Hier is inderdaad al veel over gediscussieerd sinds de release. Enige wat je er momenteel tegen kunt doen is het leren toepassen van "Super-Cancel". Dan kun je de soms wel heel vreemd acterende AI wel nog net op tijd bijsturen en een opdracht meegeven, het uitsteken van een voetje is dan opeens ook geen enkel probleem meer!
Maar hierdoor blijf ik dus nog steeds met de vraag zitten: Is dit simpelweg een programmeerfout? Of! ..heeft Konami dit met opzet gedaan om nog meer diepgang in de gameplay te krijgen?
De gamer forceren om te gaan werken met 'advanced controls' kan namelijk een opzettelijke keuze zijn geweest. Hiermee word de game nog meer skill-based en komen de echt goede spelers, die bereid zijn om zich volledig in de game te verdiepen, boven drijven. Dat is tenminste zoals ik het momenteel zie/ervaar...
Hoop zelf echter dat de game na de patch toch meer trekjes zal hebben van de 2017 versie en dat het geen game blijft die zichzelf voor schut zet wanneer men enkel met de 'basic-controls' speelt. Het gedrag van de AI is namelijk in sommige situaties echt lachwekkend.
Ben zelf ook zeker geen superster in deze game en merk nu al wanneer ik een week niet speel het best lastig is om de game weer op te pakken. Moeilijkheidsgraad telkens terugschroeven vind ik ook zonde, dat levert een heel ander soort voetbal op, das helemaal niks. Dit was in de 2017 versie, ook al heb ik die maar heel weinig gespeeld, zeker niet het geval!
Klik om te vergroten...