1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2016

Discussie in 'Games' gestart door s4nd3r, 10 jun 2015.

1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Dat was het vervelende van PES2016; de ergernissen die er in zitten, die lijken me zo ontzettend onnodig. Brakke keepers en te weinig vrije trappen door een scheids die alles ok vindt. Dat zijn zaken die, volgens mij, gewoon heel makkelijk opgelost hadden kunnen (en dus moeten) worden.

Maar zoala ik al aangaf, de SP PES2016 vind ik verder qua gameplay gewoon uitstekend, waarschijnlijk beter dan PES5. Die game was natuurlijk een beetje de laatste echt goede PES (maybe 6, maar die had bijvoorbeeld geen replays(!), zelf niet gespeeld), maar die game was ook regelmatig erg frustrerend met scripting, ballen die niet daar kwamen waar je ze wilde hebben, ballen die je nooit binnen kon houden, etc etc. Die was ook geweldig, maar zeker niet perfect.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611

Whut? Die had gewoon replays toch?

3. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Volgens mij had het (op 360) geen replays. Maar ik kan het mis hebben, want zelf nooit gekocht.

4. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    PES 6 op de Xbox 360 had zeker replays! ..was opzich een goed deel (alleen uber-lelijk) maar meeste plezier heb ik toch echt uit de gameplay van PES 2008 gehaald! _O_

PES 2016 speel ik nu nog maar heel sporadisch, begon toch wat saai te worden door gebrek aan content en (voetbal) details die ik wel terug zie in een game als FIFA 16...
    Misschien vloeken in de kerk, maar laatste tijd met wat vrienden FIFA 16 zitten spelen en moet zeggen, ik was positief verrast. :eek:

5. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ja, had het net tijdens mijn late night snack by Pizza Hut even opgezocht, en had wel replays, maar je kon ze niet saven op 360. Ik had 360 ook niet vanaf het begin volgens mij (ik geloof een jaartje later ofzo), dus deel 6 destijds nooit gekocht. PES5 gewoon jarenlang gespeeld. Heerlijke game, ondanks de frustrerende minpunten.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik heb denk de meeste tijd in Pro Evo 2013 gestoken. Die game vond ik ook echt heerlijk. MLO _O_
    Volgens Raptor 247 uur :eek:. Game 2 op de lijst is Skyrim met 66 uur haha.

7. ageQned

ageQned Active Member

Leuk Bevonden:
    732
    Ja Pes 2013 heb ik ook het meeste gespeeld rond de 354 uur maar PES 2016 ook al weer rond de 280 uur.

8. ManoMoker1982

ManoMoker1982 PES veteran

Leuk Bevonden:
    15
    hahaha feit? komop bro, PES2016 heeft overal hoge cijfers gekregen. Mijn community is lyrisch over deze PES.

Ik denk dat je het toch echt bij jezelf moet zoeken.

Ik vind als enige nadeel dat er niet genoeg verlavende game modes zijn, en dat er online scripting momentum in zit door de invloeden van 'emotion' en 'teamgeest'. Verder ben ik nog steeds hooked.

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Manomoker, je zou nog een punt moeten toevoegen wat verbeterd MOET worden: De snelheid online.
    Zeg nu zelf, als je kijkt naar het filmpje dat jij hier geplaatst hebt ( die masterclass, zoals je hem noemde ) dan is de snelheid toch ver weg van echt voetbal?
    Verder ben ik het geheel eens met je dat PES een verslavende online mode mist. FIFA's Pro Clubs overzetten naar PES staat al jaren helemaal bovenaan mijn verlanglijstje.
    En verder niet te vergeten: AI's overtredingen meer met een vrije trap honoreren. Ja, uberhaupt meer vrije trappen geven. Nu is de scheidsrechter daar nog te blind voor.
    Als al deze punten worden verbeterd dan heb je een geweldig spel. Ik vrees echter dat Konami dat niet allemaal in één keer gaat verbeteren, want anders hebben ze een spel dat voor de daarop volgende versies moeilijk te verbeteren is.

10. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    mwuah ik vind de snelheid wel tof juist, het is een game en een game hoeft niet per definitie een exacte simulatie te zijn van de snelheid in het echt voetbal.

Want zeg eerlijk, als je echt irl zou simuleren in een footy, dan duurt het een half uur voordat je eens een normale kans krijgt. :)

de diepgang in deze pes is echt te gek hoor

11. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Maar ja, wat wil je dan? Velen beoordelen een voetbalgame erop dat het zoveel mogelijk op echt voetbal lijkt ( denk aan de roep dat PES meer licenties moet hebben ) en dat de spelers zo waarheidsgetrouw als mogelijk er uit moeten zien. Maar als ik dan zeg dat de snelheid onrealistisch hoog is, doet het er plotseling niet meer toe dat het op dat gebied niet realistisch is. Nou, voor mij doet de snelheid er wèl toe hoor. Het is juist een van de belangrijkste eisen op gameplay-gebied.
    Je moet er voor uitkijken dat een zwak punt niet gebagatelliseerd wordt omdat het een zwak punt is. Dan houd je jezelf voor de gek.

12. ManoMoker1982

Leuk Bevonden:
    15
    sterker nog, na de update vind ik hem te langzaam spelen.

Ik hou van een stevige mix van arcade en simulatie. Dat is wat pes groot heeft gemaakt. En meegegaan met zijn tijd is de gameplay nu van erg hoog niveau.

Het draait allemaal om smaak, maar ook om evolutie van smaak. als je nu die oude spellen speelt merk je dat het allemaal over geromantiseerd is.

Ik ben niet meer verslaafd geweest aan een shooter sinds Goldeneye. die was zo geniaal en heb ik grijs gespeeld op de n64. alle andere shooters die erna kwamen vond ik niet goed omdat de physics niet als goldeneye waren, of dat het veel te snel ging in vergelijking met goldeneye. Maar in feite kom ik er nu achter dat het grotere deel van de markt die nieuwe physics en snelheid wel tof vind. conclusie, die type games zijn gewoon niet meer voor mij. Ik speel battlefront, battlefield en COD maximaal 4 weekjes. daarna liggen ze naast FIFA in het stof.

ik hou mezelf dus absoluut niet voor de gek :)

13. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Als je een goede pot voetbal ziet, een wedstrijd waar het écht ergens om draait, dan ligt het tempo vaak ook bizar hoog. Helemaal als een ploeg ineens een doelpunt nodig heeft!
    Voetbal is door de jaren heen zoveel sneller en technischer geworden, de snelheid in games is dus echt niet te overdreven in mijn ogen...:thumbs:

14. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, snel is wel okee bij topteams die meer spelers met hoge snelheids-attributes hebben, maar je kan het overdrijven en dat is bij PES nu aan de hand.
    Ook dat is natuurlijk een persoonlijke smaak ;)

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Je kunt snelheid in echte wedstrijden natuurlijk nooit vergelijken met games.
    90 minuten Pro Evo 2016 zal waarschijnlijk standaard 10 doelpunten opleveren :p

16. rubenpol007

rubenpol007 Active Member

Leuk Bevonden:
    72
    Hoe is die EK update eigenlijk?

17. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Was die EK update niet gratis DLC? Ik neem aan dat het qua gameplay niets veranderd is.

18. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    618
    Heb een paar wedstrijden gespeeld met die EK update.. Voor mijn gevoel is het alleen een grafische update, weer iets beter gelijkende spelers en de juiste shirts. That's it.

19. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Zitten de juiste tenues voor Engeland etc. er nu al in? Laatst toen ik het probeerde liepen ze nog in de oude shirts.

20. Niels_x360

Niels_x360 Active Member

Leuk Bevonden:
    177
    ik dacht ook dat het een gratis dlc was alleen zag ik op de store dat ie 30euro kost..

Deel Deze Pagina