1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Is het slim om nu al een option file te installeren? Aangezien die patch er nog aankomt.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Waarom niet. Shirtjes staan helemaal los van je edit file, dus als er een patch komt kan er weinig kwaad.

3. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zelf krijg ik juist meer en meer het PES gevoel terug na een aantal uurtjes. Sinds deel 2011 hebben ze wat mij betreft de opwaartse lijn weer gevonden. Vooral de AI springt er toch wel bovenuit; in combinatie met het off the ball control vind ik dat de twee grootste pluspunten tot nu toe. Off the ball control is echt een wapen, zonder dat het makkelijk is of zo. Verdedigers zijn slim en laten in tegenstelling tot het vorige deel niet zomaar een bal meer lopen, waardoor je plots één op één met de keeper staat. Ze positioneren zich beter, zijn slimmer (gebruiken vaak hun fysiek) en reageren alerter, wat mijn punt over de verbeterde AI aantoont. Ik krijg hierdoor echt het idee dat ik voetbal aan het spelen ben.
    Je kunt immers heerlijk counteren (mede dankzij off the ball control), maar ook een langlopende aanval via veel schijven plaatsen. Rust en overzicht zijn toch wel de twee sleutelwoorden. Ik heb alleen nog maar online gespeeld en daar zijn nog relatief veel mensen die de PES 2011 verdediging methode gebruiken. Die mensen pressen dus constant en in dit deel ben je dan snel gezien. Met elke speler (en zeker met de zeer vaardige) kun je heel kort draaien, (gebruik daar (LB) voor), en dan kun je het als verdediger echt wel shaken. Heerlijk is dat als je op precies het juiste moment de tackle ontwijkt.
    Ook het off the ball control wil ik er nog even uitlichten. Het is vrij groot aangekondigd voor Konami begrippen, maar ik lees er weinig over en zie er ook nog niet veel mensen gebruik van maken. Ik gebruik het eigenlijk elke wedstrijd wel een paar keer. Met de rechterstick iemand diep sturen vóórdat de passende man de bal ontvangt en dan snel doortikken... het blijkt vaak een succesformule waar je heerlijke goals mee kan maken. Ook kan je slim iemand wegsturen om meer ruimte voor de actie te creëren. De opties zijn hiermee eindeloos, waardoor deze PES niet zo snel scripted zal aanvoelen. Een gigantisch groot voordeel ten opzichte van de concurrentie.

Het passen en schieten werkt ook prima. Ik speel met één balkje pass-assistentie en verdere hulp uit (bij passen, schieten, wegwerken en tackelen) en daar word ik (voorlopig) nog niet voor afgestraft. Gelukkig maar, want met veel assistentie krijg je dat gescripte gevoel veel sneller en gaat voor mij de lol er wel wat snel van af.
    Afstandschoten zijn ook wat veranderd, maar wel in positief opzicht, al lijkt een keiharde pegel gek genoeg niet meer mogelijk. Het nieuwe penaltysysteem is logischer dan in PES 2011, maar ik vind het wel vrij makkelijk en wat beperkt. Je moet echt je best doen om de bal over of naast te krijgen. Daar had best wat meer uitdaging in moeten zitten.
    Die uitdaging vind je dan weer wel bij het nemen van vrije trappen. Daar moet ik echt eens op gaan oefenen want in het vorige deel schoot ik er maar heel zelden eentje in.

Maar er valt ook nog wel het een en ander op te merken. Zo vind ik dat spelers wel vreemd reageren op een trage voorzet of zachte pass voor het doel langs. Soms hebben ze de bal echt voor het inglijden, maar laten ze 'm door de benen gaan of glijden ze er gewoon helemaal langsheen. Volgens mij heeft dat niet zoveel te doen met timing, maar daar zal ik achter moeten komen na wat meer spelen. De lage voorzet was in PES 2011 wel wat te effectief, dus goed dat dat aangepast is, maar een heel positieve verandering vind ik het vooralsnog niet.
    Over de keepers is al genoeg gezegd en ik ga niet echt mee met de mensen die beweren dat ze na de patch veel beter zijn. Ik zie een heel lichte vooruitgang, maar ze maken nog genoeg rare beslissingen, blunders en/of geven veel te makkelijk rebounds weg. In één op één situaties vind ik ze dan wel weer sterk, maar eigenlijk is het schandalig dat Konami al jaren op rij met clowns in de goal komt. Vandaag besloot mijn doelman om ook weer even een act op te voeren. Er kwam een schotje van dertig meter dat niet veel meer was dan een rolletje. De doelman kon zijn broek ophijsen, een kopje thee zetten, drie rondes rennen op de sintelbaan en vervolgens lachend de bal met één hand oppakken, maar meneer besluit om de bal door zijn benen te laten gaan en vervolgens verwijtende gebaren naar zijn defensie te maken. Uh-uh.

Gelukkig zijn de blunders iets minder talrijk en het vergalt mijn speelplezier zeker niet, want daarvoor zijn een aantal nieuwe zaken veel te goed. Op gameplay gebied klopt bijna alles en daar draait het voor mij nog om. Dan mag FIFA 4700 competities en stadions hebben, het gevoel dat ik aan het voetballen ben, krijg ik alleen bij PES.

Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik kan me van vorig jaar nog herinneren dat je het in een bepaalde volgorde moest doen.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Ja dat kwam omdat de option files dan op een bepaalde patch was gebouwd.
    Als je nu een OF download is die gebouwd op de huidige versie. Die kun je gewoon installeren dus.

6. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    ff snel mijn conclusie; vet spel gewoon weer is een PES er gebeuren veel dingen op het veld en dat is gewoon top :)
    passen zijn nog te willekeurig de nselheid daar van soms is een tikje heel zacht en soms heel hard

verder gewoon top geef het weekend wel ff uitgebreid mn mening eerst school 0.o

7. stw90

stw90 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik pes opstart en een potje speel (met de 2e controller) heb ik geen last van de run-bug en speelt het heerlijk, maar soms in latere potjes komt die runbug gewoon terug terwijl ik met de 2e controller speel. Ook lijkt het passen dan veel minder te gaan, bijvoorbeeld in een keer doorspelen gaat veel te zacht (en bereikt de man niet), een pass die achter de man komt, enz. Is dit iemand anders ook opgevallen?

Het is me vandaag in meerdere potjes al opgevallen dat het passen in sommige potjes verschillend is en het daardoor ook veel minder lekker speelt. Ik merk dit ook al vrij snel aan het begin van de wedstrijd terwijl de instellingen enzo hetzelfde zijn als daarvoor.

Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Quick ranked werkt lekker, drie potjes online gespeeld zonder problemen. Alleen jammer dat je nergens terug kan gaan als je met iemand in de menu zit. Iedereen kiest natuurlijk meteen Barça en daar heb ik geen zin in. Die spelen overigens echt abnormaal kut, fucking elf Usain Bolt's op het veld. Ik speel zelf in -1 maar ook dan is het echt fucking gaar. 8)

9. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    heb ook last van vage snelheden met passen.. lijkt wel random ofzo de enige keer schiet de bal door naar de keeper en de andere keer lbijft ie liggen 10 meeter voor de 16 als ik vanaf de zelfde plaats een pass naar voren geef

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609

49e bij mm, 45 bij frs (kwam ik later achter).

11. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit ben ik zo zat he. Sinds pes online is, kom ik met NAC alleen maar barca's en inters tegen.

Waar blijft dat topteamfilter?????????????????

12. ruudbosch

ruudbosch Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En heb hem net gehaald bij de saturn tilburg voor 39,99...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Ach ja ik zal er niet van wakker liggen, maar het zijn weer leuke prijsverschillen :p.
    Saturn is altijd goedkoper.

14. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Nee hoor, Saturn HHW en MM Alkmaar (even duur).... €49,-

15. Sulaymanb

Sulaymanb Guest

eindconclussie

pes is terug. ik heb tot nu toe last van niks gehad. enige wat zwaar negatief is over pes is logos/tenues. dus wnr iemand een option fille vind meld t.

16. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het zo raar dat je niet tijdens teamkeuze kan quiten. Als je helemaal terug naar je dashboard gaat telt het gewoon als een loss..

17. zino

zino Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Vanmiddag pes weest halen. Ik zie nu al dat ik me weer een hele tijd zal kunnen bezig houden met pes. Het enige waar ik me aan erger op dit moment is de scheids. De minste aanraking is fout. Het zal wel aan mij liggen. Ik verdedig nog te veel als in pes 11 denk ik. coren lukte me ook niet in de eerste 2 wedstrijdjes maar dat komt wel. In de demo scoorde ik gemakkelijk en nu lijkt het niet meer te gaan. Nog een beetje aan die opstelling werken en alles komt goed (hoop ik)

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ja, kwam ik net ook achter. Had ik twee keer gedaan omdat ik niet tegen Barça wou spelen. En nu zit ik onder de 60% na 7 wedstrijden omdat ik twee keer naar mijn dashboard ging en een keer iemand leavde in de de 87ste minuut. Straks gaan ze me nog bannen van alles online, wankers. :{

19. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Dat had ik dus ook :mad: Zit nu net aan 70 procent gelukkig.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Ik heb serieus nog geen 1 nieuwe commentary line gehoord :{

Morgen zal ik wel even kort the good, the bad and the ugly neerzetten...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina