1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2016

Discussie in 'Games' gestart door s4nd3r, 10 jun 2015.

1. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Geen idee Han. Zoals ik t altijd doe, gewoon O en dan maar hopen.

2. ManoMoker1982

ManoMoker1982 PES veteran

Leuk Bevonden:
    15
    als je passing level uit hebt staan moet je manueel richten natuurlijk, en dat hoeft dan niet met L2 nee :)... ook de hoek waar je vanuit schiet is belangrijk.

3. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zeer te spreken over de demo. Ik sluit me aan bij de kritiekpunten die vanuit de community komen en dan vooral over het schieten. Als je niets aan de instellingen wijzigt, schiet je belachelijk veel ballen van ver in de kruising. Vooral de 'knuckle shots' zijn bijna niet te houden. Heel gaaf om die bal alle kanten op te zien bewegen in de lucht, maar na vijf keer geeft het geen voldoening meer. De schoten zijn naar mijn smaak ook net iets te hard.
    En ik ben het zeker ook eens met de kritiek op de te soepele scheidsrechter. Ik heb ze liever te soepel dan te streng zoals in veel eerdere PES-delen, maar dit moet nog wat beter gebalanceerd worden.

Verder eigenlijk alleen maar positieve punten. Het is vooral veel responsiever dan het vorige deel naar mijn gevoel. Het speelt ook weer ouderwets heerlijk weg. En ik blijf een groot fan van het koppen in de PES-franchise. Heerlijk hoe je daar zoveel gevoel in kunt leggen: koppen naar de grond, met een boog over de keeper: met de juiste timing kan het allemaal.

4. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Dat manueel richten: Dat betekent dus dat ik het mannetje door moet draaien tot hij met zijn gezicht naar de cross-richting staat? Dus richting strafschopgebied? Dat is niet zo realistisch, want in het echt hoef je maar een klein beetje je lichaam richting strafschopgebied draaien en dan cross je de bal met je goede voet voor je lichaam langs. Dat zou in PES ook moeten kunnen in manueel.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Schieten is idd overpowered.. Net als (wederom) de hoge steekballen. Denk dat ik meer offline ga spelen en tegen vrienden.

6. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    Nee... maar je moet bij het schieten de juiste kant op richten. dat is in een fractie van een seconde wanneer je op schieten drukt.

7. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Maar ik heb het niet over het schieten, maar over de cross, de hoge voorzet van de bal...

8. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    ja bedoel ik ook, als je rondje indrukt heb je een fractie de tijd om de bal goed te richten

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Hmm.. okee, gaan we vanavond uitproberen.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik heb hem nu een digitale psn pre order, kan niet wachten :)

11. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Vanavond paar potjes FIFA 16 gespeeld (demo NZ store), zowel op World Class als Legendary. De CPU AI is verbeterd t.o.v. de vorige jaren. Spelers houden de bal nu minder lang vast en lopen niet de hele tijd te kappen. Dat is in ieder geval een groot pluspunt. Probleem is echter dat ik nog niet kan zien hoe het gesteld is met de 2 sterren teams. Ook valt het mij op dat de CPU AI nog geen een keer de keeper heeft aangespeeld (alsof die niet in het spelletje voorkomt). Zelf nog geen vrije trap tegengehad, maar de scheids is wel beter dan in PES. Hij laat doorspelen als het kan en anders wordt er gefloten.

Grafisch is er niet zo heel veel veranderd t.o.v. vorig jaar naar mijn idee. Het ziet er gewoon prima uit. Qua presentatie mijlenver voor op PES.

V.w.b. de pluspunten:

+ CPU AI zeker verbeterd.... maar nog niet niveau PES
    + Presentatie
    + Scheids past voordeelregel goed toe

Echt lyrisch over de gameplay ben ik echter nog niet. De goals die ik tegenkreeg, leken eigenlijk allemaal op elkaar. De keeper ging niet altijd vrijuit. Tegenstander scoorde een keer van afstand met een rare boog (keeper deed niets). Andere goals werden altijd vanuit een hoek van ongeveer 45 graden in de korte hoek gescoord. De keeper stond in de korte hoek, maar deed niets. Ook de passing voelt voor mij heel vreemd aan. Ik heb zowel op semi als op handmatig geprobeerd. In beide gevallen gaat de bal vaak niet naar de speler die ik aan wilde spelen (zowel normale passing als hoge steekpass). Ik snap nu waar die ene persoon het over had. Kan gewenning zijn, maar bij PES voelt dit veel beter aan. Zowel in de sterkte van de pass als de richting. Ook valt het mij nog wel eens op dat de balphysics heel raar ogen (alsof het gescript is ofzo). Dan heeft de bal een bepaalde snelheid, maar wordt die bij een bepaalde aanraking opeens dubbel zo snel.

Laatste punt van kritiek is dat ik niet echt merk dat ik met een ander team speel (Barcelona, Real Madrid, Dortmund en zelfs die Amerikaanse ploeg even geprobeerd).

V.w.b. de minpunten:

- Passing voelt heel erg vreemd aan..
    - Op momenten vreemde balphysics
    - Veel dezelfde goals tegen
    - Teams spelen voor mijn gevoel hetzelfde

Ben benieuwd of jullie er hetzelfde over denken. Op dit moment neig ik echt meer naar PES, al heeft die ook zijn gebreken. Het speelt gewoon veel vloeiender ofzo.

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik begin er niet eens aan, Fifa 2016. Ik snap alleen niet wat je mini review in dit topic doet?

Ik heb inmiddels aardig wat potjes PES 2016 gespeeld. Het speelt echt heel lekker, maar de pace mag wel naar beneden. Ik neem aan dat je de speelsnelheid in de retail kunt aanpassen, want dit is way too fast.

Even een korte opsomming:

Pluspunten:

Speelt extreem vloeiend
    Dynamisch
    Passing werkt goed
    Animaties
    Botsingen tussen spelers, voelt realistisch
    Animaties keepers (eindelijk)
    Fatigue loopt niet zo belachelijk snel leeg zoals in PES 2015

Minpunten:

Te snel
    Scheidsrechter (in PES 2015 ook al drama), dit is echt een zwaar minpunt
    Het juichen (echt zo suf)
    Het schieten is overpowered
    Het scoren van briljante goals, het is te gemakkelijk. Ik heb met hakjes gescoord, omhaal, achter het standbeen, vallend met mijn hak enz.enz... Dat is in het begin leuk, maar dat soort goals moeten echt sporadisch voorkomen.

Conclusie,

Beter dan 2015, en we kunnen wel stellen dat die Fox engine PES weer terug heeft gebracht. Wat de concurrent doet, boeit me niet en dat zegt genoeg over PES2016. Als je een lekker wijf als vriendin hebt die 6x per week met je naar bed gaat, dan voel ik geen behoefte om verder te kijken.

13. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Ik vergelijk FIFA16 het met PES. Lijkt mij zeker wel op zijn plaats. Ik geef aan dat ik PES beter vind en dat onderbouw ik, juist omdat ik FIFA16 ook heb kunnen testen. Ik vraag nu of anderen (die wel de interesse hebben om het andere spel uit te proberen) mijn mening delen.

Jij hebt daar geen zin in, prima ;) Anderen misschien wel.

domienr en Garrett vinden dit leuk.
  14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Aight, ik snap je. Ik vind nog steeds dat hier geen minireview van Fifa hoeft te staan, maar enfin, wat maakt het ook uit. Het was ook maar een opmerking, verder niks hoor.

15. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    forumpolitie gehalte is hoog hier :) :cool:

live & let live

Ik heb echter hetzelfde als Cyrax, PES speelt zo lekker, dat ik de FIFA demo niet eens hoef te spelen

16. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    @Cyrax

Je kunt de snelheid ook in de PES demo aanpassen he, ik zet m altijd direct op -1.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ga wel FIFA proberen hoor, alleen maar om argumenten te verzinnen om meer vrienden te overtuigen.

Ik voeg ff wat PS4 PES spelers toe hoor.

18. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15

MANO_MKR

19. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik wil er even op wijzen dat de keepers in PES nu toch echt beter zijn dan in FIFA.
    Onderstaand filmpje opgepikt van EA sports forum:

:D

20. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Dat is niet echt goed inderdaad. Valt mij vooral op dat de keepers geen antwoord hebben op schoten vanaf ongeveer 45 graden. Heb jij de concurrent al uitgeprobeerd Han?

Deel Deze Pagina