1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2013

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 24 apr 2012.

  1. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Hoe zit het dan bv. met Ajax? Zowel Fifa en PES hebben deze ploeg toch?
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Omdat KNVB hun rechten niet exclusief heeft verkocht aan 1 partij. Dat is een keuze.
    Om exclusieve rechten te krijgen betaal je uiteraard flink meer.
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik geloof dat clubs er ook helemaal niet blij mee zijn, die verkopen veel liever hun eigen rechten (kunnen ze meer vangen). Ik denk dat dat ook de toekomst gaat worden.

    Als ik Konami was zou ik daarom gewoon als een gek een soort livery-editor en shop gaan bouwen net als bij Forza (ik heb het al veel vaker gezegd).

    Daarmee moet het mogelijk zijn om door middel van layers shirts en emblemen te maken. Deze moet je vervolgens te koop kunnen aanbieden (voor fictief geld uiteraard, die je kunt winnen door wedstrijden te winnen). Dit geldt dan ook voor leagues, stadions en andere dingen.

    Dan kan iedereen shirts en competities met elkaar delen. Het enige wat Konami dan écht goed op orde moet hebben is de gameplay en het audiovisuele gedeelte.

    Als ze dit voor elkaar krijgen => topper! Gaat iedereen over, dat weet ik 100%.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ja dat Forza systeem-idee gaat al rond sinds PES6.
    Ben ik ook al een tijd fan van.

    Maar volgens mij ontloop je dan op een makkelijke manier de rechten, ik weet niet of dat wel juridisch mogelijk is bv.
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Bij Forza zijn er ook gasten die bepaalde reclames hebben nagemaakt, bijvoorbeeld van Heineken. Volgens mij mag het. Het is ook namaakwerk, geen officieel iets. Je kunt bijv. geen afbeeldingen importeren (dit is nu wel mogelijk).

    [​IMG]

    [​IMG]

    Heeft Forza daar rechten voor? Nee, de community mag uiteindelijk wel zelf creatief bezig zijn en dingen namaken. Ze verdienen er geen echt geld mee namelijk.
     
  6. dino_hadzi

    dino_hadzi Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand toevallig of de Option File voor de Xbox360 nog is te downloaden, ik kan em niet meer vinden namelijk...
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Ik denk wel dat het bij Forza op een andere basis is dan bij een voetbalgame... ;)

    Heineken zou normaliter toch geen licentie verkopen aan Forza.
    Maar EA zou natuurlijk direct aan de bel trekken bij de FA als blijkt dat je via een ingame systeem licenties van de FA kan downloaden waarvoor niet betaald is.

    PESfan is zelfs door FA zelf op de vingers getikt door de FA omdat er Option Files op de site waren te vinden. Dus dan denk ik niet dat de FA het ooit gaat goedkeuren dat te downloaden is in de game.

    De vergelijking Heineken-Forza en Pro Evo-Arsenal vind ik dus volkomen onterecht.
     
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Oké, maar dat zijn afbeeldingen die geïmporteerd zijn (merken). Als je ze zonder import mogelijkheid kunt cq. moet namaken is het niet 100% hetzelfde. Dat is wel een verschil. Namaken mag, als het maar geen 100% kopie is.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Zo werkt het copyright recht niet helaas. :+
    Dan zou ik ook Cola kunnen verkopen met een eigengemaakt Coca Cola logo.
    100% is helemaal geen vereiste.
     
  10. Legendzico

    Legendzico Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke bundesliga clubs zijn er allemaal en welke turkse clubs zijn er?

    kan iemand dat beantwoodenn..thanx
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Je bedoelt: wie wilt dat even Googlen voor mij?
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Nee hoor... Met Photoshop, dan wel Illustrator én een voorbeeld van het Coca Cola logo zou ik die prima kunnen namaken. Zolang ik die als eindconsument niet verkoop is er niets aan de hand. Ik verdien er namelijk niet op.

    Ook Adobe kun je niet aanklagen voor het beschikbaar stellen van tools, waarmee ik het logo heb kunnen namaken. Het is niet zo dat het logo van Coca Cola er (verborgen) default inzit en ik het simpel kan overnemen.

    Dus dit heeft niets met copyright te maken. Het is niet toegestaan als het daadwerkelijk in het spel zit bij verkoop en/of het er default inzit, maar het bijvoorbeeld Bola Bola heet en het logo erop lijkt. Dat is namelijk een vorm van copyright-schending.

    Als PES gewoon een krachtige editor (a la die van Forza) inbouwt, waarmee de community (kopers van het spel) dingen kan bouwen en delen, dan kan Konami daarvoor niet aansprakelijk gesteld worden. Of het nu een embleempje van de plaatselijke voetbalclub is, of een logo van een Premier League club.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    En toch onderneemt FA stappen tegen sites als PESfan. Hoe verklaar je dat dan? Dat is ook zelfgemaakt...
    Het zit er namelijk in met commerciële doeleinden. Jouw Cola voorbeeld niet, want dat logo hou je alleen voor jezelf.

    Zoiets komt gewoon nooit, dat zou EA nooit laten gebeuren. Deal with it.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Daar worden de logo's getoond én aangeboden. Daar verdient de website aan (bezoekers aantallen = advertentie inkomsten). Bovendien is daar dus sprake van import (dus officiele logo's worden opgeslagen en geimporteerd).

    Je moet het dus zo maken dat dat onmogelijk is. Het moet dus alleen met de ingame editor gemaakt en gedeeld kunnen worden. Tevens moet je communiceren dat deze optie het mogelijk maakt om je eigen voetbalclub te maken.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    In PES kun je geen officiële logo's importeren dus wat je zegt klopt gewoon pertinent niet. Al die option files zijn met een ingame editor gemaakt!

    Voor PES zijn de logo's commerciëler dan voor PESfan dus ook daar ben ik het niet met je eens. Immers, zo'n editor zorgt ook voor inkomsten, anders zou EA toch geen geld betalen? Of wilde jij zeggen dat Konami geen geld zou verdienen met zo'n editor? Sowieso meer dan een website natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik kan gewoon logo's importeren hoor...??? Bovendien heeft niet iedereen zin om daar moeite voor te doen. Die willen meteen klaar zijn. Fifa heeft alles al en in hoge kwaliteit. De een koopt een auto van 30.000 en laat hem tunen tunen voor wat pk'tjes extra. Een ander denkt ik betaal wat meer, of ga voor product B, want dan heb ik die PK's standaard tot mijn beschikking.

    Het is maar net wat voor moeite je wilt doen. Ik zou zeggen neem gewoon het voorbeeld van Adobe. Met Adobe kan ik alle logo's namaken die ik wil. En dat mag en ik mag het ook gerust laten zien, geven aan een vriend/vriendin. Zolang ik er dus maar geen geld aan verdien. Dat is gewoon het hele eieren eten.

    Als het niet in het spel aanwezig is bij verkoop (of te wel, het product is kaal) is het toegestaan, mits er ook achteraf géén geld aan wordt verdiend.
     
  17. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4

    Hey Mano, ik doe mee aan jullie Pesholland Cup van aankomende maandagavond, ik heb het huis al helemaal voor mezelf vrijgesteld voor die avond.top dat we de pesholland ranking hebben aan kunnen passen, zo werkt deze veel beter. Ik ben benieuwd welke plek ik in de Pesholland ranking zal kunnen innemen.
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Werkt die option file van Daymos nu zonder freezes? Ik ben van plan het er toch op te zetten.
    Wat zit er allemaal in? Ik wil namelijk wel de Eredivisie er in hebben.
    Iemand een link? Bedankt :)
     
  19. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Vrijwel alle transfers, namen en kits van de ongelicenseerde clubs, aantal stadions en npower championship (Engeland) er bij. Voor de rest zitten er alle clubs in die al in de retail versie zitten, dus ook de eredivisie. Werkt bij mij zonder freezes. Hij zal wel te vinden zijn via de FB van Daymos.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Stabiele versie goelijke volgende week!
     

Deel Deze Pagina