1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Het spijt me, maar deze video........... is de beste die ik ooit van pes heb gezien. Eindelijk de vrije trappen, corners en ingooien eens goed aangepakt.

    Animaties, ok, maar dat boeit me niet, gameplay, daar gaat het om. Ik hoop wel dat de verdediging van corners nu ook zo werkt.

    Ja, ik ben voor het eerst sinds jaren eens echt lekker gemaakt door een video van pes.

    Bring it on!!
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Moet ook maar eens gaan kijken dan :+

    Ok ziet er tof uit!
    Paar rare dingetjes
    3:04 wat doet die verdediger die de man aan de bal aan het verdedigen is? Mij is sinds de F-jes geleerd dat je tussen de bal en de keeper moet staan, deze loopt gewoon vrolijk mee en kijkt hoe die scoort 8)

    Vanaf 5:09, zonal defending. Ziet er ERG goed uit. Eindelijk geen ruimtes meer tussen middenveld en verdediging :D. Zet stil op 5:16, zo moet het. Alleen, check 5:34. Hier gaat het al fout. Die lijnen moet zoveel mogelijk verticaal staan, hier staan ze al horizontaal. Op 5:38 is het helemaal raar, gewoon naast de man verdedigen 8)

    Verder ziet het er erg tof uit :D.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  3. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Hannnnnniiiiieeeeeeee
     
  4. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou die nog op een kantoor bij Konami getest mogen worden?
     
  5. Sn4rf

    Sn4rf Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat filmpje ziet er goed uit, al blijven die animaties pijn aan je ogen doen.
    Hopenlijk komt er snel meer informatie over de online mogelijkheden...
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Och, die animaties zijn dan misschien een 7/10 t.o.v. FIFA 9/10, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de nieuwe strategie-AI. Die is zoveel beter dan de vorige AI-engine en ook beter dan die van FIFA dat ik daar geen problemen mee heb.
    Ik zal toch niet de enige zijn die liever een voetbalspel speelt met zulke gameplay-strategiën en wat mindere animaties dan andersom?

    Wat online betreft: Hopelijk heeft die nieuwe mode, Football Life, er iets mee te maken. Ik hoop natuurlijk op iets club-achtigs. Maar misschien ben ik nu iets te hoopvol :)
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  7. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Han niet lullig bedoeld hoor. Maar hoe weet je dat de engine beter is dan die van FIFA? Heb je hem al gespeeld dan???
     
  8. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat heb ik nou ook! Je hoeft nu dus alleen maar het passje te geven, de bal komt toch wel perfect door de verdediging vanwege de perfecte looplijn van de AI? Het is toch juist tof als jìj die man het gat in hebt gestuurd itt de AI?
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Zo overdreven is het ook weer niet. Vooral de runs over de zijlijn miste ik in PES2011. Soms zat je echt te wachten tot die kut Maicon eens de diepte in ging terwijl jij balbezit had 8).
    En natuurlijk laten ze in dit filmpje alleen de geslaagde runs zien. Denk niet dat je in 1 wedstrijd 50 dummy runs ziet.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, dat denk ik ook niet. Het gaat mij er vooral om hoe ik daar tegen kan optreden in verdedigend opzicht.
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Jawel, dat is wèl lullig bedoeld, ik ken je :D
    Het is niet zo moeilijk hoor, heb jij EA gehoord over verbeteringen op dit terrein? Nee toch? Ze hebben op een aantal gebieden verbeteringen maar niet daarop.
    Dus zal die engine niet veel verschillen met FIFA 11 en die is veel minder dan wat je hebt gezien van PES 2012.
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De engine van Fifa is niet per definitie slechter, die focust zich meer op het fysieke contact tussen spelers en de animaties. Dat is niet slechter, dat is "anders". Het is maar waar je interesse in hebt.

    Daarbij, je kunt aan het filmpje natuurlijk onmogelijk zien of alles wel goed in balans is. Het is tof dat ze zo geweldig goed vrijlopen, maar hoe het in de praktijk zal gaan dat weten we natuurlijk niet. In theorie klinkt het goed, dat is een feit. Nu nog de praktijk.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  13. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Als de gameplay maar lekker is, de schoonheidsfoutjes en de grote fouten moeten er dit jaar gewoon uit, dus geen klote keepers meer, geen slechte cursor change en geen foute collision detection. Daarnaast een betere scheidsrechter en betere ball physics, dan ben ik al een stuk meer tevreden.
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik kan me voorstellen dat je niets kan zeggen over de respons van de spelers op jouw sturing van de gamepad. Dat moet je zelf voelen. Dan heb je weinig aan een video.
    Maar in dit geval kan je wel zeggen dat de speelwijze grondig gewijzigd is. Dat is toch een kwestie van kijken? Daar is toch geen twijfel over mogelijk? Alles wordt voorgedaan en het wordt vergeleken met PES 2011, hoe duidelijk wil je het dan nog meer hebben?
    Als je steeds dat soort voorbehouden maakt kan je op een forum niet meer discussieren over het komende spel...
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Maar Han, ik zeg toch ook niet dat er niets is veranderd? Ik houd een slag om de arm, juist omdat je PES moet voelen. Natuurlijk is het een tof filmpje en zie je de veranderingen.

    Het aangeven van dingen die niet zichtbaar zijn en waar je je zorgen om maakt over een komend spel is ook discussièren. Het spijt me dat ik geen gat in de lucht spring bij het zien van het filmpje, maar niet iedereen heeft dezelfde mening. En dan krijg je dus een discussie. Dat is toch de bedoeling?

    Het filmpje zag er goed uit, het geeft goede hoop. Ik kan niet wachten om het te gaan spelen om dan een goed oordeel te kunnen vellen.

    Je kunt niet gaan roepen dat er niet te discussiëren valt omdat iemand een afwachtende houding heeft t.o.v. een in elkaar gezet filmpje. Moet ik dan met je mee gaan vieren over dit filmpje zonder kanttekeningen te mogen plaatsen? Ik heb al gezegd dat ik het een tof filmpje vind, maar ik plaats wel kanttekeningen. En dat mag en ook dat is een discussie voeren.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik vraag me af wat het bij jou is dat je een afwachtende houding aanneemt na het zien van het filmpje: Is dat alleen een gevoel, dus emotie, of is het juist verstandsmatig omdat je slechte ervaringen hebt met PES in de vorige deeltjes hebt?
    Ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt met die kanttekeningen, zoals al eerder op details is gekeken door Tyrant en eerder Geert.

    Ik begrijp goed wat er bedoeld is, maar ik probeer me te verplaatsen in Konami, wat die met dit filmpje wilde laten zien.
    Dat op zich is niet zo moeilijk, maar wat het moeilijk maakte was dit: Om een goede illustratie te geven moesten ze bewust verkeerde acties van de tegenstander uitvoeren zodat de nieuwe strategie duidelijk zichtbaar was.

    Denk aan die diagonale run, waar de linksback zich naar de buitenkant liet weglokken, waardoor er een gat in de verdediging ontstond. Zo mag je als verdediger eigenlijk niet reageren, maar hoe hadden ze die diagonale run anders kunnen laten zien?

    En wat krijg je dan? Dan gaan mensen niet denken: "Wat een goede diagonale run", maar "Wat laat die verdediger zich dom weglokken" en dat was juist níet waar het om ging. Dat die verdediging goed staat bewees het filmpje wel waar de zone-verdediging aan bod kwam en waar de linies keurig dicht op elkaar stonden...
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het is slechte ervaringen met PES. Ik gruwel van de manier waarop ons werd wijsgemaakt dat we volledige controle zouden hebben in PES 2011. Freedom is het credo voor PES 2011, maar ik ben meer bezig met corrigeren van vreemde AI acties dan dat ik zelf voetbal. Er wordt al jaren geroepen dat het switchen van spelers niet meer werkt, toch doen ze er helemaal niets aan. Zo zijn er zat voorbeelden, maar goed, dat is een oude discussie. Feit is dat PES een produkt is, dat moet worden verkocht, dus laat Konami ons zien wat het ons wil laten zien. Volledig normaal, maar wel genoeg reden om achterdochtig te blijven vooralsnog.

    Het voetballen zonder bal is het meest lastige in een voetbalgame. Het is een dunne scheidingslijn hoor, wanneer is het tof en wanneer gaat het irritant worden. Je wilt niet als speler het gevoel krijgen dat het 'out of your hands' gaat voelen, maar je wilt ook wat initiatief van de AI. Maar ik wil niet te afhankelijk zijn van de AI van mijn medespelers. Daar maak ik me zorgen over, hoe goed het er ook mag uitzien in het filmpje.

    Zoals wel vaker in de gameindustrie, na het filmpje zijn er meer vragen dan antwoorden gekomen. Dat geeft niet, maar totdat het gespeeld is blijft men discussiëren over hoe het in de praktijk gaat werken. En dan heb je mensen die erin geloven (zoals jij) en mensen die twijfelen aan hoe het zal gaan werken (zoals ik). Niets mis mee, maar zo is het voorlopig nog even.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  18. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    Maar dat betekent dan toch ook dat er situaties in het spel zijn waar de verdediging weer raar doet. Ik begrijp Cyrax zijn houding volledig. PES had de afgelopen jaren altijd goede verhalen en maakten fantastische beloftes maar zijn deze (bijna) nooit nagekomen. Je mag daarom toch nu wel kritisch zijn. Ik hoop vurig dat PES zo wordt als op het filmpje te zien is maar het blijft afwachten of deze situaties wel vaak genoeg voorkomen, of misschien wel te vaak voorkomen, in het uiteindelijke deel. Je kan niet zeggen op basis van één filmpje dat PES een betere engine heeft dan FIFA. Voor zo'n uitspraak moet je de uiteindelijke game, of demo, afwachten.

    Edit - Oké, ik was iets te laat. :9
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Waar ik twijfels bij heb is dat ze bij WENB zeiden dat je nu ook spelers kan switchen zoals bij FIFA, namelijk met de rechter stick, die je dan stuurt naar de speler die je geselecteerd wilt hebben. Ik heb mijn twijfels of ze bij WENB niet in de war zijn met die functie bij dode spelmomenten, waar die rechter stick inderdaad zo werkt. Maar ja, ze hebben het spel twee keer gespeeld...
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina