Speel pes al jaren niet meer online. Drama, ze snappen het niet. Koop hem alleen nog maar om samen met vrienden te spelen. Verder stelt het eigenlijk niets voor. Veel bugs, het sprinten is onnatuurlijk en de lob is veel te makkelijk. Jammer, want ik ga nog wel meer issues tegenkomen.
Ik kom idd steeds meer dingen tegen. Ik vond de demo denk ik wederom vetter spelen dan de retail, maar daar is Konami goed in. Als ik heel erg eerlijk ben vond ik PES 2013 tot nu toe beter. Dat liep tenminste vloeiend enzo. Het is leuk dat het er grafisch leuker uitziet, maar daar heb je geen reet aan als het niet vloeiend loopt. Ik dacht na die update echt even dat die framerate issues voorbij waren, maar nee.... Het is gewoon niet goed te spelen zo. Die review van gamespot komt steeds meer in de buurt van het ware cijfer. Helaas jongens.....
Pes 2013 is ook beter. Vooral omdat die game veel beter loopt. Dit loopt niet lekker, het klopt niet. Natuurlijk, het spel heeft veel goede dingen, het is bijzonder. Ik hoop echt dat ze deze engine goed gaan gebruiken. Want ze kunnen er echt iets moois mee doen.
Maar afwachten. Er worden druk bugs vergaard door Konami en er schijnt een tweede bugfix aan te komen. Het is natuurlijk vreemd dat de demo op de PS3 beter loopt dan de release versie.
Niet beter loopt, beter speelt. De retail heeft nog steeds last van framedrops. Dat KAN GEWOON NIET. Ieder jaar is het weer hetzelfde liedje. Bij de release bugs vergaren en een patch uitbrengen die die bugfixes moeten oplossen. Ze claimen een nieuwe engine te hebben gebruikt. Los van de animaties en de belichting zie ik daar vrij weinig van terug. Ik hoopte dat de volgende zaken uitgezet konden worden: - on rails-lopen bij steekpassjes (waarom is er hier geen manuele stand voor)? Dit is al jaren zo bij PES en zit er nu nog steeds in. - cursor change, waarom niet alleen van cursor veranderen als IK dat wil? Waarom denkt de CPU zo nu en dan voor mij van mannetje te moeten wisselen? Dit is al jaren zo bij PES en zit er nu nog steeds in. - online wedstrijd. Waarom is het weer zo laggy als de pest? De eerste engine voor de PS2 was niet echt geschreven en geoptimaliseerd voor online gaming. Nu een "nieuwe" engine en het is nog steeds niet opgelost. Kijk, het is dat ik FIFA totaal niet op voetbal vind lijken en het ook niet lekker vind spelen. Daarom ga ik maar voor PES, omdat er niets beters is. Maar Konami doet toch wederom geen goede zaken. Als je jaar in jaar uit een spel uitbrengt dat barst van de bugs en issues en al op de eerste dag patches nodig hebt, dan doe je gewoon echt iets niet goed. Licenties, het aantal stadions, het publiek, etc. het interesseert mij geen ene reet. Die gameplay moet goed zijn en daar was ik toch echt van overtuigd na de demo. Maar het voelt gewoon allemaal weer hetzelfde aan, met wat extra animaties, waardoor het allemaal wat beter oogt. Die FOX engine die ze zogenaamd gebruiken, gebruiken ze maximaal voor 10% (grafische stuk). De rest van de game is nog steeds gebaseerd op de oude engine. Als je dat niet ziet, heb je oogkleppen op. Shame on you Konami!
Ik hoop dat we online kunnen spelen voordat pes 2015 uitkomt. Wat een regelrechte teringzooi is dit zeg.
Probeer toch een soort van het spel te genieten al is het erg moeilijk. - Keepers zijn ongelofelijk slecht! elk schot in het strafschop gebied is gewoon een goal Dan is het ook vaak met hoge steekpasjes over de verdediging heen die de keeper dan makkelijk kan pakken (genoeg tijd), maar dan kan ik zelf als spits makkelijk aannemen een bak koffie zetten en dan afmaken. - Framerate... lijkt wel Max Payne bullet time in het strafschop gebied.
Framerate snap ik niet helemaal, want zoals sommige het zeggen heb ik lang niet of eigenlijk haast helemaal niet in het strafschop gebied. En keepers vind ze juist beter geworden, maar inderdaad hoog balletje (lob) over de verdediging gaat wel super makkelijk zeg.
Framerate is de ene keer erger dan de andere keer. Heb ook soms wedstrijden waar het minder voorkomt. Op de momenten dat het voorkomt is het iig behoorlijk irritant. Konami had m.i. beter een datapack incl. wat nieuwe stadions en de laatste transfers kunnen doorvoeren voor PES 2013 en nog even verder moeten sleutelen aan dit spel. Ik zie de potentie wel, maar het komt er nu gewoon niet uit. Het is momenteel een goed rijdende auto, maar wel ééntje met de handrem erop.
Ik heb dank zij Demian het Gegevenspakket nu met een USB-stick op PES 2014 gezet ( XBOX-versie ) en dat werkt prima. Op de Xbox schijnt er toch minder mis te zijn met de framerate, al heb ik online nog niet geprobeerd. Off line gaat het prima, al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het na het gegevenspakket iets sneller gaat. Lijkt we of Konami nog wat aan de spelers-snelheid of de draaicirkel van de spelers heeft gedaan. Al te hinderlijk is het echter niet.
Heb geen last van framedrops op de 360. Lijkt allemaal wel wat sneller te gaan en ondanks dat ik 2 a 3 jaar geen pes heb gespeeld zitten er nog steeds fouten in die er altijd al hebben ingezeten. Het is dat ik fifa moe ben en daarom pes heb gehaald. Ga me er zeker mee vermaken maar een nieuw voetbalspel is het zeker niet.
Ja sorry ik ben heel slecht in namen onthouden, maar ja, je hebt je revanche door mijn naam zonder hoofdletter te spellen