1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 13 okt 2011.

  1. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Kon je dan niet beter een PS2 aanschaffen? ;)
     
  2. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, want ik wilde alleen pes 5 en 6 spelen van de ps2 en verder alleen ps3 titels.
     
  3. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht dat je alleen die games wilde spelen en geen PS3 games ;)
     
  4. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee hoor speel heel graag op de ps3. Waaronder ook pes 2012.
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Haha.
     
  6. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Cy wat lach je!? Beetje te veel GOW gespeeld zeker!?
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Was het maar waar. Ik lach als een boer met kiespijn hoor. Ik zou ook willen dat ik PES leuk vond... Er is geen footie meer te spelen voor mij. Fifa 2012 is leuk voor even en PES 2012 is binnen 3 potjes een grote bron van irritaties.
     
  8. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo waar. Momenteel speel ik ook geen footie. Toch wel erg jammer, hoop echt dat PES 2013 weer de kant op gaat van PES 5/6 qua speelplezier en beleving.
    Hey mate.

    Aldus Adam op WENB, toch geen nieuwe engine dus die ze bewaren voor de nieuwe consoles.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2012
  9. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap echt niet waar jullie het over hebben. Natuurlijk waren pes 5 en 6 de toppers. En als Konami geld wil verdienen brengen ze die uit in hd op het PSN en XBL!!!

    Maar pes 2012 is echt wel een goede game, maar je moet er wel tijd in steken zoals we dat ook deden in pes 5 en 6. Maar omdat we nu allemaal barsten van de games leggen nog maar weinig mensen zich helemaal toe op één game (daar ben ik er ook één van soms).
     
  10. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    8.930
    Hm, gaat niet zozeer over tijd erin steken. Natuurlijk blijft het het mening, maar ik speel al footies sinds Fifa 95, en merk pas de laatste jaren dat de footies me gewoon frustreren. PES 6 heb ik inderdaad met heel veel plezier gespeeld, dat was zo'n beetje de laatste versie van PES/FIFA waarmee ik me echt vermaakt heb, en ik online maar ook offline hele seizoenen mee speelde.
    Heb vanaf 2010 elke Fifa en PES gespeeld, en beide games frustreren me gewoon na 3/4 potjes. Ik ben blij dat anderen dit niet ervaren, maar ik vind het toch wel erg vreemd.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het heeft niet zoveel te maken met tijd willen steken in een game. Ik heb in alle voorgaande delen ontzettend veel tijd gestoken, want ik wist dat er verbetering zou komen. Maar die verbetering zie ik niet in deze footie. Het frustreert me eigenlijk alleen maar.

    Wat moet ik gaan spelen dan? Online? Op die achterlijke snelheid waar iedereen Barca kiest omdat ze er eigenlijk geen reet van kunnen? Dat heeft toch niets met voetballen te maken? Dat je als speler die handmatig passed zo ontzettend in het nadeel bent omdat het passen semi assisted zo poepsimpel is?

    Offline? Waar de CPU zo ontzettend cheat dat het echt om te lachen is? Waar de CPU ongeacht de stand ALTIJD op dezelfde manier speelt? Al staan ze 1-0 achter met nog 10 minuten te spelen, ze zullen verdedigen en blijven verdedigen. Dat is gaar, nep en saai. Er zit TOTAAL geen dynamiek in dit spel, en dat was altijd de kracht van de game.

    Ik speel het alleen als er vrienden langskomen, allemaal PES fanaten, veel zijn toernooispelers (zoals ik dat ook was), en zelfs die vinden de game maar zozo. Ik mis het gevoel van vrijheid, vooral in het afmaken van kansen, omdat er nogal random wordt geschoten. Je kunt amper normaal een bal goed plaatsen.

    Ik ben echt heel blij dat je het een goede game vindt, maar het is geen onzin dat veel PES fanaten dat niet vinden. En het heeft al helemaal niets te maken met het geen tijd willen steken in de game. Ik heb zeker 500 wedstrijden gespeeld ondertussen, dus ik hoef niet meer te spelen om het spel te leren kennen. Ik ken het spel goed genoeg, en ik weet dat ik het een van de slechtste PES delen vindt. Niveautje PES 2009 en PES 2010.

    Ik vind het vreemd dat de mannen die het spel goed vinden anderen ervan verdenken dat zij gewoon niet de tijd ervoor hebben genomen. Dat is dus dikke bull, zeker in mijn geval.
     
  12. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja inderdaad met tijd in steken heeft het ook in mijn geval niks te maken. Bij mij ziet het er al jaren het zelfde uit. Eind september fifa kopen omdat ik het niet kan laten. Na een paar potjes opnieuw ervaren dat het mij niet ligt. Midden oktober pes gaan halen om daar een heel jaar aan de slag mee te gaan en in juni pro cycling manager om de zomer mee door te komen tot opnieuw fifa komt. Alleen dit jaar ga ik het niet houden tot juni met pes want het ligt reeds een maand al onaangeroerd in mijn bureau. Ik heb het zeker een kans gegeven maar dit is niet wat ik van een voetbalgame verwacht. De punten die Cyrax aan heeft in vorige post zijn dezelfde waar ik me aan erger. We zijn 2012, en dat ze de CPU teams niet van formatie doen veranderen naargelang het scoreverloop is toch te gek voor woorden. Je kan toch niet ontkennen dat het niet zo is of ken ik er nu opeens niks meer van. Er zijn goeie dingen toegevoegd in pes 12 maar die kunnen niet op tegen de frustratie's die andere dingen mee brengen.
     
  13. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo te lezen doe ik er dus goed aan om Fifa 12 dit seizoen te houden, PES12 links te laten liggen en lekker wachten op het volgende seizoen. Jammer.

    Wat ik wel nog kan proberen is de demo van PES12; dit is ook echt zoals de daadwerkelijke versie?
     
  14. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Sommige ergernisse van Cyrax en andere snap ik best wel en onderken ik ook, maar het irriteerd me niet in die mate zoals zij dat hebben.

    Ik zal ook zeker niet roepen dat ik de vrijheid niet mis van deel 5 en 6 en dat de schoten soms raar gaan en wtf moeten we met pass assistance? Maar toch vermaak ik me uitstekend met de game. Qua snelheid is het echt niet sneller dan 5 en 6 hoor.

    Maar goed laten we een eind maken aan deze discussie iedereen beleeft het op zijn manier en vindt er het zijne van.

    Wat ik wel onderken is dat het absoluut niet die superoriteit heeft die we oorsponkelijk gewend waren vanaf dat iss pes werd op de ps1 tot aan eind ps2 tijdperk.
     
  15. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    HELEMAAL MEE EENS!

    Dit heb ik ook zo ervaren...

    Ik weet nog wel dat PES3 uit kwam en ik mij frustreerde aan het feit dat het niet ging zoals ik gewend was ,et fifa, this is football en iss64 destijds, en ik weet nog dat bijvoorbeeld het schieten op goal niet lukte, passes niet aankwamen en ik elk duel verloor.

    Godzijdank had ik vrienden die niet zo kortzichtig waren als ik destijds was. Waardoor ik werd gedwongen om er een extra kans aan te geven. een verslaving volgde.

    Tuurlijk is er niet alles goed aan PES2012... maar de diepgang is godzijdank weer aanwezig en het beloofde land achter dat dikke gordijn is toch echt wel prachtig.
     
  16. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    De diepgang vond ik bij PES ook een groot pluspunt, maar juist bij PES 2012 mis ik dit. Hoe meer ik het speel, hoe meer ik me aan dingen ga ergeren. Het spel heeft wel potentie maar in mijn ogen moeten er wel een aantal dingen verbeterd worden.

    -passing moet weer terug zoals het was in PES 2011
    -schieten
    -CPU offline

    Waar is trouwens de tijd gebleven dat als je bijvoorbeeld met Ajax online ging, de tegenstander een team koos met ongeveer dezelfde sterkte? Ook al selecteer je een minder team, de tegenstander blijft bijna altijd koppig Real, Barca of een ander superteam kiezen.
     
  17. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik ben van mening dat men zich ergert als zij geen progressie boeken met het spel. Maar steeds tegen dezelfde blokkades in de gameplay oplopen. Ik spreek uit ervaring :). Maar we zitten op onze leeftijd(lees:30) niet meer in een vriendengroep waar iedereen het spel speelt en elkaar de tips en trucs geeft om beter te worden. hier kom ik later op terug

    CPU offline ben ik mee eens... laatst gechecked... is niet echt cool. Maar het is wel inmiddels 2012. De basis ligt bij online gamen en interactiviteit onder gamers.

    passen en schieten ben ik het gedeeltelijk mee eens, dit kan namelijk wel alleen vergt net zoveel oefening als de knuckleball vrije trap. dus daar zit echt veel tijd in.

    de online cheaters en onsportiviteit ben ik het mee eens. Maar daar is 1 remedie voor. Community gaming. Hier koppel ik ook de interactie en het sharen van tips en trucs aan. dit is veel rijker aan goede informatie dan 5 uur internetsurfen per dag naar antwoorden.
    Niet eens ter promotie, maar zonder pesholland.nl zou ik zelfs het gamen in het algemeen afkappen. de concurrentie is hier moordend en beter worden in jouw spel is nog nooit zo verslavend geweest.

    Tevens is dit laatste de oorzaak voor velen om de diepgang te ontdekken.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2012
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Volgens mij heb ik heel duidelijk aangegeven waar ik mij aan erger. Dat zijn geen blokkades, dat zijn punten in het spel waar ik mij niet overheen kan zetten.

    Ik vind de online snelheid onverteerbaar, het heeft geen bal met voetbal te maken. Natuurlijk, dat komt deels omdat ik zelden tot nooit een speler tegenkom die NIET met Barca of Madrid gaat spelen. Dat heb ik echt nog maar 3 potjes meegemaakt. Ik heb nu eenmaal geen tijd voor communities, dus wil ik gewoon af en toe lekker kunnen ballen. Ik heb lang genoeg meegedaan aan offline en online toernooien, die tijd is geweest. Ook met Barca en R.Madrid spelend zou de snelheid nimmer zo hoog mogen zijn. Het is voor mij gewoon niet speelbaar, zeker ook omdat verdedigen een goede timing nodig heeft. Dat lukt offline tegen andere spelers (en dat doe ik dan nog wel regelmatig) prima, ook tegen Barca of R. Madrid. Ik speel dan ook het lekkerst op -2, en die speelsnelheid heb je online niet. Te weinig keuzes online dus, en het was toch al 2012?

    Ik speelde altijd heel veel offline, ook tegen de CPU, gewoon oefenen. Maar dat is nu geen zak meer aan, dus ik raak het spel niet meer aan, alleen als er anderen komen om te spelen. Het mag dan wel 2012 zijn, maar er zijn genoeg gamers die ook nog altijd graag offline tegen de CPU een toernooitje of een competetie spelen. En als offline niet meer meetelt, waarom dan die licentie voor de CL en EL?

    Het schieten dan. Ik ben echt ontzettend benieuwd naar het blijkbare feit dat het schieten schijnbaar een kwestie van wennen is? Say what? Ik heb zeker 500 potjes gespeeld, en heb jarenlange ervaring in PES. Ik weet dat het schieten een kwestie van wennen is bij een nieuw PES deel, maar nu ontkom ik toch echt niet aan het gevoel dat het schieten (te) regelmatig nogal random aanvoelt. Dat kan nooit de bedoeling zijn. In alle PES delen kan ik de bal plaatsen waar ik dat wil, behalve in PES 2012. De ene keer doet ie wel wat ik wil en de andere keer heb ik het gevoel dat ik toch echt de andere kant op wilde schieten. Veel van mijn maten zijn overigens toernooispelers, die ervaren het precies hetzelfde. Ik zal ze wel melden dat het komt omdat ze gewoon te weinig tijd in de game steken :+
     
  19. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoewel ik het 100% eens ben met ManoMoker kan ik me ook wel gedeeltelijk vinden in het laatste deel dat Cy zegt. Maar ik ervaar dat vooral met passen. Soms denk ik hem ineens door te spelen / te openen naar de andere kan geeft ie slechts een klein tikje naar voren, nergens heen.
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Grappig dat je dat zegt, want met passen heb ik dat zelden tot nooit :+. Ik heb het echter wel regelmatig met schieten, en in een spannende moeilijke pot zit ik daar gewoon niet op de wachten. Daarom gebruik ik meestal met 1 vs 1 op de keeper gewoon een stift of lob. Die gaan er dan eigenlijk altijd wel in, hoewel de animatie van de keeper die al op de grond ligt maar zich dan toch nog opricht als je hem stift ook weleens mijn zekere goal voorkomt. Of ik doe een dubbele fakeshot achter elkaar zodat de keeper ligt. Er zijn trouwens weinig mensen die weten hoe je een dubbele of driedubbele fakeshot in een enkele beweging uitvoert.


    Dat ik het online gedeelte zo ruk vind komt puur en alleen door de snelheid. Ik speel mijn offline potjes dan ook altijd op -2. Ik begrijp niet hoe je goed kunt verdedigen met een normale ploeg tegen Barca als je tegenstander ook van een redelijk goed niveau is. Het timen gaat dan te moeizaam, waardoor ik bezig ben met hopen ipv goed verdedigen. Speel je tegen een "normaal" team, dan zijn het leuke potjes, hoewel de spelsnelheid een doorn in mijn oog blijft.
     

Deel Deze Pagina