PES is niet te vergelijken met FIFA, het zijn twee totaal verschillende voetbalgames IMO. Je zou van beiden eens een demo moeten proberen om te kijken wat jou het meeste ligt.
Voor mij (!), persoonlijk:
PES is tof, omdat het best wel moeilijk te besturen is (daarom gaat er meer tijd over heen om er goed in te worden) en daarnaast redelijk veel vrijheid biedt. Ook zijn de schoten echt überlekker
. Nadelen: dribbelen werkt slecht en ziet er niet uit en keepers zijn dramatisch. Animaties zijn ook matig.
FIFA is tof, omdat het de laatste games steeds meer een tactisch schaakspel wordt wanneer je tegen een goede tegenstander staat. Daarnaast werkt het dribbelen beter en zijn de animaties veel realistischer. Nadelen: veel mensen vinden het verdedigen moeilijk (kwestie van oefenen IMO) en het lijkt (tov. PES) te vaak scripted.
Ik speel 24/7 FIFA, omdat ik het een heerlijk spel vind. PES vind ik leuk tegen vrienden, voor een paar potjes, maar niet te veel, omdat ik hou van dribbelen en het bij PES toch allemaal niet zo soepel verloopt dan. Maarja, de schoten en de schwalbes (impossibru) maken een hoop goed, haha.
Klik om te vergroten...