1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Het volgende filmpje wordt op WENB opgevoerd om de running-bug te weerleggen. Zogenaamd komt het daar niet voor.
    Ik hoop dat het zo is maar ik betwijfel het.
    In feite lijkt het of ze met het opnemen van het filmpje steeds de achterste linie buiten beeld houden, zodat je ze niet naar voren ziet sprinten, let maar op hoe de radar steeds verschuift. Tsja, sommige mensen doen alles om hun gelijk te halen, dus waarom met dit filmje niet? ;)

EDIT: Hmmm na nogmaals kijken zou ik haast zelf gaan twijfelen :D

Laatst bewerkt: 21 aug 2011
  2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het was een fucking drama daar, het was zo ongelovelijk druk... Een groot nerd festijn, walgelijk. En al die noobs daar kunnen gewoon geen voetbalspel spelen.

Over de game:

Ik zal maar even kort zijn, want je kon gewoon niet lekker spelen vanwege de drukte. Daarbij is het allemaal in het Duits, en dat spreek ik uit protest gewoon niet. Je kon dus niet lekker aan je opstelling sleutelen en dat is een belangrijk punt. Alles was standaard ingesteld, en ballen maar.

Het meest opvallende aan de game was hoe vloeiend het overkwam. Geen gestotter en getreuzel, met als nadeel dat ik vond dat het weinig met voetbal te maken had. Het was allemaal zeer gemakkelijk om te scoren, zeker als je iemand bent die overzicht heeft. Het gaat allemaal heel snel en voelt nogal arcade aan. Het lijkt een beetje op ...PES5, en dat is dus geen compliment, want we zijn ondertussen 6 jaar verder. Tikkie takkie wil u spelen? Gewoon buttonbashen op de pass knop en het komt helemaal goed.

Je aanvallers lopen echt heerlijk vrij, jammer dat de verdediging daar net ff wat minder op reageert. Ik vind zelf dat de balans niet goed was hierdoor, het is weer vooral lekker ballen met je spitsen. De keepers zijn echt ongelovelijk slecht, heel triest. Hoe moeilijk is het nou? De snelheid leek ook nergens op: 0 was te snel, en -1 te traag. Als je hem op -2 zet dan gaat het allemaal zo traag dat je na een pass rustig koffie kan gaan pakken. Net niet dus. Het switchen werkt wel echt veeeeel beter, groot pluspunt.

Het speelt wel lekker allemaal, maar dit gaat een feest worden voor de buttenbashers, elke idioot kan van een goede peler winnen. En dat is nou net waar ik totaal niet van hou. Overigens viel me niet echt op dat je backs allemaal mee na voren sprinten, maar dat kan komen omdat het ook mijn speelstijl is in PES.

Minpunten:

Chaos!!!
    Waar is de balans?
    Keepers
    Vloeiend (jah, dat is een nadeel, zie hieronder)
    Makkelijk om te scoren, te makkelijk

Plus

Looplijnen
    AI in aanvallend opzicht
    Het switchen

Even een oproep plaatsen:

Ik heb vrijdag tegen een Nederlander gespeeld, die kon aardig ballen en had wat moeite met verliezen. Het werd 4-1 voor mij, en ik wil graag weten of die misschien hier van het forum is. Want ik wil even duidelijk maken dat ik echt een rukwedstrijd speelde, ver onder mijn niveau. Sorry, ik kan nog veel beter, ik haat het om te winnen met mazzel...... Het was overigens geen geluk dat ik je niet rustig liet overspelen, en overal tussen kwam. Dat was omdat je voorspel aanvalsspel had. Mocht je een PS3 hebben, ik wacht online op je als de retailversie binnen is.

3. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Poeh, ga eens weg....

4. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    En waarom zou ik? Volgens mij post ik niks negatiefs? Dus niet zo zuur doen...

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Je suggereert dat ik altijd positief ben over PES. Verkeerde forum... Daarbij was mijn reactie semi grappig bedoelt...... Ouwe zuurstok.....

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Cyrax, als je dit vergelijkt met andere PES-versies: Hoe goed schat je deze dan in?

7. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Sorry alleen Han dan... ;)

Maar ik post hier bewust niet al teveel, heb geen zin in een FIFA/pes war. Maar ik was oprecht warm gelopen voor dit nieuwe deeltje.

Alleen eh, na jou korte previewtje ben ik iets minder enthousiast geworden... Want die is namelijk behoorlijk negatief...

Edit, ben overigens benieuwd of je oproepje een antwoord krijgt.... Hahaha

8. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Daarom vroeg ik Cyrax ook hoe goed deze PES is t.o.v. de vorige deeltjes, want het zou me niet verbazen als het toch de beste van allemaal is...

Wat die keepers betreft: Daarvan is bekend dat die verbeterd zijn in de nieuwste build, dus dat minpunt valt af.

9. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Misschien is dit juist goed? Eindelijk reageren de mannetjes snel en niet dat langzame gedoe. Pes op de ps2 is altijd al tikkie takkie geweest, hoewel irritant als iemand zo speelt is hierop wel te verdedigen. Misschien dat het een kwestie van wennen is, ik kan me voorstellen dat je na 1 potje niet meteen kan aanpassen hierop en dat er hierdoor aan beide zijde veel goals vallen, waardoor het scoren makkelijker lijkt.

10. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Dank voor je preview Cyrax. Ik merk toch dat ik sterker hang aan je positieve punten dan de negatieve. De vrijheid en souplesse van de game. Dat maakt dat het met 2 tegen 2 voor mij weer ouderwets genieten gaat worden. _O_

Volgens mij is deze nog niet langsgekomen:

11. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik denk dat het wel meevalt met dat 'te makkelijk scoren'. Cyrax is een uitzonderlijk sterke speler, dus voor hem is het misschien te makkelijk, maar als je de filmpjes van de laatste dagen ziet dan wordt er toch niet teveel gescoord.

Verder heeft Cyrax het over menselijke tegenstanders waar hij makkelijk tegen scoorde en die moeten ook nog wennen aan de nieuwe manier van verdedigen.

Tegen de CPU is het een nog ander verhaal: Daar is een super-moeilijkheidsgraad vrij te spelen en worden nu al spelers verslagen door de CPU: Ook daar zijn filmpjes van.

12. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Alleen Han, de meeste filmpjes die ik zie, geld zowel voor pes als FIFA. Dat er echt enorme droeftoeters aan het spelen zijn....

Dus als hij zegt, scoren is easy. Dan zal dat voor de gemiddelde speler ook zo zijn..

13. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Afgezien dat de kwaliteit van het filmen en filmpje zo slecht is dat ik er bijna misselijk van wordt, valt hier idd op dat die "running" bug er niet in zit. Maar puur komt door lb indrukken. Snelheid ziet er ook prima uit.

14. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Het zijn inderdaad zwakke spelers in die filmpjes ( uitzonderingen daar gelaten )
    Maar juist gemiddelde tot goede spelers zullen wel de juiste manier vinden om te verdedigen. Juist omdat het speler switchen nu goed gaat ( dat bevestigt Cyrax ) zal het verdedigen beter gaan. Vergeet niet dat Cyrax zijn settings niet aanpaste vanwege de taal, en kon dus zijn verdediging ook niet goed zetten.
    Maar goed, om er maar weer de bekende cliché tegenaan te gooien: We zullen het in de demo wel zien :)

15. Tuur1986

Tuur1986 Jupiler League OF

Leuk Bevonden:
    0
    Eens daarnaast prefereer ik cerschillende uitslagen ipv de standaard uitslagen in PES 2011 (cpu altijd 1-0)

16. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook wel dat iedereen moet leren hoe je die nieuwe looplijnen het best kan verdedigen.

Ik vind het ook wel snel gaan allemaal. Ik verwacht volgend jaar dan eindelijk het instant fatique systeem (of hoe dat ze dat ook gaan noemen)

Dwz: dat een speler niet continu kan rennen. Die wordt moe na een sprint, en na 3 sprints in 5 minuten zit ie er ff door heen. En dan moet je stats hebben als stamina ed, hoe snel iemand herstelt en weer voluit kan.

Nu is het toch een beetje ren je rot voetbal. Maar dat kan ook best leuke gameplay op leveren. Die volle bak voetbalsimulatie zit er voorlopig toch niet in. Maar als de gameplay eindelijk weer eens leuk wordt, dan heb ik geen klagen.

En het ziet er uit dat het weer lachen wordt. Toch al 2 jaar op rij ons al meer als 20 jaar durende anual voetbaltoernooi afgelast wegens een ontoelaatbare, tenenkrommende pesversie. Ik denk dat we dit jaar 2 toernooien houden, ;-).

17. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik denk dat we op Digitaalgras meer toernooien spelen als er minimaal 16 spelers zijn.
    Veel, zo niet alles zal van de on-line kwaliteit afhangen...

18. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Hoezo gaat dit topic gewoon over voetbal?

Ik kom hier niet meer :'-(

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
  20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina