Het was een fucking drama daar, het was zo ongelovelijk druk... Een groot nerd festijn, walgelijk. En al die noobs daar kunnen gewoon geen voetbalspel spelen.
Over de game:
Ik zal maar even kort zijn, want je kon gewoon niet lekker spelen vanwege de drukte. Daarbij is het allemaal in het Duits, en dat spreek ik uit protest gewoon niet. Je kon dus niet lekker aan je opstelling sleutelen en dat is een belangrijk punt. Alles was standaard ingesteld, en ballen maar.
Het meest opvallende aan de game was hoe vloeiend het overkwam. Geen gestotter en getreuzel, met als nadeel dat ik vond dat het weinig met voetbal te maken had. Het was allemaal zeer gemakkelijk om te scoren, zeker als je iemand bent die overzicht heeft. Het gaat allemaal heel snel en voelt nogal arcade aan. Het lijkt een beetje op ...PES5, en dat is dus geen compliment, want we zijn ondertussen 6 jaar verder. Tikkie takkie wil u spelen? Gewoon buttonbashen op de pass knop en het komt helemaal goed.
Je aanvallers lopen echt heerlijk vrij, jammer dat de verdediging daar net ff wat minder op reageert. Ik vind zelf dat de balans niet goed was hierdoor, het is weer vooral lekker ballen met je spitsen. De keepers zijn echt ongelovelijk slecht, heel triest. Hoe moeilijk is het nou? De snelheid leek ook nergens op: 0 was te snel, en -1 te traag. Als je hem op -2 zet dan gaat het allemaal zo traag dat je na een pass rustig koffie kan gaan pakken. Net niet dus. Het switchen werkt wel echt veeeeel beter, groot pluspunt.
Het speelt wel lekker allemaal, maar dit gaat een feest worden voor de buttenbashers, elke idioot kan van een goede peler winnen. En dat is nou net waar ik totaal niet van hou. Overigens viel me niet echt op dat je backs allemaal mee na voren sprinten, maar dat kan komen omdat het ook mijn speelstijl is in PES.
Minpunten:
Chaos!!!
Waar is de balans?
Keepers
Vloeiend (jah, dat is een nadeel, zie hieronder)
Makkelijk om te scoren, te makkelijk
Plus
Looplijnen
AI in aanvallend opzicht
Het switchen
Even een oproep plaatsen:
Ik heb vrijdag tegen een Nederlander gespeeld, die kon aardig ballen en had wat moeite met verliezen. Het werd 4-1 voor mij, en ik wil graag weten of die misschien hier van het forum is. Want ik wil even duidelijk maken dat ik echt een rukwedstrijd speelde, ver onder mijn niveau. Sorry, ik kan nog veel beter, ik haat het om te winnen met mazzel...... Het was overigens geen geluk dat ik je niet rustig liet overspelen, en overal tussen kwam. Dat was omdat je voorspel aanvalsspel had. Mocht je een PS3 hebben, ik wacht online op je als de retailversie binnen is.
Klik om te vergroten...