Ik vind PES 2014 er best goed uit zien, beter dan Fifa 2014 current gen (afgaande op de demo's) vind ik persoonlijk. Die gezichten zijn gruwelijk mooi gedaan, wapperende shirtjes, details enz.enz.. Het is wel wat blurry op de PS3, maar het ziet er toch goed uit, een stuk beter dan PES 2013. Avondwedstrijden vind ik dan weer een stukkie minder. De menu's boeien me verder geen ene reet, ik snap alle fuzz daarover niet. Fuck dat.
Gisteren weer een zooi games gedaan. Prachtig, maar jezus, wat is die shit diepgaand. Ik voel me net een beginneling, het is echt lastig. Zodra die game uit is, dan ga ik zwaar in de trainingmode los. Die kopballen
Echt heel vet gedaan, die animaties zijn prachtig, dat je naar de grond kan kopen wanneer je dat zelf wil
. Het schieten voelt ook zo verschrikkelijk goed aan. Het is best geil om de bal zo heerlijk in te kunnen knallen. Ook het fysieke gevecht tussen de spelers vind ik prettig spelen.
Ik irriteer me wel een beetje aan het onrealistische sprinten zonder bal. Zo'n vage versnelling, dat ziet er wat nep uit. Ook vind ik de keepers niet zo heel goed, elk goed schot is bijna een goal. En die vrije trappen? Waarom is dat zo verdomde makkelijk? Dat zat vroeger ook in Fifa, met zo'n stippenlijn. Dat gaan we op toernooien dus uitzetten. De draaicirkel van spelers is ook een behoorlijk minpunt, het gaat echt te traag. Zonde, want een fractie sneller en het speelt een stuk soepeler. Ook het ingooien is weer ruk, ik wil altijd meteen kunnen gooien. Op momenten dat het zinloos is om snel te gooien, dan mag ik het doen. Op het moment dat het zin heeft, dan mag ik niet direct gooien.
Al met al vind ik dit oprecht een van de betere current gen PES edities. Misschien wel de beste. Het voelt goed aan allemaal, hopelijk blijft dat zo en gaan de minpunten niet de pluspunten voorbij. Vooralsnog ziet het er goed uit en ben ik blij met deze versie. Eigenlijk vind ik het best wel vet spelen allemaal, het is lang geleden dat ik zo genoot van een PES deel.
Klik om te vergroten...