1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2013

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 24 apr 2012.

1. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Is het niet elk jaar hetzelfde? 'Volgend jaar wordt PES echt echt beter!' Ben ik nu al een paar keer tegen gekomen. Dus dit jaar is het nog even minder kut dan vorig jaar, maar volgend jaar wordt het echt genieten.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Bedankt voor je werkelijkwaar briljante bijdrage aan het topic. Dat ik dit niet eerder bedacht heb zeg. Konami zegt dat hun game beter wordt dan de vorige versie. WTF? Hoe durven ze zeg? Ik ken geen enkele developer die zoiets durft te zeggen.

Heb je de demo trouwens gespeeld? Of kom je hier gewoon even een open deur intrappen?

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nee waar het mij om gaat is dat ik elk jaar mensen zie in een pes topic waarbij er bij deel 2 al over deel 3 wordt gesproken alsof dat de nieuwe heilige graal is. Deel 2 lijkt dan een tussendoortje. Sinds de next gen lees ik dat ELK jaar over PES. Dan lijkt het alsof Konami zegt, oke 2013 is misschien nog een beetje kut, maar 2014 wordt echt geweldig! Zelfde was met 2009, 2010, 2011. Heb je dan niet het gevoel aan het lijntje gehouden te worden? En ja ik heb de demo gespeeld, maar ik vind het niet lekker spelen. Het voelt voor mij allemaal net niet.

4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het is een game, geen vrouw. Als ik het spel niet wil kopen, dan koop ik het spel niet. Aan het lijntje houden wordt dus een beetje lastig.

Velen van ons vinden deze demo wel lekker spelen, wat is het probleem dan? Zoveel lees ik hier niet over PES 2014, jij wel dan?

Elk jaar zie ik weer droeftoeters naar het PES topic komen om hetzelfde te zeggen. Mensen die niet kunnen accepteren dat velen PES nog steeds leuker vinden dan de concurrent. Mij zie je niet in het Fifa topic om mijn geweldige mening te ventileren en andere op hun keuze te bekritiseren. Het is zo diep triest en vermoeiend. Altijd maar dat doen alsof je een retard bent als je PES leuk vindt, ik vraag me af waarom dat is.

Je bent niet de eerste die dit zegt en helaas zijn jullie niet uit te roeien dus je zal ook niet de laatste zijn. Good for you, ik geniet van de demo, met of zonder lijnjte.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.608
    Ik word ook een beetje moe van dat geketter op PES spelers... Ga lekker iemand anders tijd verdoen.

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Anyways,

Gisteravond de hele avond met een maat de PES 2013 gespeeld. Het was genieten, er waren veel onverwachte situaties en veel mooie goals. Die staande tackle werkt goed en is echt een aanwinst. Het manual schieten is erg lastig maar het gaat wel steeds beter.

Ik heb alleen een beetje moeite met de passing soms. Hele rare passing word afgewisseld met briljante passing. Nog steeds gaat de bal te vaak naar de 1ste speler al druk ik de pass knop heel lang in. Hopelijk fixen ze dat nog even.

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Natuurlijk is het om gek van te worden, maar wat hij zegt is toch eigenlijk niet zo heel gek? Hij brengt het alleen op een domme manier, zoals de meeste FIFA-fanboys het hier doen.

Wat ík er van vind:
    Ook deze PES is weer niet geweldig, waar je nu in 2012 toch wel wat mag verwachten van game-designers. Natuurlijk is het wel weer wat beter dan 2011, want ik heb ook 2011 weer gespeeld, en, ja, je merkt verschil. Maar het zijn steeds zulke kleine stapjes vooruit, terwijl het nu toch echt tijd wordt voor wat échte veranderingen. Dat veel mensen nu weer helemaal tevreden zijn, vind ik (!) dan ook een beetje vreemd. Natuurlijk, hij is weer íéts beter, maar nog steeds loopt het spel (voor deze tijd) enorm achter.

Wat hij zegt over: 'dit deeltje wordt kut, maar volgende deel wordt supertof!!1!', dat werd vorig jaar ook gewoon veel gedaan. Dit jaar heb ik het nog niet gemerkt, maarja, PES2013 is nog helemaal niet uit, dus misschien dat dat nog gaat komen. Misschien ook niet.

Het is tijd dat Konami nu weer eens met een écht goede PES komt, dat je het gevoel van PES5 weer terugkrijgt. Er zijn in dit deeltje wéér veel dingen die me al kapot ergeren.. terwijl je PES5 toch gewoon lekker kon spelen, en het één van mijn favo-footies was. Wanneer Konami gewoon eens opnieuw begint en zorgt voor betere animaties, meer souplesse en meer realisme in het spel, dan zou het al een hoop schelen. Dan gaan veel (iig meer) mensen het weer kopen en enorm veel spelen. Maar nu gaat het ieder jaar een klein stapje vooruit, terwijl ze nog steeds 'achterlopen'.

Laatst bewerkt: 8 aug 2012
  8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ach een beetje op je teentjes getrapt omdat iemand constateerd alsof het lijkt dat er elk jaar WEER hetzelfde wordt beloofd? Ik weet niet meer welke versie het was, maar daar werd toen ook gezegd dat de versie na de komende revolutionair zou zijn. Dat was niet het geval. Elk jaar lees ik dat weer terug.

Waarom vind je het nodig om fifa er weer bij te halen? Ik zeg een ding over pes en gelijk komt fifa er weer bij. En je doet net alsof ik pes haat? Ik probeer het elk jaar te spelen omdat ik weer terug verlang naar de gloriedagen van pes 4 en 5, maar elk jaar blijft een teleurstelling, er kloppen gewoon te veel dingen niet.

@Siemen: wtf? Waarom stop je mij nu gelijk in de categorie fifa fanboy??? Alsof ik verkondig dat ik fifa verafgod alleen omdat ik een kritische noot plaat bij pes?

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Sorry, las het stukje van Cyrax na de jouwe, dus ging er van uit dat jij ook een FIFA-fanboy was. Maar ik ben het wel eens met jouw stukje, zoals ik ook zeg.

Wel grappig, wanneer je kritiek hebt op de nieuwe PES, ben je een FIFA-fanboy :+. Ofja, kritiek hebt.. ik vind het eerder 'realistisch kijkt', want PES2013 is wel iets beter geworden, maar nog steeds nog lang niet waar het hóórt te zijn. Het lijkt wel alsof sommigen hier vinden dat PES2013 weer helemaal geweldig is, zo positief als ze zijn. Niet dat ik het afkeur, hun positivisme, alleen maar fijn als ze weer een nieuwe toffe game hebben, maar ik vind het wel wat vroeg.

10. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ik ben een PES speler in hart en nieren en na het spelen van de demo heb ik erg zin in de full game. Maar dit jaar is het voor het eerst dat ik twijfel tussen FIFA13 en PES2013. Is er in PES iets veranderd aan de Master League? Ik heb wel gelezen dat je nu clubs uit de Copa libertadores in Master League kan gebruiken. Gelezen maar helaas nog niet bevestigd door Konami zelf denk ik. FIFA13's Career mode klinkt interessant maar ik heb zo een moeite de grootte van de spelers en hoe ze bewegen etc. Sorry kan moeilijk uitleggen wat ik bedoel.

Ik koop mijn games gewoon in de winkel en PES heeft zoiezo al 2 dingen voor. Het is PES en de game is nog eens 15 euro goedkoper en dat is voor mij veel geld.

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het gaat om acceptatie vriend. Ik vind de demo wel goed, ondanks de minpunten. Dat jij de demo niet goed vindt, dat is natuurlijk jouw recht. Ik praat ook over de gameplay om mijn mening kracht bij te zetten en geef argumenten. Jij komt niet verder als: het is het allemaal weer net niet..... Lekker inhoudelijk.

Mag je niet enthousiast zijn over een demo? Is dat verboden? Volgens mij zijn de meeste nog wel argwanend naar de retailversie. Maar goed, dat wordt natuurlijk niet gezien, want PES liefhebbers snappen het allemaal niet. Ik heb bijvoorbeeld genoeg minpunten gegeven over de demo en de angst dat de retail niet is zoals de demo. Als je zegt dat je het een leuke demo vindt dan komen er altijd wel gasten als ratten uit hun holen om te roepen dat we te vroeg juichen, dat Konami altijd belooft dat de volgende game beter gaat worden enz.enz...

Het gaat niet om het hebben van kritiek, jij hebt ook kritiek. Maar je onderbouwd het wel (vaak) met argumenten. Daar kan ik prima mee leven. Maar er zijn er zat die dat niet kunnen en roepen: Tja, het is het allemaal net niet voor mij. PES belooft het elk jaar weer blablbablabla.... En dat is triest en vermoeiend. Altijd moet je maar je keuze verdedigen als het om PES gaat.

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Oké, dan is het goed :).

Met de rest ben ik het wel met je eens. Ik hoop ook dat PES met een geniale retailversie komt.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.608
    Gelukkig ben ik niet 1 van die nostalgici die constant PES5 roept. Dat is ook al zo achterhaald, daar moeten we echt mee stoppen hoor.

14. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    O ja, da's waar ook: Jij zei vorige week nog dat jij de demo de volgende dag uitgebreid zou spelen en dan je bevindingen hier zou posten....
    Niks gelezen :D

Ook ik zou wat meer nuance in de kritiek op de demo willen lezen. Dat het allemaal net niet is, vind ik wat te vaag.
    Wat ik goed vind aan de demo is dat het veel soepeler speelt dan vorige PESsen en dat de passing veel meer gaat waar je werkelijk heen wil. Ook off the ball running vind ik verbeterd, samen met het schieten. Het past allemaal onder de noemer dat je meer vrijheid hebt bij het spelen. Ook verdedigen is op een meer natuurlijke manier gedaan dan vorig jaar.
    Kortom, zo zou ik mijn mening willen onderbouwen ;)
    ... dan geef je ook meer stof tot discussie.

Wat betreft het praten over de versie van het jaar daarop: Ik dacht niet dat we dat in die mate hebben gedaan. Nu is er echter een meer gefundeerde reden voor omdat het spel dan helemaal op de schop gaat en er een totaal nieuwe engine komt ( naam vergeten, dacht de fox-engine ).
    Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar :)

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.608
    Ja druk druk druk. Moet mn Xbox nog aansluiten.

16. Stoempfel

Stoempfel @Dyonko

Leuk Bevonden:
    128
    Helaas is ie veel te makkelijk. Ik heb na 4 wedstrijden in totaal nog geen 10 schoten tegen gehad en met Engeland versloeg ik Portugal met 3 - 0 ... op superster.|:-

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Geen last van gelukkig

18. CRonaldo7

CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar jij bent ook god himself :eek:

19. Stoempfel

Stoempfel @Dyonko

Leuk Bevonden:
    128
    Hartstikke leuk grapjas. PES 2012 is op topspeler moeilijker dan deze demo. Daar speelde de AI al overdreven verdedigend, maar hier komen ze al helemaal niet meer naar voren. Een te makkelijk spel ben ik onmiddellijk zat.

20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Vergeet niet dat de PES 2012-demo ook veel te makkelijk was. Dat was anders in de final code en ik denk dat dat met PES 2013 ook wel recht gezet wordt. Trouwens, je vertelde wel dat je van Portugal met 3-0 won, maar hoe waren je andere uitslagen (eerlijk antwoord ;) ).
    Heb je al met de Zuid-Amerikaanse teams gespeeld? Die zijn minder goed dan de landenteams, maar jij als menselijke speler scoort en verdedigt er ook minder makkelijk mee, vind ik.

Deel Deze Pagina