1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CRonaldo7

CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk zullen dat kleine aantal fans wel PES blijven spelen. Als jij Fifa hetzelfde er vind uitzien moet je toch even een brilletje kopen.. Grafisch is het misschien wel hetzelfde, maar dat is omdat Fifa gewoon al mooi is.

PES is gewoon te robot achtig en te onrealistisch , ik vind PES echt te nep voor woorden het is totaal niet realistisch. Nu met die impact engine is Fifa niet meer te stoppen. Dus nogmaals RIP PES.

Begrijp me niet verkeerd je moet uiteraard zelf weten wat je doet, maar elk jaar stappen veel mensen over van PES naar Fifa en dit jaar zullen zelfs nog meer mensen die stap maken.

Laatst bewerkt: 19 aug 2011
  2. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    :):

3. CRonaldo7

Leuk Bevonden:
    2
    Dank je had even een aai over de bol nodig :thumbs:, maar ik geef gewoon me mening hoor, moet je dan per se so offtopic reageren, als je dan met argumenten komt waarom je vind ik dat ik ongelijk heb dan kunnen we tenminste nog tot een discussie komen.

4. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Laatste keer dat ik reageer, lees ten eerste mijn bericht nog is na. Ik zeg dat PES juist geen soepele animaties heeft! Maar ten opzichte van Fifa vind ik dat PES een veel betere weergave geeft van het gevoel dat je hebt als je echt voetbalt.

De enige reden dat mensen overstappen naar Fifa is omdat PES ze geen voldoening geeft, maar wie zegt dat ze die voldoening wel krijgen uit Fifa? Ik denk dat PES dit jaar weer terug komt, de veranderingen die Fifa al sinds Fifa 09 zijn te klein, bijna geen nieuwe modus, grafisch nog steeds cartoony. De gezichten van PES, zelf van de grote clubs, is in PES naar mijn mening beter. Ook vind ik de verhouding van spelers t.o.v. het veld in PES beter in PES dan in Fifa.

Stop dus alsjeblieft met trollen als je PES niks vind, want dat kan. Ik vind Fifa niks maar je ziet mij ook niet posten op het Fifa topic. Ik wil best de discussie met je aangaan maar kom dan met sterke argumenten.

Volgende week is de PES demo uit en kan niet wachten om het eindelijk te spelen. Fifa 12 wordt het sowieso al niet voor mij, dus mijn hoop is gevestigd op PES 2012.

5. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je uberhaupt PES 5/6 wel gespeeld? Of speelde je toen ook al Fifa? Als je PES toen al niks vond vind ik het geen verrassing dat je zo reageert op PES 2012.

6. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Gast, met jou heeft het normaal gesproken geen zin om in discussie te gaan. Jij vindt FIFA de bom, ga dan dus lekker naar het FIFA topic. Maar misschien ben je veranderd, dus bij deze:

Ik heb de afgelopen 3 jaren FIFA gekocht i.p.v. PES. Vond FIFA veel fijner spelen (jij blijkbaar ook). Misschien dit jaar ook weer, maar als jij op basis van de vrijgekomen video's van beide games concludeert dat PES dood is, dan zou je ik je toch maar eens laten controleren.

Ik zal mijn conclusie pas trekken op het moment dat ik beide games heb gespeeld. Tot nu toe vind ik het totaalplaatje van PES er beter uitzien dan FIFA. Maar dat is tot nu toe.... Ik wil een goede video van FIFA zien, aangezien er nu alleen maar amateurs aan het spelen zijn. Geeft ook geen goede indruk. Maar ja... De vraag is, komt er wel een goede video van FIFA waarin de AI goed naar voren komt? Ik heb zo mijn twijfels....

7. CRonaldo7

Leuk Bevonden:
    2
    Natuurlijk heb ik PES 5 en 6 gespeeld! en die waren inderdaad oppermachtig vergeleken met Fifa toen der tijd, maar nu zijn de rollen omgedraaid en dat kan je niet ontkennen.

8. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    +1. Ik baseer ook mijn aankoop op beide demo's. Alleen zie ik nu al dat Fifa echt niks voor mij wordt.

9. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Wat nou als ik dit toch ontken? Ik heb alleen Fifa 09 gekocht en die was inderdaad toendertijd erg goed! Fifa 10/11 en waarschijnlijk 12 zijn niks voor mij. PES 5/6 heb ik gekocht en PES 2011.

Je zegt dat je je mening geeft, maar je legt je mening op. Bijvoorbeeld met ''dat kun je niet ontkennen''? Weet je wat het mooie is van een discussie? Je respecteert elkaars mening. Ik vind het best dat je Fifa erg goed vind, waarschijnlijk met jou miljoenen andere mensen. Maar laat de mensen die PES spelen in hun waarde, PES is niet minder omdat jij het minder vind. Er zijn ook miljaren mensen die naar Justin Bieber luisteren, dan ga ik toch ook niet opeens naar hem luisteren?

10. CRonaldo7

Leuk Bevonden:
    2
    Ik had mijn bericht al veranderd over die soepelere animaties, iets te snel gelezen. Over dat weergave ben ik totaal met je oneens, het dribbelen is zo nep dat weergeeft toch niet het echte voetbal? Vooral als je Messi dribbelt het is gewoon TE nep.

Van Fifa 09 naar Fifa 10, was niet een hele grote verandering inderdaad, maar van 10 naar 11 was wel een hele grote en van 11 naar 12 zal ook een hele grote verandering zijn. Ik ben niet aan het trollen, ik kom gewoon met argumenten waarom ik Fifa beter vind en waarom PES dood aan het gaan is, omdat PES simpelweg Fifa niet meer kan bijhouden.

Ik zal uiteraad ok de PES 12 demo downloaden, omdat ik gewoon erg van voetbal houd. Ik heb geen hekel aan PES ofzo, ik vind alleen Fifa vele malen beter.

Ook zeg je dat Fifa bijna geen nieuwe modus heeft gemaakt. Virtual Pro kwam bij Fifa vandaag en Fifa Ultimate team is gewoon 1 van de beste modes ooit. Sowieso is PES meer Cartoony dan Fifa, maar we zullen zien als de games zijn gereleased, op basis van de demo's kun je niet veel concluderen.

11. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Rip pes? Op basis van de video's? Hmm ben ik niet met je eens. Pes is naar wat ik gezien heb volgens mij aardig terug.

12. CRonaldo7

Leuk Bevonden:
    2
    Haha, Fifa is ook gewoon de bom! Ik bedoelde eigenlijk met ''dood zijn'' dat je kan zien aan de gameplay video's dat Fifa beter lijkt! Ok misschien was ik iets te voorbarig, maar ik vind wel dat Fifa veel meer verbetert lijkt dan PES. De AI heb ik niet veel vertrouwen in Fifa omdat die altijd al crap is geweest.

13. CRonaldo7

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik zeg ''dat kun je niet ontkennen'' wil ik je heus niet dwingen om jou dezelfde mening te laten hebben hoor. Ik respecteer jou mening heus wel. Ik hou gewoon van discussies, want misschien leer ik wel dingen over PES die ik nog niet wist helaas zijn er veel mensen die een discussies uit de weg gaan. Nogmaals ik respecteer jou mening alleen ik ben het niet met je eens :cool:.

14. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Het enige argument dat je zou kunnen geven dat PES dood aan het gaan zou zijn, zijn dan de verkoopcijfers en de omzetcijfers van Konami en PES. Stuur mij een pdf'je via PM?

FUT vind ik niks en Virtual Pro spreekt me niet aan. Fut vind ik geen ruk aan, je speelt alleen maar tegen C.Ronaldo's en Messi's en dit heeft totaal niks met skill te maken.

Ik vind Fifa niks en zal het waarschijnlijk ook niks gaan vinden. Ik blijf PES spelen, en de PES community is sterker dan die van Fifa, dus PES blijft, helaas voor jou, nog jaren bestaan.

15. CRonaldo7

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom zal Fifa meer verkopen? Niet omdat PES beter is denk ik, maar dat terzijde hier een paar argumenten waarom Fifa beter is:
    - Meer realisme
    - Leukere modussen
    - Betere animaties
    - Grotere fanbase
    - Be a goalkeeper mode
    - Licenties
    ETC.

Heb je ooit wel is Virtual Pro Clubs gedaan met vrienden? Daar kan je toch een al heel wat uurtjes fun met beleven hoor, offline VP is geen zak aan, maar clubs is gewoon master, als ze in Fifa 12 de lagg fixen is het gewoon perfect.

Dat je met FUT alleen Ronaldo's en Messi' tegenkomt is ook bullshit. Er zijn ook toernooien waar je bijvoorbeeld maar 4 sterren maximaal mag hebben en meestal zijn de mensen die die superteams hebben helemaal niet goed en welk gevoel is nou beter dat als je met je 4 sterren teampje een 5 sterren team van 87 gemiddeld verslaat?

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Kerel, hou dit topic gewoon lekker voor de PES mensen en ga geen vuurtje lopen stoken. Nergens voor nodig. Hou het bij FIFA, klaar. Heb je niks met PES, vertrek dan uit dit topic?

17. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Maar Fifa mist nog altijd spelgevoel, het voelt gewoon niet als echt voetbal. Als je een goal scoort in PES 5/6 en soms ook in PES 2011 heb je gewoon echt het idee dat jij die goal scoort. In Fifa voelt het gewoon zo dood aan. Ik vind Fifa ook verre van realistisch. In PES 2012 is er nu ook off the field movement. Dus coaches bewegen langs het veld, camera's, stewards etc. Fifa denkt gewoon niet aan die kleine dingen die het net dat beetje realistischer maken.

Volgend jaar aan de animaties werken en die licenties hoeven van mij niet eens zo. Je kan al veel met een OF doen.

Ik vind ook dat de veranderingen in Fifa steeds kleiner worden. En dan bedoel ik echt game-breakende veranderingen. Be a Goalkeeper en dergelijke zijn natuurlijk leuk maar niet meer dan dat. Of speel jij dat daadwerkelijk 5/6 seizoenen lang?

PES Online, PES MLO en ML en gewoon Exhibition tegen vrienden is al meer dag genoeg, kan geen modus tegen op_O_

18. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    PES 5 was echt dé BOMB op de computer, niet normaal hoe episch dat spel was. _O_

Daarna alleen maar achteruit gegaan met de serie, jammer genoeg =(. Heb PES2011 wel, maar vind zelf (!) FIFA11 lekkerder en beter spelen, maar PES2011 is wel gewoon leuk om te hebben voor wanneer ik de standaard FIFA11-momenten even beu ben. ;)

19. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Als je een echte peskenner en liefhebber zou zijn, dan moet je uit de video's concluderen dat pes aardig verbeterd is. En zeker voortuitgang heeft geboekt.

Alleen ben ik bang voor het continue diepgaan.... Maar hoop dat dat een demo issue is.

20. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Om te zeggen dat PES dit jaar weer slecht is ('RIP'), is een beetje raar om te concluderen uit de video's hè, Ronnie.

Waar je bij Pro Evo altijd PES Online, PES MLO, de ML en natuurlijk gewoon Exhibition hebt, heb je dit bij FIFA ook. Bij FIFA heb je hiervoor FIFA Online, FIFA Ultimate Team, Carreer mode en natuurlijk gewoon de Kick-Off. Precies hetzelfde, al vind ik het systeem van Ultimate Team wel toffer dan ML. Maar anderzijds is de ML wel weer tof, omdat ik het vroeger altijd speelde met helden als Castillo enzo (die standaard namen op het begin; zijn die nog steeds? _O_)

Laatst bewerkt: 19 aug 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina