1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, ik heb wel in de loop der tijd op dit forum geleerd om me in te dekken. Er zijn er altijd wel een paar die er een totaal een andere mening op na houden.
    Het is tenslotte een discussie-forum, nietwaar? ;)
     
  2. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik hou het Evo-Web forum rond deze tijd altijd even in de gaten. Maar de fanboys die daar rondzwerven, niet normaal :lol: Snap sowieso niet dat mensen blindelings achter één partij blijven staan, zelfde met PS4 vs Xbox.

    Ik kijk gewoon welke game mij de beste ervaring gaat bieden, en of dat nou FIFA of PES is maakt mij niet zoveel uit. FIFA ben ik de laatste jaren wat minder gaan spelen. Met de nieuwe editie op komst ben ik daar voor het eerst wat enthousiaster over.

    Dat PES nu eindelijk ook op de "nieuwe" consoles uitkomt maakt mij heel nieuwsgierig, en tuurlijk hoop je dat het enigszins de oude ervaring met zich meebrengt, maar dat geloof is de laatste jaren wel steeds meer verdwenen. Toch geef ik het ieder jaar weer een kans, om er toch voor open te staan en er over te kunnen oordelen. :)
     
  3. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik lees soms het WENB forum, daar zitten ook een hoop fanboys.
    Ik moet zeggen dat de next-gen trailers van Fifa 15 er heel goed uitzien.
    Al zien de trailers van Fifa er altijd goed uit.

    Laten we in godsnaam hopen dat we dit jaar eindelijk weer een goede footy kunnen spelen!
     
  4. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    Helemaal eens. En bij mij komt dat puur door de geweldige jaren met PES op de ps1 en ps2, hoop zo dat dat niveau (relatief beschouwd dan) terugkomt, MAAR dan zal het gameplaytechnisch echt weer in orde moeten zijn en ook nog eens zonder lag online te spelen en daar geloof ik niet echt in.
     
  5. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Lol lengte gras hahaha
     
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Nog een optie om naast de speelsnelheid de gameplay naar jou wensen aan te passen, ik zeg goede zet al die kleine 'details'. :thumbs:
     
  7. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Nja. Voor mij mogen ze eerst zich focussen op een volledig spel ipv al die kleine features. Daar kunnen ze zich later oprichten. Want wie Wilt nou de lengte van het gras instellen.
     
  8. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, vind ik ook. Wie heeft dat bedacht? Haast een minachting van je klanten, als je die daarmee denkt te paaien.
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik ga niet Han. Ik vertrouw Konami sowieso niet meer en als ik dan zie welke verbeteringen EA dit jaar doorvoert bij FIFA 15, dan denk ik dat PES serieus waar heel erg weinig kans maakt.

    We moeten de gameplay natuurlijk afwachten, maar ik heb gewoon hele mooie dingen gezien van FIFA 15. Doellijn technologie, alle Premier League stadions, het veld dat aan slijtage onderhevig is etc. Ik denk dat FIFA 15 het dit jaar wel eens op emotie kan gaan winnen van PES. Wil niet spammen ofzo, maar (grafisch echt top en 60fps):

    http://youtu.be/gd8wMiprxKM (informatie over stadions, sfeer)
    http://youtu.be/_gKCfHbmd5U (doellijn technologie)

    Ik was ook 100% PES, maar al die valse beloftes... Ik vertrouw het gewoon niet meer. Wat voorbeelden:

    - Ieder jaar horen we dat "deze PES" helemaal from scratch is opgebouwd
    - De Fox Engine: PES 2014 bevatte dezelfde bugs als de voorgaande PES versies
    - Ieder jaar het geneuzel dat het eindelijk de echte next-gen PES is
    - "Die en die bugs zijn er nu uit", bijv. de catch-up bug, terwijl je zult zien dat die er bij de retail versie weer gewoon bij zit (Cyrax was vorig jaar ook enorm enthousiast en de demo speelde ook echt wel vet => slowdowns zouden zogenaamd verleden tijd zijn in retail versie).
    - Ook weer die eerste gameplay video die 3 juli zou verschijnen. Wat was dat?

    Ze zijn mij als klant kwijt. Die demo moet echt enorm goed zijn wil ik dit jaar mijn geld aan PES uitgeven. De FIFA 14 demo op de PS4 vond ik prima spelen en dat was een eerste voorbode op 15 en belooft dus veel goeds.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik ben ook een fanboy maar na vorig jaar krijgen ze mijn geld niet meer...
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nou, ik heb toevallig gisteren nog even met FIFA 14 de Pro clubs- mode gespeeld ( die speel ik vrij veel ) en als we het nou over gameplay gaan hebben: Ik heb me voor de zoveelste keer kapot geërgerd aan dezelfde manier waarop je goals tegen krijgt. Balletjes voorzetten vanaf de zijkant die standaard ingekopt worden of ballen vanaf de aftrap waar de verdediging fout staat en je de goede verdediger vaak niet kunt selecteren, zodat je na te hebben gescoord gelijk weer een goal tegen krijgt. Of bijvoorbeeld van afstand schieten en dan de rebound inschieten. Zo kan ik nog even doorgaan. Dan verwacht je dat EA dit soort fouten fikst, nee, dan gaan ze futuliteiten programmeren zoals doellijn-technologie en wat extra stadions.
    Nee hoor, FIFA is ook niet zaligmakend.
    Ik hoop echt dat PES zo goed wordt als de uitgelekte video's doen beloven, dan gaan zíj tenminste wèl wat aan de gameplay doen...
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb het over FIFA 14 op de PS4 Han, niet op de PS3/X360. Die vond ik ook geen fuck aan.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    FIFA14 op last-gen is idd niet te doen. FIFA14 op next-gen is prima. Voelt gewoon veel beter aan, en dus een stuk minder frustrerend.

    PES heb ik vorig jaar een kans gegeven, want prima demo, maar uiteindelijk was de game 1 gigantische miskoop. Gelukkig maar 30 euro voor betaald, maar toch... daar trap ik zeer zeker niet nog een keer in.

    Laat ze het nou eerst maar eens echt gaan bewijzen, dus dat alle reviews en reacties lovend zijn, en pas dan geef ik het weer een kans, maar tot die tijd hou ik het gewoon bij FIFA.

    FIFA is ook niet perfect, maar het is wat mij betreft wel beter dan PES.
     
  14. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik dit zo lees zal PES echt moeten goed zijn. Als de echte pes-fanboys hier al naar fifa gaan grijpen dan zullen er zeker al genoeg spelers overgelopen zijn. Wat normaal is trouwens. Er kan eens een mindere jaargang zijn in een gamereeks maar op de laatste 10 edities van pes zijn er voor mij een stuk of 4 waar ik echt heb van genoten. Niet dat ze perfect waren want dat bestaat niet . Wel heb ik er me goed kunnen mee bezig houden=speelbaar.

    In de vele belofte's die konami maakt voor de release gelooft ook geen mens meer( hoop ik) . Ik denk sinds pes2009 dat er altijd wel ergens op dook "dit wordt weer zoals pes5/6". Ze doen dit nu nog. Dat zegt al genoeg over PES dat ze daar nog altijd moeten op terug vallen. Het is 10 jaar geleden.

    Ik denk dat konami moet doen wat de pes-player verwacht. Gameplay aanpakken,bugs er uit en dan zullen de eerste gamers wel terug keren als ze horen dat alles vlekkeloos speelt. Met of zonder licentie's en stadions. Daar ben ik vrij overtuigd van.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2014
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Konami's marketing van de laatste jaren heeft er voor gezorgd dat zowat niemand meer gelooft wat ze voor de aanvang van een nieuwe PES beloven ( ik ook niet, ècht niet :) ). Ze moeten het nu- net als in de ISS-tijden - hebben van mond-op mond reclame, want, zoals gezegd, hunzelf gelooft niemand meer.
    Het is nu afwachten of PES nu inderdaad doet denken als PES 5/6 en of het zo soepel speelt. Gelukkig zijn er de gelekte filmpjes waar hoop uit te halen is, maar de previews geven weinig houvast zolang het niet gedaan wordt door echte kenners van het niveau Cyrax en helaas, hij gaat niet naar Gamescom.
    Het is dus een kwestie van hopen op de goede dingen en vrezen voor de befaamde Konami-uitglijders O-)
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2014
  16. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga me dit jaar eens 14 dagen inhouden om het te kopen. De eerste dagen na de release zal het weer allemaal dik in orde zijn en zal meermaals "PES is back" neer geschreven worden op de fora. Pas vanaf die 2de week komen dan de ergernissen naar buiten en daar op ga ik wachten. Hopelijk blijft alles positief maar ja ...
     
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Zeker eens, maar dan noeten ze de demo wel uitbrengen voor 25 september. Als ik FIFA heb gekocht ga ik niet meer switchen.

    @han, gameplay videos zeggen m.i. Niets. Het geeft je wel een beeld, maar je zult het echt moeten ervaren. Ik speel nu The Last of Us. Hoop bugs in, maar in dat spel zit zoveel liefde dat je het voor lief neemt. Zo was het vroeger ook met PES.
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dus het zegt niets, maar toch wel iets? :p
    Maar inderdaad, als je het met wat screenshots moet doen, dan heb je er toch heel wat minder aan dan met video's.
    Het feit dat je zegt dat je na 25 september een demo niet meer zinvol voor je vindt omdat je dan FIFA al hebt, zegt mij dat je nu al besloten hebt PES 2015 geen kans te geven. Kan je die demo net zo goed ook links laten liggen.
     
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik hield van PES. Totdat ze de verkeerde richting namen. En het werd maar slechter en slechter. Al hun valse beloftes. Ik geloof er geen reet meer van en ben er nog steeds klaar mee. Bah.

    Next Gen is er nu, maargoed dat zegt niks bij Konami.
     
  20. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1

Deel Deze Pagina