze niet goed getest hadden op UK Settings. Testen is een fundamenteel proces in softwaredevelopment.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina