1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 13 okt 2011.

  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Er is al eerder door Adam gezegd dat focus voor een groot deel op online ligt.
    Clubmode graag :p
     
  2. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    wat bedoel je met Clubmode?
     
  3. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat ze de meeste 'focus' hebben gelegd op de core gameplay waar PES altijd om bekend heeft gestaan, iets wat ik bij PES 12 mis. vrijheid, balans etc..

    Dit vind ik persoonlijk belangrijker dan het online gedeelte, uiteindelijk speel je eerst de game, die gewoon weer goed moet zijn.

    Manomoker, Han bedoelt denk ik de club mode uit FIFA.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Amen. Dat vind ik ook. Ik speelde PES ook altijd met een maatje, 2vs2, maar dat is nu niet te doen. Je hebt amper controle over je spelers, geen vrijheid, 26 keer drukken om de spits te kunnen selecteren zodat je positie kunt kiezen als je maatje langs de flank opkomt enz.enz....

    Gisteren weer eens een avondje PES gespeeld, en het bevalt me gewoon echt niet. En nee, niet komen met dat ik te weinig speel en de skills niet heb. Ik ben een hardcore PES speler, altijd al geweest en het ligt aan de game, niet aan mij. Ik heb het spel vaak en lang genoeg gespeeld de eerste maanden om een goed oordeel voor mezelf te kunnen vormen.

    Het is een verschrikkelijke game, het schieten bijvoorbeeld. Het gebeurt te vaak dat het spel besluit dat je links van de goal schiet terwijl jij de bal toch echt rechts van de keeper wil schieten. Hoezo? Doe je zoveel moeite om door de verdediging heen te komen, ben je helemaal los en vrij en ga je alleen op de keeper af, besluit de game dat je de bal in de verkeerde hoek wil schieten. Het is mij allemaal te random, ik ben niet langer de baas over mijn spelers. Vaak wel, maar net ff te vaak ook niet, zonder dat ik er iets aan kan doen. En dat is gaar. Om over de ADHD online gameplay nog maar te zwijgen. Heeft niets met voetbal te maken.
     
  5. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    En wat houdt dat precies in? Ik speel FIFA namelijk niet...
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Je hebt bij FIFA net zoiets als legends. Dat heet daar Virtual Pro, die je kunt boosten door allerlei opdrachten te doen en game-modes te spelen, zoals de career-mode ( vergelijkbaar met Master League of Be a Legend ).
    Je kan online een eigen club vormen die bestaat uit jouw pro en andere spelers die met hun pro in jouw club zitten. Elke speler speelt op een eigen positie. Zo vorm je dus een elftal dat tegen andere elftallen gaat spelen.
    Als je niet alle elf positities in je elftal bezet hebt ( omdat er te weinig spelers zijn ) dan worden de niet-bezette posities door één speler overgenomen en hij speelt dan daarmee. Hij is de zogenaamde any-speler.
    Door tegen andere clubs te winnen , krijgt jouw club er ranking punten bij en stijg je dus met elke winst.
    Ik zou dit graag bij PES zien; als dat goed wordt uitgevoerd is er voor mij geen reden meer om FIFA nog te kopen.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2012
  7. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Mmmmm... Niet echt iets voor mij, maar ik begrijp dat dit verslavend kan zijn.

    Maar gameplay first ;)

    Alles goed verder?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Van mij mogen ze eerst ff de gameplay fixen want 2012 was echt 1 grote teleurstelling...
     
  9. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou al blij zijn als ze het schieten en passen terug brengen naar hoe het was in PES 2011, de keepers wel even helemaal opnieuw programmeren en de CPU offline niet zo tering hard cheat. Qua graphics vind ik het opzich wel goed zo, animaties dan maar voor PES 2014. :)
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Opmerkelijk trouwens dat bij zowel FIFA als PES schieten en keepen zoveel kritiek krijgen, alsof ze het van elkaar afgekeken hebben!
     
  11. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent gauw tevreden... Wat jij dus eigenlijk wilt is een PES 2013 zonder amper wat progressie.. passen schieten terug naar 2011.. terwijl we nu 2 jaar verder zijn, graphics vind je goed genoeg, ook niks aan doen, en alleen de keepers opnieuw.

    Ik kan nog wel veel meer dingen bedenken die verbeterd moeten worden en/of erin gestopt moeten worden.
     
  12. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Schieten is ook vervelend, het lijkt soms wel alsof de keeper een magneet is.
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Keepers zijn niet in evenwicht: De ene keer haalt-ie er een onmogelijke bal uit en de volgende keer staat-ie als een beginner te prutsen. Die uitersten mogen wel wat dichter bij elkaar gebracht worden.
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat zeker. Heb ook vaak genoeg dat ik denk dat ik een mooie goal maak van afstand, maar dat hij eigenlijk gewoon door de keepers armen gaat. Dat haalt het euforische toch wel weg..
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Zoveel verandering zal er toch niet zijn, same voor FIFA. Als er dit jaar een aankondiging komt voor de next-gen dan hoop ik dat PES echt helemaal overnieuw begint, zonder Seabass en dergelijke. Nieuwe frisse wind inclusief geheel nieuwe engine en animaties. Gewoon beginnen bij nul, zoals EA dat ook heeft gedaan deze generatie vanaf FIFA 06.
     
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat betekent dan wel dat je een paar jaartjes moet wachten voor je een goede PES versie hebt. Dan krijg je voorlopig versies die weinig van vorige versies verschillen. Wie weet is dat nu al aan de gang...
     
  17. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk, maar ik zeg dat ik blij zou zijn als de gameplay gewoon weer een beetje fatsoenlijk is. Als die facetten gewoon in orde zijn en de rest blijft zoals in PES 2012 heb je denk ik gewoon heel aardige gameplay. Tuurlijk zijn er veel meer dingen die ze aan moeten passen of toe moeten voegen maar Konami kennende lukt dat toch nooit allemaal in één keer.

    Ook wordt er dit jaar geen nieuwe engine gebruikt, dus qua graphics/animaties gaat het dit jaar ook niet veel bijzonders worden, tuurlijk kan ik een hele waslijst met punten op gaan noemen die ik graag zie, maar is dat realistisch?

    Daarom zeg ik dat al blij zou zijn met deze verbeteringen t.o.v. PES 2012. Heb liever gewoon weer een PES die met veel plezier speel en mocht dat gepaard gaan met (nog) meer verbeteringen dan juich ik dat alleen maar toe.
     
  18. MJD85

    MJD85 Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    6
    idd het cheaten van de CPU aanpakken, net als dat belachelijke verdedigen met 11 man in de 16.

    speel tot op heden vooral offline, omdat online nog niet optimaal is.

    de demo van 2012 speelde echt lekker op een paar bugs na!
     
  19. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Overigens weer wat PES 2012 nieuws.

    DLC en een update, nice.
     
  20. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nou, ben benieuwd wat die update inhoudt...
     

Deel Deze Pagina