Zo! Terug van Gamescom! En het mooie is dat FIFA veeeeeeeeel bekender is dan PES op gamescom. Dus heb het spel flink kunnen testen.
Toen ik de hal binnen kwam waar Konami stond ben ik gelijk naar PES 2018 gelopen en ja hoor, kon gelijk spelen. Eerste indruk is geweldig! Wat een spel! Heb met m'n maatje waar ik mee was 2 potjes kunnen spelen. Lijkt heel veel op de open beta die al uit was. Heb niet heel veel verschil kunnen ontdekken. Grafisch ziet ie er heel goed uit. Maatje (FIFA fan) van me vond PES altijd tegenvallen mede door het publiek. Altijd een beetje dood. Het publiek ziet er prima uit vergeleken met vorige delen. Maar waar het bij mij altijd om draait is de gameplay. Deze is waanzinnig! Heerlijk hoe je kan overspelen, heerlijk hoe de AI werkt met meelopen en heerlijk hoe de voldanig het weer voelt als je een vet doelpunt scoort. Er is echter wel 1 minpuntje waar m'n maatje en ik wel ff vreemd van stonden te kijken. De spelers en de rebound. Voorbeeld: Ik kreeg een penalty mee, schoot deze tegen de paal en kwam zo goed als voor mijn voeten. De speler deed totaal niets. Stond als een kaars stokstijf voor zich uit te kijken en toen na 3 seconden iedereen in actie kwam begon de speler ook weer te bewegen. Maar goed, misschien was dit gewoon een momentje en komt het niet meer voor, of zal dit worden verholpen in een patch of in de volledige versie.
Na PES 2018 op de ps4 gespeeld te hebben liepen we door.
Als eerste kwamen we langs de EA stand, snel doorlopen hahahah. Er stond een bordje bij de rij waar mensen stonden, hier stond 2 uur wachttijd! De groeten
We kwamen uiteindelijk in de zaal terecht waar Microsoft stond. Forza 7 gigantische rijen, PUBG gigantische rijen en zelfs bij Cuphead rijen. Heel onverwachts liepen we langs 4 xbox ones waar PES 2018 aan stond. 2 van de 4 waren bezet dus ik dacht: SPELEN!
PES 2018 op de Xbox one speelt naar mijn idee hetzelfde, alleen grafisch toch een stap terug. Daar baalde we eerst wel van maar uiteindelijk draait het om gameplay en zaten we al snel weer in het spel. Waar ik toen ook achter kwam (ja, in de beta niet echt op gelet en misschien dat het in PES 2017 ook wel zit) is dat als je nu je rechterstick indrukt, je super bizarre acties kan maken. Nu weet ik dat je in PES 2017 wel het 1 en ander kan doen wat betreft aanname maar in PES 2018 kan je de bal opwippen en vette trucs doen. Hierdoor maakte ik met Mané een wereld doelpunt. Nam de bal aan in de 16, wipte deze over de verdediger heen en daarna een Volley in de kruising! Weer een WOW momentje.
Kortom, ik heb het spel als pre-order staan en dat zal deze ook blijven. Ik kijk er heel erg naar uit om lekker een team op te bouwen in de Master league, op de bank met een paar vrienden een toernooitje te houden en uiteindelijk ook lekker online wat aan te rommelen.
Voor mij is dit spel een topper. Hoop dat jullie vanaf 30 augustus ook zo gaan genieten van de demo als dat ik heb gedaan
Klik om te vergroten...