1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

  1. hotymoty14

    hotymoty14 Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    7
    Bij FIFA krijg je ook nooit overtredingen tegen, dus dat is iets waar beide spellen last van hebben.
     
  2. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Geen touw aan vast te knopen die reacties momenteel van de mensen die de demo aan het spelen zijn.. De een vind het traag, de ander te snel, en waar de een het vloeiend(er) vind spelen zegt de ander dat het juist stroperig aanvoelt. o_O Wel al teveel verschillende negatieve punten die genoemd worden wat nooit een goed teken kan zijn.
     
  3. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Hoop negativiteit. Ik vind het na een jaar Fifa 17 spelen als een tiet. Heerlijk dat de bal een keer echt los is en dat niet ieder schot dat je lanceert wordt geblokt. Daarnaast vind ik hem ook lekker moeilijk in vergelijking met het passen in Fifa. Maar goed, Pes 2016 voelde destijds ook als een verademing en was ik vervolgens binnen een maand helemaal zat.
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb net weer even een wedstrijdje gedaan (EU demo ipv NZ demo). Je zou zeggen dat ze hetzelfde zijn, maar hij voelde nu iets langzamer aan weer. Kan ook aan het weer liggen (overdag + regen) in Dortmund stadion. Zag er btw goed uit. Kreeg drie overtredingen tegen, waarvan 1x geel (gegeven na voordeel regel).

    Vanavond nog maar weer wat potjes spelen.
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    In PES2017 was dat anders gewoon prima. Niet te vaak, niet te weinig, en verschilde ook per match/tegenstander.

    FIFA sinds 15 niet meer gekocht, maar in FIFA08 t/m 15 had ik ook geen klachten over overtredingen door de CPU.

    Dus nee, je moet niet doen alsof dit normaal is in voetbal games. 2016 had er erg veel last van, hebben ze een shitload aan kritiek op gekregen, in 2017 prima, en nu weer compleet verneukt. Dat is gewoon zeer frustrerend.
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Moet je nou echt een Konami-ID hebben om de demo te downloaden? Iemand anders download de demo voor mij op zijn PS4.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Niet nodig, heb het ook gewoon geskipped.
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Paar potjes gespeeld
    En ik vind het lang niet zo slecht spelen als hier wordt geroepen.

    Vond de online beta jammer genoeg wel lekkerder spelen.
    Deze demo speelt imo een beetje té soepel. Gameplay is ook een stuk sneller. En te makkelijk

    Ik weet dat Messi snel is maar zo snel ?

    Wat wel positief is, is dat de AI de ruimte goed ziet (zoals in dit topic al is aangegeven). Wat de gameplay wel ten goede komt.

    Beetje dubbel gevoel nog.

    Denk niet dat ik mijn preorder ga cancelen. Fifa heb ik al jaren niet gespeeld en ga ik sowieso niet halen. En ik keek er erg naar uit om weer een footie op day 1 te halen.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Sowieso geen dag 1 voor mij, want ik maak me grote zorgen. Kan best zijn dat ze het nog fixen, maar waarom zou je in godsnaam een demo uitbrengen die aantoonbaar slechter is dan de game die je vorig jaar uitbracht en alom geprezen werd, en dan ook nog met crap waarvan we hoopten dat het inmiddels helemaal verdwenen was.

    Zelfs bij het balafpakken aan de zij-lijn heb je nu weer vaker dan in 2017 dat de bal uit gaat. Iets wat in PES5 (!) 1 van de frustraties was. Niet erg als het soms gebeurt, maar vond het nu weer net iets te vaak voorkomen.

    Ik wacht de reacties af straks als ie uit is, blijf voorlopig bij 2017 met nieuwe Option File, en dan wellicht in november/december de game digitaal meepikken in een sale in de PS Store.

    Maar ik ben zo gek op 2017 dat ik me kan voorstellen dat ik na deze teleurstellende demo gewoon helemaal bij die game blijf.

    Zeer frustrerend dit. Zo onnodig. 2017 was echt vrijwel perfect en dan gaat Konami er weer compleet mee lopen kloten. Wat een onzin. Ze hoefden alleen maar wat kleine tweakjes te doen hier en daar.

    Had liever de gameplay intact gehouden en dan alleen de nieuwste transfers, outfits, wat nieuwe content (stadions, licenties, veel betere character-creator, etc etc), ipv wat ze nu gedaan hebben.
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik zie hier verschillende reacties. De ene vind het te traag, de andere te snel de derde vind weer dat de spelers te veel kunnen gezien hun kwaliteiten.
    Geen touw aan vast te knopen! Gelukkig heb ik de game zelf gespeeld dus ik ben niet afhankelijk van andermans mening ;)
    Wat ik wel opmerkte is dat de demo met snelheid 0 is hetzelfde als -1 op de beta-versie. In feite dus langzamer. Ik moet wel zeggen dat ik alleen in het Dortmund stadion heb gespeeld, niet in Camp Nou. Dus mocht het stadion wat uitmaken qua snelheid, dan moet ik dat nog uittesten.
    Ik vond de beta een grote verbetering en de demo voelt wat mij betreft hetzelfde, afgezien van de speelsnelheid. ( zie boven ).
     
  11. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    En het grappigste van alles is dat de Fifa fanbois het nog lekkerder vinden spelen dan Fifa.
    Maar de PES die hards zijn zo kritisch als wat :p
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Heeft niks met FIFA Fanboys te maken.
    PES speelt als een drol. Altijd al gevonden en vaak zat geprobeerd. Kwa spel, mogelijkheden en opzetten van een aanval is PES beter als FIFA. Het speelt alleen echt kut. Dat is jammer. Er is al jaren geen basis waar op gewerkt kan worden.
     
  13. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    Wat een onzin. Kun je dat ook nog onderbouwen?

    Ik heb altijd Fifa gespeeld, maar nu toch maar even de PES demo geprobeerd. Het speelt gewoon niet lekker. Allereerst zijn de menu's ontzettend ouderwets vormgegeven. Dat is al jaren hetzelfde bij PES. Ga met je tijd mee. En dan die kleuren. Ik neem aan dat ik daar verder geen woorden aan vuil hoef te maken. Ingame ook van die wazige statistieken, bijvoorbeeld gedribbelde meters. Rond de 60e minuut stond Mané in de top 3 met 13 meter. Laat dat lekker achterwege als wedstrijden maar 6 minuten duren.

    Sfeer in het stadion kan veel beter. Vooral zonder commentaar hoor je goed dat het publiek weinig sfeer maakt. Wat betreft gameplay zit het wel goed, maar zo spectaculair is het nou allemaal ook niet hoor. Ik kan mijn spits gewoon over de grond aanspelen in de 16 terwijl er vier man omheen staan en rustig binnentikken. Had niet met het vrijlopen van mijn spits te maken, maar met de looplijnen van de verdedigers. Die staan gewoon zand te dekken of lopen de bal voorbij waardoor je bal achter ze langs kunt passen. Nu is dit in fifa ook niet top, maar als die gameplay zo wordt gehyped mag dat wel beter. De besturing vind ik over het algemeen ook niet lekker, maar is waarschijnlijk een kwestie van wennen.

    Tegenstander (Flamengo) maakte geen 1 overtreding terwijl ze er met 3-0 afgingen. Weinig te merken van het zuid Amerikaanse temperament.

    Weet nog niet of ik dit jaar een footie koop, maar vond dit nou niet bijzonder.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dat Hanterp zo komt om te zeggen dat je op Topplayer moet gaan spelen.
     
    Romanista vindt dit leuk.
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik vind wel dat je op topplayer moet spelen hoor Romanista :+
     
    Romanista vindt dit leuk.
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    :+
     
  17. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Gameplay wise sowieso PES -> Fifa
    Ja, de UI is bagger van PES. Maar dat is voor mij persoonlijk bijzaak. Liever betere gameplay, dan betere menus

    Maar goed, ik wil hier geen Fifa vs PES discussie starten.

    Bedoelde eigenlijk te zeggen. Dat een "aantal" Fifa fanbois deze demo fijner vinden spelen dan Fifa.
    Sorry als je je aangesproken voelt :+

    Hoe meer potjes ik speel hoe vetter ik de demo trouwens ga vinden. Het speellt erg realistischer, AI is voetballend ook beter, zoekt meer de voetballende oplossing. Je hebt minder last van het ping pong effect wanneer je de bal rond laat gaan in de ploeg.

    Enige minpunt:
    Kan aan mij liggen maar ik vind Superstar wel een stuk makkelijker dan PES 2016 (heb PES 2017 niet zo veel gespeeld) .
    Ik ben een man van de truukjes, maar in PES 2016 op superstar kon je het beter simpel houden.

    In 2016 had je bijna geen breathing room om je acties te maken en werden je fouten sneller afgestraft. In 2018 lijkt het net of de AI niet zo agressief is. Deels een plus punt omdat dat het voetbal alleen maar ten goede komt, maar tegelijkertijd ook een minpunt omdat dit superstar een stuk makkelijker maakt.

    Heb ook altijd meer balbezit dan de tegenstander. Iets wat in PES 2016 niet altijd het geval was op superstar. Kan ook mijn skills liggen of de manier van spelen. Maar viel me wel even op.

    Volgens de trophy list van PES komt er trouwens een nieuwe Legendary moeilijkheidsgraad. Daar verwacht ik wel wat meer van
     
  18. hotymoty14

    hotymoty14 Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    7
    In PES 2017 won ik ook altijd makkelijk tegen Superstar, bijna geen tegendoelpunten. Dat vond ik kut.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Vanmiddag/vanavond weer een zootje games geprobeerd, difficulty op -na-hoogste, en er is gewoon geen enkele verdediging, aan beide kanten. Veels te makkelijk om de bal er gewoon doorheen te steken of overheen te wippen, en vervolgens gewoon op doel knallen en je hebt een goal of een bijna-goal.

    In de 15 potjes die ik nu gespeeld heb al meerdere zogenaamde 'wereldgoals' gemaakt, dus schuin vanaf de rand 16 meter even in de kruizing volleyen, een dikke omhaal, etc. Het ergste is gewoon dat je daardoor ook meteen dat 'wow' gevoel kwijt bent bij een knappe goal, want het is niet speciaal meer en zoals gezegd, je loopt eigenlijk gewoon door die verdedigingen heen.

    Wel trouwens vandaag al een paar overtredingen tegengekregen. Nog niet veel, niet zoals in 2017, maar in ieder geval ietsjes vaker dan gisteravond, want dat was verschrikkelijk.
     
  20. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Zojuist gedownload. Een aantal dingen die me opvallen na 3 potjes.

    1. Brazilië 3 - 1 Duitsland (topplayer)
    2. Barcelona 2 - 0 Inter (superstar)
    3. Barcelona 4 - 1 Inter (superstar)

    + het spel gaat soepel
    + in game graphics zijn mooi
    + cursor boven computer teamgenoot is handig voor speler wisselen
    +/- wisselvallige keepers. Geweldige reflexen op schoten vaak, maar iedere kopbal staan ze te slapen.
    - tegenstander is lame, vallen amper aan, je kan met een simpele versnelling iedereen uitspelen en wegdraaien. Drie identieke goals gemaakt met Suarez waarbij je gewoon wegdraait met een versnelling.
    - monotone geluid hele wedstrijd door, hou ik geen 4 wedstrijden vol. Is er geen commentator of clubliederen of iets anders afwisselends?
    - iedere sliding is een schaar, eerste paar keer tof, daarna beetje overdreven als je een simpele sliding wilt maken.
    - druk zetten met een computer teamgenoot is enorm effectief, je pakt zo veel ballen af als je agressief speelt.

    Alhoewel spelletje lekker loopt, alles behalve overtuigt dat dit lang leuk blijft.
     

Deel Deze Pagina