Is meer een smaakkwestie volgens mij..
De graphics van PES2014 zijn echt wel goed, beter en gedetailleerder zelfs dan FIFA14 current-gen, bewijs vind je in een replay! Zoom maar eens overal op in, dan geloof je soms je ogen niet wat je ziet, in positieve zin. (en ik ben echt iemand die op graphics kickt!)
Het publiek in PES lijkt korrelig tijdens het spelen, dat klopt, maar zoom eens in richting de tribunes en je zult zien dat het beter is uitgewerkt dan bij FIFA het geval is, en strakker.
Fifa gebruikt een bijna cartoonachtige stijl (spelers lijken net paspoppen, zo'n strak huidje zonder texture en vormen hebben die gasten) waardoor het misschien wel strakker oogt als je speelt, maar dat zijn in mijn ogen niet direct betere of realistischere graphics. Kleurgebruik in Fifa is ook over de top, waarmee ze een hoop oneffenheden proberen te verdoezelen heb ik het idee.
Enige wat mij wel opviel zijn die doelnetten in FIFA, die zijn echt een grafisch hoogstandje! (misschien een tikkeltje overdreven, maar die ogen uit sommige hoeken wel heel erg goed)
EDIT: Wil je dat PES ook beter oogt tijdens het spelen, pas dan de camera positie ietwat aan. Bij Fifa staat de camera ook iets lager, en meer ingezoomd op het veld.
Kieszelf altijd voor zomeravond-wedstrijden, dit levert voor mij de meest prettige kleuren op.
Laatst bewerkt: 12 sep 2013