1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2013

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 24 apr 2012.

  1. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    De grafische stijl van PES vind ik dan wel weer realistischer dan die van Fifa. Animities van PES zijn ook gewoon acceptabel inderdaad dit jaar. Wat ik wel een groot verschil is, in mijn ogen is dat er bij PES sprake is van momentum, dus als het ware zonder schijnbeweging en alleen door op het juist moment naar binnen te kappen je een speler kan uitspelen. Waar dit bij Fifa onmogelijk lijkt.

    En vind ook dat de je medespelers in PES juist goed de diepte zoeken, uit zichzelf. Die triggerstick net dat extra beetje zekerheid. Moet wel zeggen dat ze bij Fifa nu ook wel lekker diep gaan!
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2012
  2. ruudbosch

    ruudbosch Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok moet dan toch nog maar eens een paar potjes meer de pes demo spelen want dat uit zichzelf diepgaan heb ik toch veels te weinig gemerkt....
     
  3. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Hangt ook wel van je manier van spelen af. Je moet ook bijvoorbeeld de ruimte buitenom creëren. Ik vind het echt bijzonder realistisch. Het is namelijk ook maf als ze continu als een blinde naar voren rennen vanuit de backpositie bijvoorbeeld.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik begrijp dat het niet jouw bedoeling is om te bashen. Dat is duidelijk aan je manier van posten te merken. Maar het is natuurlijk een startsein voor Fifa liefhebbers om hier over de demo van Fifa 2013 te praten en daar zit niemand op te wachten, dat bedoel ik meer.

    Maar goed, om terug te komen op jouw punt m.b.t. het vrijlopen van spelers. Ik heb de demo van Fifa inmiddels geprobeerd, en het zag er goed uit. Echter, ik vind het vrijlopen in PES wel realistischer. Je moet in PES de bal rustiger bij je houden om de looplijnen te zien, (te) snel spelen en je gaat voorbij aan alle mogelijke loopacties. De loopacties in PES is al een tijdje (redelijk) goed uitgewerkt en is een van de pluspunten van de game. Helaas was er vaak teveel mis, zodat de frustratie de laatste jaren snel de kop opstak.

    Er zijn zoveel dingen aan Fifa die beter zijn dan PES, maar jij noemt precies hetgeen waarin PES tot op heden beter is, loopacties van de AI. Daardoor krijg ik het idee dat je PES 2013 (de demo dan natuurlijk) niet veel hebt gespeeld en dat is natuurlijk niet geheel fair als je wil gaan vergelijken. Je zegt dat je het idee hebt dat de spelers niet diepgaan, maar in mijn eerste potje zag ik al vaak spelers diepgaan. De AI van je teamgenoten, dat is juist goed verzorgd. Hoewel ik in PES 2013 de verdedigende AI nog altijd een stukkie minder vind dan de aanvallende AI. Daar zouden ze wat mij betreft nog wel meer aandacht aan mogen besteden.
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ach joh.. Gisteren nog een videopreview bekeken, daarin suggereerde de persoon dat PES nog steeds kutlicenties had en dat bij Oranje bijvoorbeeld Farzel Haar nog op doel staat. Ehh... Dat is al heel wat jaartjes niet meer zo. Of te wel, die gasten spelen het niet eens en roepen maar wat.
     
  6. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Na uitgebreid testen van beide demo's kom ik maar tot 1 conclusie: ik koop ze allebei. :cool:

    Fifa koop ik sowieso vanwege clubs en omdat alles online zo goed in elkaar steekt (nagenoeg geen problemen). PES heeft hele leuke elementen die vooral tot uiting komen als je tegen elkaar op de bank speelt.
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Staat de optie manual player control aan ofzo?
     
  8. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Wat ik wel een groot pluspunt van pes t.o.v. fifa vind is de optie om elke pass of ieder schot met (LT) precies te leggen waar jij dat wilt. Dat pijltje is echt superhandig. Daardoor kan je geniale passes geven.

    Wat me trouwens niet lukt is de bal een paar meter voor me uitspelen als ik in de ruimte sprint. Met welke knop(pen) doe je dat? Een - tweetjes lukken ook niet altijd.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    (RB)+(RT) of (RB) dubbeltappen geloof ik.

    Een - tweetjes vind ik op dit moment ook minder werken. Hopelijk geeft de trainingmode daar uitleg over in de full game.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    En toch mis ik Farzel Haar wel :'-(
     
  11. MJD85

    MJD85 Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    6
    Gelukkig hebben we nu Houtmael :9
     
  12. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Jij hebt sprinten onder (RB)? Zo ja, dan is het bij mij (RT) dubbeltappen, want ik heb mijn controller fifa-style ingesteld. ;)

    Ik zal het eens uitproberen, thanks!

    Wat ik trouwens wel echt te dom voor woorden vind is dat ze de scheidsrechter soms een tenuekleur geven die hetzelfde is als één van de teams. Dan lijkt hij net een speler van dat team. Erg irritant!
     
  13. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Een - tweetjes kan je nu ook anders doen! En dat werkt bij mij soms wel heel lekker!
    Als je de baal passt hou je dus (LB) in zo,als altijd. Daarna druk je (RS) de kant op waar je de speler heen wilt laten lopen. Vet handig al werkt het de ene keer beter dan de andere maar dat moet ik dus nog even masteren.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Thnx, ik probeerde dat al, maar echt heel lekker vind ik het nog niet werken. Nog ff oefenen dus 8)
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Kijk dat zijn nog eens tips. Thanks!
     
  16. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Thanks voor de tip idd! Vanavond maar ff testen. :)
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Overigens heb ik nog wel een minpunt, hopelijk wordt die move nog gedowngrade ofzo. Je kunt dus door op RS te drukken op een bepaalde manier aannemen. Stel, je geeft een pass op een medespeler die met zijn rug naar goal staat. Vlak voor het aannemen druk je op RS, een spits die wat kan die tikt de bal dan even omhoog als je verder geen richting aangeeft vlak voordat je de bal ontvangt, vervolgens op het juiste moment geef je een tikje richting de goal en vervolgens wip je hem over de verdediger heen. Leuke move, maar zeer gemakkelijk in de uitvoering. Tegen de CPU lukt het vaak, tegen mensen ook te vaak naar mijn mening. Dat mag wel iets moeilijk worden of de slagingskans moet naar beneden.
     
  18. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar dit is toch eigenlijk te slecht voor woorden dat verschillende (grote) sites gewoon niet eens PES fatsoenelijk proberen te spelen. Zeker bij dit deeltje omdat het toch heel anders speelt dan zijn voorgangers.

    Nice, thanks! :D
     
  19. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ja, dat zit ook in Fifa btw (daar minder makkelijk op deze manier uit te voeren), maar je kan echt Dennis Bergkamp achtige aannames doen daardoor. \o/
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Is er een link van die videoreview? Ben namelijk benieuwd welke site dat doet..
     

Deel Deze Pagina