Als je PES opstart zie je dat er een nieuwe patch is ( DE patch! ) en ook het nieuwe datapack is er.
Ik heb het gedownload ( duurde slechts 10 minuten bij mij ) en geinstalleerd.
Ik ben zeer tevreden want er is duidelijke verbetering te merken. Dit gaat dan over offline want ik heb online nog niet geprobeerd.
Wel heb ik naar de nieuwe online mogelijkheden gekeken en met name Teamplay valt op.
Je kan nu in principe 11 tegen 11 spelen op een speciaal aangemaakte server die in Ierland staat.
Je hebt dan ook de mogelijkheid om met minder dan 11 spelers te spelen, bijvoorbeeld 2 vs 2 ( of willekeurig, 4 vs 7 als je wilt ).
Je kan behalve tegen menselijke tegenstanders ook met meer man tegen de COM online spelen.
Wat ik gehoord heb is dat de nieuwe server een dedicated server is. Dus geen peer to peer. Dat zou moeten uitmaken voor de kwaliteit van online spelen.
Als je hierop speelt kan je kiezen voor any player, om al je spelers te besturen, maar je kan ook fixed cursor position spelen.
Kortom, een aantal nieuwe mogelijkheden en speciaal met die nieuwe Ierse dedicated server zou online toch verbeterd moeten zijn.
Apart van deze server is de gewone peer to peer server voor lobby-spel blijven bestaan en ik ben benieuwd of die ook verbeterd is...
Laatst bewerkt: 16 nov 2013